داشتن این کتاب برای کسانی که با ناملایمات دست و پنجه نرم می​کنند و در عصر اضطراب و مواجهه با ترس از دست دادن عزیزان، بیماری و مرگ، استرس روزانه و...نا امید می​​شوند، ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین، «نیروی امید» با زیر عنوان «بر مشکلات دلهره آور زندگیتان غلبه کنید، هرچه باشد» نوشته دکتر آنتولی سیولی با ترجمه مریم تقدیسی از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار نشر شد. این کتاب به منظور ایجاد درک عمیق‌تری از «امید» طراحی شده است و نویسندگان در آن توضیح می‌دهند که چرا امید مهم‌ترین احساس انسان، و مانند هوایی که تنفس می‌کند و یا آبی که می‌نوشد برای آدمیان حیاتی است.  «چرا امید؟، امید و ناامیدی چیست؟ در صندوقچه امید خود چه دارید؟، مقابله با ناامیدی، امید، نه ترس، امید ناشی از عشق، امید به موفقیت، سلامت و امید و...» عناوین فصل های این کتاب کاربردی است که در هر فصل با ذکر نمونه های واقعی برخی اتفاقات زندگی مردم، مطالب ارائه شده را ملموس تر می کند.
 

در بخشی از فصل «نا امیدی چیست؟» می خوانیم:

«ناامیدی عملا خطری است که سلامت انسان را تهدید می کند. کسی که امید ندارد به سختی می تواند هم ایستایی یا توازن خود را حفظ کند چون ساده تر از دیگران از محدوده آسایش فیزیکی خود خارج می شود. مثلا زمانی که ارزش ها و اولویت های شما با هم در تضاد هستند یا بدلیل ایفا کردن چند نقش مختلف در زندگی خسته می شوید(مثلا هم باید وظایف مادری را انجام دهید و هم نان آور خانه باشید) فشار خونتان بالا می رود. نبض تان سریع تر می زند و هورمون فشار که کورتیزول نام دارد در خونتان ترشح می شود که ضمن سرکوب کردن سیستم ایمنی بدن، سطح گلوکز خون را بالا می برد و اسید معده را افزایش می دهد. احتمال افزایش فشار خون در افرادی که حالت تدافعی دارند یا خجالتی هستند به خصوص در طول برخوردهای تنش زا یا بعد از آن بیشتر است. لُب جلوی مغز افرادی که حالت تدافعی در آنها شدید است امواج آلفای کمتری تولید می کند. کاهش تولید امواج آلفا با افزایش ابتلا به سرطان مرتبط است اگر دچار حمله قلبی شوید و حداقل یک یا دو دوست صمیمی نداشته باشید احتمال حمله قلبی دوم که ممکن است مهلک تر باشد در شما بیشتر است. اگر منزوی باشید اکسی توسین(هورمون عشق) به جای جریان یافتن در بدنتان برای کاهش درد، افسردگی، اضطراب و فشار خون در غده هیپوفیزتان زندانی می شود. جریان کمتر اکسی توسین بهبود زخم را با دشواری روبرو می کند و شدت عوارض جانبی داروها را افزایش می دهد...»

 

در پشت جلد کتاب می خوانیم: «در این کتاب به این سوالات پاسخ داده شده: چطور می توان در ناملایمات زندگی امید را ایجاد و حفظ کرد؟، امید از چه راه هایی شما را به اهدافتان نزدیک می کند؟، چگونه می توانید با روحیه ای امیدوار از ضربه های روحی بهبود یابید؟، امید چگونه باعث تقویت معنویت در شما می شود؟ و...نیروی امید کتابی است که داشتن آن برای کسانی که با ناملایمات دست و پنجه نرم می کنند و مراکز حرفه ای سلامت و بهداشت ضروری است...»

 

ناشر در توضیح انتشار این کتاب آورده است: «ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به شدت به امید نیاز داریم. هر بار که تلویزیون یا رادیو را روشن می‌کنید یا در اینترنت جستجو می‌کنید با سیلی از اخبار ناامیدکننده درباره اقتصاد، درگیری‌های خاورمیانه، خشونت در کشور خود یا کشورهای دیگر ، رسوایی دیگری درباره سیاستمداران یا رهبران مذهبی یا اخطارهای دیگری درباره بهداشت غذا، ذخایر سوختی یا گرم شدن کره زمین مواجه می‌شوید. خلاصه اینکه به نظر می‌رسد احتمال اندکی برای حفظ احساساتی مانند تعلق به جامعه، خوشبختی و آرامش که موجب ارزشمند شدن زندگی می‌شوند، باقی مانده است. در گذشته می‌شد آسایش و رفاه را در روستایی منزوی یا در محله‌ای قدیمی به دست آورد، از طریق حکومت یا دولت پادشاهی به قدرت دست یافت، یا در سایه منجی‌ای همیشه حاضر احساس امنیت کرد. برای کسانی که در ظلم یا فقر زندگی می‌کردند همیشه این امکان وجود داشت که به مراتع سرسبزتر نقل مکان کنند در حالی که امروزه به عکس به نظر می‌رسد تعداد مناطق امن کمتر شده است.

 

کتاب «نیروی امید» در 438 صفحه و با قیمت 12هزار تومان راهی بازار نشر شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =