محمد سعید انصاری پیش‌بینی کرد با توجه به رقابتی که اکنون در موضوع ریاست مجلس وجود دارد، شاهد شکل‌گیری فراکسیون‌های جدیدی در مجلس نهم باشیم.

منتخب مردم آبادان که سابقه نمایندگی در سه دوره گذشته مجلس را دارد در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص ارزیابی اش از از کارنامه مجلس هشتم، گفت: در مجموع از آنجا که تجربه حضور در مجلس هفتم را دارم ، فکر می کنم مجلس هفتم از مجلس هشتم در عملکرد موفق تر بود. هر چند درباره مدیریت این مجالس، معتقدم که مجلس هشتم موفق تر بود.
وی ویژگی مهم مجلس هشتم را حضور بیشتر نمایندگان استان های مختلف در تصمیم گیری های آن دانست و اظهار داشت: حسن مجلس هشتم این بود که نمایندگان استان ها می توانستند فعال ترباشند، در حالی که در گذشته یک تعداد فکر می کردند تهرانی ها باید امور مجلس را به عهده بگیرند. از این جهت در گذشته رویکرد کلی هیات رئیسه  مجالس این نبود که از پتانسیل همه نمایندگان استفاده کند.
انصاری که سابقه حضور در مجالس سوم، چهارم و هفتم را در کارنامه خود دارد، درباره  اولویت های مجلس نهم، خاطر نشان کرد: مجلس نهم بیش از همه چیز باید به استقلال قوا که یکی از اهداف قانون اساسی است، جامه عمل بپوشاند. ما در دوره هفتم کمتر شاهد استقلال مجلس بودیم و با ایمان می گویم که مجلس هفتم، استقلال مجلس هشتم را نداشت.
وی با بیان اینکه معتقد نیستم کشور را باید با جنگ و دعوا اداره کرد، افزود: استقلال در سه قوه و خصوصا مجلس مهم است و با توجه به وضعیت کنونی  کشور ما حتما به آن نیاز داریم.
منتخب مجلس نهم از آبادان، در خصوص ویژگی های مطلوب ریاست مجلس نهم هم، اظهارداشت: نخستین ویژگی توانمندی شخصیت ریاست مجلس است که با توجه به فضای کشور، مجلس را به ضعف و ذلت نکشاند.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل درباره در راس امور بودن مجلس، گفت: مجلس بنا ندارد، جنگ و دعوا بین قوا باشد، اما معنا ندارد  استقلال مجلس خدشه دار شود و به ضعف و ذلت کشیده شود.
وی گفت: معتقدم مجلس در خصوص نظارتش بر دولت و قوه قضائیه باید نظارت کامل داشته باشد. چرا که مجلس چشم نظام  است و اگر نظارت نکند، نظام ضرر می کند.
انصاری، توانمندی، شجاعت، درایت و اشراف به مدیریت را از دیگر ویژگی های ریاست مجلس نهم دانست و درباره پیش بینی اش از فراکسیون های سیاسی مجلس بعد، گفت: ممکن است با توجه به رقابتی که در موضوع ریاست مجلس وجود دارد، فراکسیون های جدید دیگری هم شکل بگیرد. بنابراین مطمئنا باید شاهد فراکسیون های بیشتری در مجلس بعد باشیم.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =