رییس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی برنامه های پلیس در فصل تابستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار احمد روزبهانی با اشاره به مصادیق برخورد با بدپوششی، گفت: جلساتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد تا حدود حجاب در سطح جامعه مشخص شود اما رعایت حجاب اسلامی و حدود شرعی برای ما اهمیت دارد.

او گفت: پلیس با تمام قوا، امسال نیز طرح مبارزه با بدپوششی در کشور را به اجرا درخواهد آورد.

به گفته روزبهانی پلیس ابتدا به کسانی که اقدام به بدپوششی می کنند، تذکر می دهد: اما کسانی که پوشش مانکن گونه داشته و با این کار خواسته یا ناخواسته قصد دارد به ارزش های انقلاب و مکتب ما توهین کنند، به مقر پلیس هدایت می شوند و پس از دادن تعهد کتبی، در صورت تکرار، با آنان برخورد می شود. 

او ایجاد گشت امنیت اخلاقی را تنها یکی از ماموریت های پلیس امنیت اخلاقی، عنوان کرد و گفت: این گشت ها با جرایم مشهود غیراخلاقی برخورد می کنند. ماموریت های پلیس امنیت اخلاقی، با توجه به فصول سال، ممکن است که کم رنگ و یا پررنگ شود، اما قطع نخواهد شد به عنوان مثال در فصل تابستان با توجه به حضور شهروندان در تفرجگاه ها، طرح های ویژه ای از سوی پلیس مانند طرح دریا، برگزار و حضور پلیس در تفرجگاه ها، پررنگ تر می شود.

سردار روزبهانی درباره وظایف گشت های امنیت اخلاقی، گفت: برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با مزاحمان به نوامیس مردم، برخورد با آلودگی صوتی، بدپوششی ، حمل حیوانات مینیاتوری و جرایم آشکار دیگری که به پلیس امنیت اخلاقی برمی گردد، از وظایف این گشت ها است.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با تاکید براینکه در زمینه برخورد با بدحجابی باید تمام دستگاه ها وارد عمل شوند، گفت: از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای با 370 بند که طی آن 26 سازمان و وزارتخانه موظف به همکاری و همیاری برای کاهش بدپوششی در جامعه بودند با امضای رییس جمهور به وزارت فرهنگ و ارشاد ابلاغ شد.

سردار روزبهانی با اعلام اینکه 70 درصد فعالیت‌ها در زمینه عفاف و حجاب نیازمند کار فرهنگی است، گفت: اگر به جوانان خود فرهنگ اسلامی را بیاموزیم و آنان را به آگاهی برسانیم دیگر نیاز به حضور نیروی انتظامی به عنوان مهره آخر این فعالیت احساس نمی‌شود. در شرایطی که بسیاری از سازمان‌ها نسبت به مبارزه با بدحجابی بی‌توجه شد‌ه‌اند اما پلیس مأموریت ذاتی خود را فراموش نکرده و برخورد با این نوع جرم آشکار را در دستور کار قرار داده است.


طرح دریا از 15 خرداد اجرا می شود
رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه در بحث دریا مطالبات زیادی از سوی مردم و مسوولان استان های گیلان، مازندران و گلستان خصوصاً استان های مازندران و گلستان از اجرای طرح دریا از 15 خرداد تا آخر شهریورماه در استان های شمالی و حضور پررنگ پلیس در این طرح خبر داد.

او گفت: سال گذشته به صورت ویژه طرح دریا با حضور پررنگ پلیس از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه با توجه به کار میدانی پلیس؛ نسبت به سال های گذشته حدود 50 درصد بهبود وضعیت داشتیم از افزایش 35 درصدی رضایتمندی مردم بومی استان های مازندران، گلستان و گیلان خبرداد.
رییس پلیس امنیت اخلاقی با اشاره به تقدیر و تشکر 10 نفر از نمایندگان استان های شمالی، استاندارها، مسوولان محلی و مردم از پلیس به خاطر اجرای طرح دریا و نیز برگزاری جلسات با نمایندگان مجلس و امام جمعه ها در رابطه با طرح دریا، گفت: امسال نیز پلیس همانند سال های گذشته بلکه پررنگ تر و با تجربه ای بیشتر این طرح را به اجرا در می آورد.

او درباره نظارت بر ویلاهای اجاره ای در استان های شمالی گفت: پلیس اماکن در استان های شمالی به صورت فعال بر ویلاها نظارت دارد.

سردار روزبهانی با بیان اینکه اجاره دهندگان ویلاها از سوی پلیس اماکن موظف به پوشیدن لباس های شبرنگ شدند، گفت: پلیس در جلسه های از مالکان ویلاها خواست تا ویلاهای خود را مطابق چارچوبی اجاره دهند.


برخورد با جرایم آشکار درون خودرو
وی همچنین درباره برخورد با جرایم داخل خودروها گفت: خودرو حریم خصوصی نیست و پلیس قطعاً با جرایم آشکار در درون خودرو برخورد قاطع خواهد کرد.
سردار روزبهانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برخورد سلیقه ای ماموران با برخی افراد، گفت: برخی از شهروندان با مأمورین ما برخوردی ناشایست دارند و یا به صورت زنان پلیس پنجه می‌کشند لذا با اینگونه افراد نمی‌توان با مسامحه برخورد کرد.


برخورد پلیس با پارتی های شبانه
رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد پلیس با پارتی های شبانه اشاره کرد و افزود: چندی پیش پلیس امنیت اخلاقی موفق به انهدام باند بزرگی در این زمینه شد به گونه ای که اعضای این باند از طریق اینترنت با جوانان ارتباط برقرار کرده و با دریافت مبلغ 30 هزار تومان از متقاضیان؛ مراسمی را در خارج از تهران و در یکی از باغ‌های بزرگ و با گماردن زاغ‌زن‌ها با فاصله های مشخص برگزار کرده بود که اعضای این باند طی یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته این مقام انتظامی، پارتی های شبانه، مرکز فساد هستند که برگزار کنندگان این محافل، قصد دارند با شناسایی دختران فراری، آنان را به دام بیایندازند.


برخورد با واردکنندگان، نصب کنندگان و استفاده کنندگان ماهواره

سردار روزبهانی، ماموریت دیگر این پلیس را که در تمام سال، اجرا خواهد شد، برخورد با تجهیزات ماهواره ای دانست و افزود: برخورد پلیس امنیت اخلاقی با واردکنندگان، نصب کنندگان و فروشندگان تجهیزات ماهواره ای، با قدرت و هماهنگی قوه قضائیه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تصویب قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره ای در 23 بهمن 73، گفت: در این رابطه برخورد قاطع با تجهیزات ماهواره ای در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس امنیت اخلاقی، به شناسایی و برخورد با شبکه های فروش محصولات ماهواره ای از سوی پلیس اشاره کرد و افزود: عموماً محصولات تبلیغ شده ازسوی این شبکه ها مضر است. به دلیل کلاهبرداری هایی که توسط این شبکه های انجام می شد و طی تماس های مکرر مردم که از کیفیت و قیمت این اجناس شکایت داشتند، پلیس تعداد زیادی از کسانی که اقدام به تبلیغ ماهواره‌ای می‌کردند شناسایی، شماره آنها مسدود و دفاترشان پلمپ و مقادیر زیادی از اجناس غیراستاندارد که سلامتی افراد را به خطر انداختند، کشف و ضبط شد.


عکس نمایشگاه کتاب سناریوی دشمنان است
وی درباره انتشار عکسی در فضای مجازی که دختری در کنار مامور پلیس زن در نمایشگاه کتاب بر روی زمین افتاده بود، اگفت: دشمنان به دنبال سوژه‌‌یابی و سناریوسازی بر علیه پلیس هستند؛ آن دختری که در تصویر افتاده در اطراف خود هیچ مأمور پلیسی را ندارد و به نظر ما این عکس بیشتر شکل یک حادثه است.
رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تصریح کرد: ما هرگز به این خانم به عنوان متهم و مجرم نگاه نکرده ایم و حتی از وی دعوت می‌کنیم در صورتی که از سوی مأموران ما به وی توهین شده شکایت کند و موضوع را پیگیری کند.


کاهش 26 درصدی مزاحمت های خیابانی
وی در تشریح آمار علمکرد پلیس امنیت اخلاقی ، گفت: با توجه به اقدامات این پلیس، ظرف چند سال گذشته در قالب طرح های مختلف، در سال 90 میزان مزاحمت های خیابانی و دستگیری ها، 26 درصد، تعهد کتبی 23 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، کاهش یافته است.
سردار روزبهانی از کاهش 54 درصدی توقیف خودرو و موتورسیکلت های مزاحم در سال 90 نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: این درحالی است که حضور پلیس، پررنگ تر از سال های قبل بوده است.
وی با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با مجرمان و متخلفان، تصریح کرد: در کنار اقدامات برخوردی، از آنجا که نیروی انتظامی وظیفه اقدامات فرهنگی در جهت کاهش جرایم را نیز برعهده دارد، از طریق اطلاع رسانی به خانواده ها و جوانان، قصد داریم تا سطح آگاهی آنان را نسبت به پیشگیری از جرایم، ارتقا دهیم.آمارها نشان از موفقیت پلیس در اجرای طرح امنیت اخلاقی دارد، این در حالی است که اگر تمامی دستگاه‌ها به میدان پا بگذارند یقینا وضعیت عفاف و حجاب در سطح جامعه افزایش خواهد یافت.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    1 3
    لطفا با زنان خیابانی حوالی پل ستارخان برخورد کنید.