فارس نوشت:

سریال «چشم و چراغ» با محوریت معرفی بیشتر شاهچراغ از شبکه شما پخش می‌شود.
سریال تلویزیونی چشم و چراغ به تهیه کنندگی سیروس حمیدی و کارگردانی مهدی قاسمی در 26 قسمت 35 دقیقه‌ای در صداوسیمای مرکز فارس تولید شده و از سه شنبه هر روز ساعت 17:30 از شبکه شما روی آنتن می‌رود.

حمیدی با اشاره به این که این مجموعه از طنز موقعیت بهره گرفته است افزود: این سریال روایت‌گر زندگی چند خانواده است که در یک خانه سنتی زندگی می‌کنند اما زندگی هر کدام از آنها به نوعی به هم گره خورده است.

وی اضافه کرد: سریال چشم و چراغ حول محور چند خانواده شیرازی با اعتقادات مذهبی، سنتی و فرهنگی است که درگیر سرقت شیئی فرهنگی، مذهبی می‌شوند که این اتفاق به صورت طنز و شیرین پردازش می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه چشم و چراغ با قصه تو در تو و جذاب با گویشی محلی، گوشه‌ای از تاریخ و فرهنگ مردم خطه فارس را به تصویر می‌کشد اظهار داشت: در این مجموعه بازیگران ملی که عمدتا شیرازی هستند به ایفای نقش می‌پردازند.

وی هدف اصلی تولید این سریال را معرفی حضرت احمد بن موسی علیه السلام و سایر مبانی اعتقادی، نمایش سنت‌ها و فرهنگ منطقه با استفاده از لهجه شیرین شیرازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این سریال 25 لوکیشن داشته است، بیان داشت: برای تصویربرداری سریال چشم و چراغ سعی شده از تمام نقاط دیدنی شیراز، محله‌ها و خانه‌های سنتی و همچنین مراکز مدرن نیز استفاده شود.

بازیگرانی همچون زهرا سعیدی‌کیا، نسرین نکیسایی، شهربانو موسوی، افسر اسدی، حمید مظفری، اصغر همت، مهدی فقیه، محمد سلیمان تاش، جواد بخشی‌زاده، نادر شهسواری و عبدالعلی نیکومنش در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

این سریال هر روز ساعت 10 صبح از شبکه شما تکرار می‌شود.

برخی از عوامل تولید این مجموعه عبارتند از:

ناظر کیفی: محمدجواد پوست‌پرداز/ نویسنده: نسرین جغتایی/ صدابردار: محمد کشتکار/ تصویربردار: علی جعفری، تدوین‌گر: حسین آزادی.
 

301301

کد خبر 215226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =