۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵

برخورد پلیس با بدحجابی در برج میلاد و قبل از برگزاری یک کنسرت موسیقی،حرف و حدیث‌های تازه‌ای به راه انداخت. عمده این حرف و حدیث‌ها این حرفهای تکراری را تکرار می کند که: «این واکنش‌ها، وجهه نظام را در دنیا لکه‌دار می‌کند» و «برخوردهای خشونت‌آمیز، بدحجابی را از بین نمی‌برد» و «لازمه مبارزه با بدحجابی کار فرهنگی است» و...

1-  نه قصد دفاع از کار پلیس  را دارم نه آن را تخطئه می کنم ،چون دیکته ننوشته غلط ندارد. آن 20-30 نهادی که باید برای نهادینه کردن عفاف و حجاب کار کنند، یا کاری نکرده‌اند یا اگر کرده‌اند جلوه بیرونی نداشته است. اصلا دیکته‌ای ننوشته‌اند که غلط داشته باشد. به همین دلیل ،جور همه را پلیس می‌کشد و به محض ورودش به عرصه مبارزه با بدحجابی، روشنفکری همه اعم از انقلابی و غیرانقلابی، متدین و غیرمتدین، مسئول و غیرمسئول، فرهنگی و غیرفرهنگی گل می‌کند که: ایها‌الناس، بدحجابی مقوله فرهنگی است و کار پلیس، همه‌چیز را بدتر می‌کند.
2- در میان کسانی که روشنفکری‌شان گل می‌کند و می‌گویند اول باید کار فرهنگی صورت گیرد، فراوانند کسانی که خودشان در طول سال‌های متمادی بر مسندهای تصمیم‌گیری فرهنگی نشسته بوده‌اند و حتی یک کار به دردخور نکرده‌اند.
این مسئولان  چون بلد نبوده اند کاری انجام بدهند ، دست روی دست گذاشته اند و همزمان بدحجابی و بی‌حجابی از سر و کول فرهنگ و آداب اجتماعی ما بالا رفته و در بسیاری از موارد به خانه همین بزرگوارانی که سال‌هاست روشنفکرانه دنبال راه حل می‌گردند، وارد شده است.
3- یک گفتمان دیگر هم اخیراً مد شده است. لابد خوانده‌اید و شنیده‌اید که: «ای آقا! سه هزار میلیارد تومان در این مملکت بالا کشیده‌اند، برخورد با آن مهم‌تر است یا مواجهه با چند دخترک و زنی که موهایشان را افشان کرده‌اند و صورتشان را بزک؟» .

یا اینکه:‌ «جریان انحرافی دارد خرافات و موهوم‌پرستی را در جامعه نهادینه می‌کند و از بین بردن آن مهم‌تر است از برخورد پلیس با بدحجاب‌ها.»
یا: «فقر و مشکلات اقتصادی و اعتیاد و... در جان بخش‌هایی از جامعه رسوخ کرده، آن‌وقت به سراغ بدحجاب‌ها رفته‌اید؟»
این گفتمان با همه زیبایی ظاهرش فقط  توجیه‌ کننده تنبلی ها و کم کاری هاست و از طرفی مانند آن است که بگوییم چون بیماری سل در جامعه وجود دارد، چه نیازی به مبارزه با ویروس آنفلوآنزا؟
اگر با همین آنفلوآنزایی که مهم جلوه داده نمی شود، مبارزه نکنیم،یک وقت چشم باز می‌کنیم که هم سل، قربانی می‌گیرد و هم آنفلوآنزا.
4- این همه سال است که ده‌ها نهاد فرهنگی برای مبارزه با بدحجابی، سیاستگذاری و هدفگذاری و برنامه‌ریزی کرده‌اند(!) و سودی نداشته است. برخوردهای فصلی و مقطعی پلیس هم  افاقه نکرده است. ظاهراً این باور هم برای همه مسئولان به وجود نیامده که بدحجابی مثل فساد مالی، مثل اعتیاد، مثل فقر، مثل بیماری و مثل خیلی چیزهای دیگر، آفت است. خیلی ها گمان می کنند اگر حجاب را در خانه خودشان نهادینه کنند کفایت می کند. عده ای هم بر این گمانند که شیرازه کار از دست در رفته و دیگر نمی شود کاری کرد. گلایه های گاه و بیگاه مراجع عظام هم به گوش کسی نمی رود.
پس چطور است برای مدتی، مسئولان اجرایی و فرهنگی استراحت بفرمایند ؛ دیگر فکر و تلاش نکنند، سیاست‌گذاری را کنار بگذارند و اظهار فضل‌های روشنفکرانه را متوقف نمایند و اگر پلیس  دست از سر بدحجاب‌ها و بدپوشش‌ها برنداشت، ناسزا بارش کنند تا مجبور شود  آنها را به حال خود رها کند.

شاید این‌جوری اوضاع بهتر شود! بهتر نمی شود؟
 

کد خبر 220716

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    149 9
    به نظر می رسد روش برخوذد با بد حجابی طوریست که حجاب را وسیله ای برای محدودیت زن در نظر دارد نه مصونیت
  • سینماتو IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    رضا خان هم نتونست چادر را برداره چون عقیده بود
  • 4168 IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    161 4
    حفظ حرمت انسانی باید برای پلیس نهادینه شود. ابتدا پلیس باید یاد بگیرد که اگر انسانی چه زن چه مرد خلافی کرد این دادگاه است که باید متناسب با جرم صورت پذیرفته مجازات تعیین نماید. هتک حرمت، توهین و تحقیر باید از ادبیات پلیس حذف شود. پلیس بی ادب به جای تنبه موجب لکه دار شدن وجهه نظام میشود.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    90 10
    بابا شما خوابی یا خودتو زدی به خواب
  • مهدیه IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    82 12
    این مطلبو دوست ندارم
  • فرهاد GB ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    41 65
    به این میگن حرف حساب ! کاش رسانه ی ملی هم جرات بیان این نقدها رو داشت !
  • داداشی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    اگه حجاب به اختیار بود به مراتب وضع از این بهتر بود
  • جواد IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    17 56
    افرین خیلی عالی بود. تو یادداشت بعدی راهکار هم بده
  • احمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    8 160
    اولا امر به معروف و نهی از منکر خودش کار فرهنگی است . ثانیادر کنار کار فرهنگی نباید اقدام عملی را فراموش کرد زیراحدود آن در شرع،قانون وعرف روشن است. مگر با منکرات و جرایم دیگر مثل گران فروشی و...که در جامعه وجود دارد منتطر کار فرهنگی میمانیم وبا اظهار بی اطلاعی طرف بی تفاوت رد میشویم واقدام عملی در صورت رویت انجام نمی دهیم ،این هم یکی از آن جرایم ومنکرات است.اگر هر یک از مردم به وظیفه امر به معروف ونهی از منکر عمل کنند هر چند به تذکر زبانی و رد شدن ،اوضاع این نمی بود. کار را باید برای خدا انجام داد و ازملامت ملامتگران غمگین نشد.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    34 6
    بله بردارید .
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    46 7
    همه کامنتهای موافق و مخالف حجاب رو سر هم کردید به عنوان مقاله و گزارش خودتون آقای مهاجری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    105 4
    نه آقا به نظر من برخورد افراد گشت ارشاد بسیار زننده است البته برخی هایشان و برخی دیگر خیلی با متانت برخورد می کنند به نظر بنده باید فقط با برخورد صحیح توام با احترام تذکر داده شود و بگیر و بگیر و ارعابی در کار نباشد مطمئن هستم وقتی برخورد این چنینی با افراد بد حجاب شود که اکثرا جوان هستند وضعیت حجاب بهتر می شود اما با این حالت که 3/4 نفر یک هو یک نفر را دوره کنند و فکر کنند که این شخص کسی غیر از هموطنشان است درست نمیشود.
    • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      93 4
      با من یکی که به خاطر نداشتن جوراب طوری رفتار کردن که تا عمر دارم از دیدن پلیس به جای امنیت وحشت زده میشم و احساس تحقیر و خفت میکنم.تا عمر دارم یادم نمیره اون صحنه رو:| هنوز خودشون هم مصادیق بدحجابی رو نمیدونن.یکی رو واسه جوراب میگیرن یکی رو واسه رنگ شلوار قرمز یکی رو که تا کمر موهاش بیرونه یکی هم واسه یه ناخن لاک!مسخره نیست؟
    • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      5 113
      اولاکسی که ازپلیس وحشت می کنه خودش حتمامشکلی دارد و..... ثانیاشماکه اینهمه انتقادسازنده !!! می کنید یک راهکارهم بدهید مثلااینجامهدکشورشیعه وتمدن است ولی ظاهربعضی هااین رانشان نمی دهد....
  • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    8 147
    بدحجابهایی که جوانها را تحریک میکنند باید چکار کرد درسته ادم باید ظرفیت داشته باشد ولی چقدر
  • بدون نام PT ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    137 2
    بیابید در قرآن تعداد آیات مربوط به حجاب و مقایسه کنید باتعداد آیات مربوط به سایر رذایل اخلاقی نظیر کبر وغرور ، حرص ، حسد ، خیانت ، دروغ ، نفاق و ... و بعدا خواهد فهمید که ما به کدام قسمت دین چسبیده ایم
  • بدون نام US ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    123 3
    مشکل تورم، فقر، بیکاری و خیلی چیزای دیگه رو که کاملا ریشه کن کردیم. مملکت ما دیگه هیچ مشکلی نیست که گیر دادن به بی حجابی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    110 2
    برخورد قهرآمیز با حجاب روز به روز بر دلزدگان دین اضافه خواهد کرد و از اسلام دورتر... در نظر بگیرین با این کار با روحیه چند جوان بیگناه بازی کرده و اونهارو به اسم اسلام و دین آزرده خاطر و سابقه دار میکنید؟؟؟ آخه جهالت تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • SinOMim IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    122 3
    این محمد مهاجری از اون مغلطه کارای سوپر حرفه ای هست !مرد حسابی گیریم که بدحجابی ویروس آنفولانزا باشه و اختلاس و گرانی و ... ویروس سل !باید به هر دوی این ویروس ها با هم و هم زمان رسیدگی شود. شما بدجور مغلطه میکنی !!تازه به زعم جنابعالی که همه چیز را شبیه ویروس می‌بینی، الان کدام ویروس خطرناک تر است ؟ گرانی و بیکاری ,که موج گسترده ای از فساد و آسیب های اجتماعی را به همراه دارد یا بی حجابی که نه جزء اصول دین است نه جز فروع دین ؟! درست است که سفارش به حجاب شده ، اما نه با زور و فشار و بد رفتاری !! اصلا" چرا در دستورات مذهبی فقط به حجاب اصرار میکنید ؟ آیا فکر نمی کنید مردم میقهمند که این رفتار نه تنها یک ساز و کار سیاسی برای کنترل احتماع دارد بلکه به هیج وجه اهداف مذهبی را دنبال نمی کند !!
  • mohsen IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    70 3
    من که قبول دارم .این برخورهای پلیس باعث میشه وجهه جهانی ایران خراب بشه. اونجا که نمیدونن ایران چه خبره میگن پلیس به همه خانوم ها گیر میده و آنها رو مورد ضرب و شتم قرار میده. ولی خودتون رو قاضی کنید این همه گرفتین و بردین چی شد جز اینکه بدتر بشه چیزی شد؟؟؟؟؟ با این کارها مردم به جایی که گوش بدن بدتر لج میکنن و با حجاب بدتر میان بیرون. از مسئولی خواشمندم به جای اینکه به ظاهر جوونا گیر بدن کاری بکنن که خودشون خجالت بکشن با ای وضعیت بان بیرون.
  • مهران IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    42 2
    خودت فهمیدی کدام طرفی هستی؟
  • arad US ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    44 1
    اینقدر نگوید دیکته ننوشته غلط ندارد اخر قرار نیست تو هر دیکته ای غلط های کلاس اولی باشد که ..دیکته دنشگاهی غلط دانشگاهی هم می خواهد ...
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    35 1
    فرهنگ اصیل ایرانی را هم در زمره مجموعه بدیه و پلیدیها قرار داده ایم وقتی جلوی فرهنگ غنی خود را میگیریم سایر فرهنگها چون سیل بر سرمان فرود میاید غافل از اینکه ما توانمان صرف جلوگیری از بسط فرهنگ خودمان صرف میشود.............
  • مکمک IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    4 67
    طی 33سال افراط و تفریط کار حجاب رسیده به اینجا و این الگوپذیری بیشتر از جانب سینما و تلویزیون و تئاتر ایران بوده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار منفعلانه طی این سالها برخورد کرده است . وزارت بازرگانی از دیگر گزینه هایی است که با وارد کردن لباس های مد و افسارگسیختگی این چند نهاد موجب این شده است
  • محمدعلي IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    5 55
    با هر مفسده اي بايد در جاي خود برخورد شود و خلط موضوع اساسا مردود است . بي حجابي چه ربطي به اختلاس دارد
  • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    56 1
    یادش بخیر شخص شخیص رئیس جمهور در زمان انتخابات چه شعرهای قشنگی را سر میدادند و می گفتند :مشکل کشور ما اینه که دخترها و پسرها چه لباسی می پوشند؟!نه آقا بسه دیگه مردم از شعار خسته شده اند.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    60 1
    در مالزی که حجاب اجباری نیست حجاب بهتر رعایت میشود
  • بهروز IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    32 1
    آقای عزیز، وجود بیماری طاعون به همراه آنفلونزا باعث می‌شود انسان اول همه انرژی لازم برای درمان طاعون را بکار ببرد، باقیمانده انرژی - اگر وجود داشت - خرج درمان آنفلونزا شود. این بدیهی ترین کار است چطور این را تخطئه میکنید؟! در ضمن، اگر نهادهای ذیربط فرهنگی کم کاری کردند، دلیل نمیشود هر کس هرکاری دلش خواست بکند. حدود شرعی برخورد با منکرات روشن و واضح است. عملکرد پلیس - اگر پلیس یک مملکت پایبند به اسلام است - نباید خارج از شرع مقدس اسلام باشد.
  • سجاد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    29 2
    با سلام ضمن اظهار تاسف از گفته های آقای مهاجری و رفتار زشت و زننده پلیس با خواهران دینی که اکثر قریب به اتفاق آنها به خاطر نمود مشکلات و گرفتاریهای ذهنی اقتصادی و ... به این وضعیت درآمده اند تاسف از این بابت که ادم را با ویروس مقایسه کرده اید مانند اینکه چشم وگوش را با هم مقایسه کنید که این اشتباه و کارکرد هایشان با هم متفاوت است شاید اگر جوانانی که دچار این مشکل شده اند اگر شغلی داشته باشد وخسته از کار برگردد اصلا فرصتی برای بیرون امدن با ان وضعیت نداشته باشد ضمنا ریشه این مشکل می تواند اقتصاد بیکاری خانوادگی و ... باشد که فشار هر چه بیشتر وضعیت را بدتر می کند کما اینکه سی سال گذشته شاهد بوده ایم لطفا با فرهنگ سازی در مدارس ودانشگاهها و ادارات دولتی چهارچوب حجاب را مشخص کنید تا مردم تکلیف خ
    • حاجی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      2 2
      عزیز دلم اگراقتصادناقص وفقر علت بی بندباریه پس سرمایه دارامون باید باحجاب و....باشند!!! نه عزیز فقرشکمو با فقر اندیشه و عقیده یکی نکن.اقتصادبهانه شده برای توجیه اشتباههای مدیریتی وفرهنگی
  • محسن IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    71 0
    ای کاش در مورد حجاب یک بار هم که شده بود همه پرسی میکردند اگر نظر مردم واسشون مهم بود ای کاش
  • ناهید IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    1 14
    با تشکر از مقاله منطقی و بسیار خوب آقای محمد مهاجری وعرض خسته نباشید به نیروی انتظامی که با کار طاقت فرسا یی که دارد و برقراری امنیت در حامعه همیشه مورد کم لطفی و قدر ناشناسی ما قرار می گیرد در مورد نظراقای سجاد خنده ام گرفت و خیلی دلم می خواد از ایشان که اظهار فضل کرده اند سوال کنم لباس کوتاه و چسبان شلوار تنگ صورت آرایش آن هم بصورت غلیظ موهای رنگ کرده و چندین بار سشوار کشیده چه ربطی به فقر و مشکلات افراد دارد و اینکه این آقا با کدام منطق نام این بدحجابان را خواهران دینی گذاشته ولی حالا که از فرهنگ سازی سخن به میان آمد می خواهم از مسئولین بپرسم مگر نه اینکه بهترین گزینه برای قرهنگ سازی صدا سیما بعنوان رسانه ملی است خدا وکیلی سیمای ما با این وضع از نظر حجاب چگونه می تواند الگو باشد !!!
  • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    3 6
    مخالفت با برخورد با "بد حجابی"! لزوما نشانه ی روشنفکر بودن نیست ولی "مطمئنا "موافقت با این رویه نادرست نشانه ی واپسگرایی نویسنده است. مقایسه سل و آنفولانزا بامشکلات اقتصادی و به اصطلاح" بد حجابی" هم خیلی بی ربط بود!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    3 2
    تشنه را هرچه از آب دور نگه داري تشنه تر ميشه . قبول دارم وضعيت حجاب واقعا خوب نيست من به عنوان يك مونث گاهي وقتها از سرو وضع بعضيا شرمنده ميشم اينو هم بگم خودم چادري نيستم اما بدون هيچ اجباري همه چيز رو رعايت ميكنم . اين برميگه به آدما كه چه قدر براي خودشون ارزش قائلند . جامعه غرب اگه براي اين موضوع آزادي بي حد و حصر قائل شده به اين دليله كه بيشترين بهره رو از برده كشي جنسي زنان مي بره اونا چنان به ورطه فساد رسيدند كه از وجود آدما هم به بيزاري رسيدند و به حيوانات رو كردند . اونايي كه دم از آزادي زنان مي زنن كساني هستند كه در اين تجارت سود آور بيشترين بهره رو مي برند . متاسفانه برخوردها بد و ما هم نفهميده تن به خواسته ديگران مي دهيم براي اينكه حالا فردا ديگران نگن از قافله تمدن عقب افتاده ايم
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    21 0
    دکتر شریعتی گفتند : شما فکر خانمها را درست کنید ، خودشان میفهمند چه بپوشند .