روزنامه جام‌جم نوشت:

زن جوانی که به اتهام قتل ندا کوچولو با مجازات مرگ روبه‌رو بود پس از رضایت اولیای دم به پنج سال زندان محکوم شد.
پیکر نیمه‌جان این دختر سه ساله روز بیست و پنج مرداد 89 در حالی به بیمارستانی در تهران منتقل شد که پزشکان در نخستین معاینات با مشاهده آثار سوختگی، گازگرفتگی و ضرب و شتم دریافتند دخترک بشدت مورد کودک‌آزاری قرار گرفته است. ندا کوچولو بلافاصله در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد اما پس از 20 روز تسلیم مرگ شد.

به دنبال این حادثه کار آگاهان جنایی پلیس آگاهی تحقیق در این رابطه را آغاز کردند و زن عموی مقتول به عنوان تنها مظنون حادثه بازداشت شد. فاطمه ـ زن‌عموی 31 ساله ـ ندا به عنوان متهم اصلی پرونده در بازجویی‌ مقدماتی ابتدا منکر کتک زدن و شکنجه ندا کوچولو شد و گفت: ندا از سوی پسر سه ساله‌ام مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. فاطمه در ادامه بازجویی‌ها ‌ اعتراف کرد ندا دچار شب‌ادراری بود و به همین دلیل یک روز از شدت ناراحتی و عصبانیت پاهایش را با قاشق داغ سوزاندم. روز حادثه که او را به حمام برده بودم، ناگهان از شدت درد و سوختگی روی زمین افتاد و سرش به کف حمام خورد و از هوش رفت. همان موقع هم با کمک زن همسایه او را به بیمارستانی نزدیکی محل زندگی‌مان منتقل کردیم. دقایقی بعد تلفنی با برادر شوهرم تماس گرفتم و از او خواستم هر چه سریع‌تر خودش را به بیمارستان برساند.

قاضی پرونده پس از بازجویی و تحقیق، فاطمه را با شکایت پدربزرگ و مادر ندا به اتهام کودک‌آزاری با قرار بازداشت موقت به زندان فرستاد، اما پس از مدتی پدربزرگ رضایت خود را اعلام کرد.

چندروز قبل فاطمه ـ زن‌عموی ندا ـ از زندان به دادسرای خارک منتقل و در حضور بازپرس با نگارـ مادر نداـ روبه‌رو شد. در این جلسه، بازپرس بار دیگر اتهام کودک‌آزاری را به فاطمه تفهیم کرد. متهم در حالی که بشدت گریه می‌کرد با ابراز پشیمانی از مادر ندا خواست وی را به خاطر بچه‌هایش ببخشد. چند روز پس از این جلسه، مادر ندا کوچولو با حضور در دادسرا، ضمن دریافت دیه رضایت کتبی خود را اعلام و از قصاص متهم گذشت کرد.

با رضایت اولیای‌دم، پرونده فاطمه برای محاکمه از جنبه عمومی جرم به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و فاطمه محاکمه شد. پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه وارد شور شدند و فاطمه را به پنج سال زندان محکوم کردند که سه‌ سال و نیم آن به صورت تعلیقی است. با این حکم زن جوان بزودی از زندان آزاد خواهد شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    195 4
    واقعا به این قضات عزیز باید خسته نباشید گفت کودک آزاری و قتل یک کودک یک سال و نیم زندان ؟!!!
    • sajjad IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      55 3
      زن جوانی که به اتهام قتل ندا کوچولو با مجازات مرگ روبه‌رو بود پس از رضایت اولیای دم به پنج سال زندان محکوم شد.
    • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      83 1
      به خاطر همینه که هر روز اخبار مربوط به قتل و جنایت بیشتر میشه.
    • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      9 57
      چرا شماها زورت میاد وقتی مادر رضایت داده قاضی میتونه چکارکنه از کجامعلوم مشکل اعصاب نداشته
    • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      28 2
      قضات دادگاه وارد شور شدند و فاطمه را به پنج سال زندان محکوم کردند که سه‌ سال و نیم آن به صورت تعلیقی است. با این حکم زن جوان بزودی از زندان آزاد خواهد شد.
    • شهروند IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      22 1
      من نمی دونم اعدام عدالت هست یا نه ولی یک سوال دارم چرا علیرضا ملاسلطانی قاتل داداشی که در 17 سالگی مرتکب قتل عمد بدون انگیزه قبلی و قصد مجرمانه شد اینقدر فجیع به قتل رسید ولی این خانم نه تنها اعدام نشد بلکه فق 5 سال زندان رفت به خاطر شکنجه و قتل یک کودک 5 ساله چرا؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    142 1
    به به ، به به خسته نباشید قضات گرامی! یک انسان به قتل رسیده دیه گرفت و رضایت داد تمام... خدایا چی بگم؟!!!!.....
    • سارا EU ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
      16 0
      نمیدونم تا بحال مادر شدید یا نه؟ بنظر من زنی که با وجود داشتن بچه بتونه بچه یه نفر دیگه رو شکنجه کنه یه حیوون کثیفه که عاری از احساس و عاطفه ست... از خوندن این ماجرا متاثر که چه عرض کنم به شدت عصبی شدم .... واقعا احسنت و آفرین به این قوانین مجرم پرور....
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    132 0
    بی رحم چطور دلت اومد یه بچه رو داغ کنی با قاشق خدا ازت نگذره....
  • بدون نام US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    121 0
    اگه یکی این بلارو سر بچه خود این زن میاورد اونم رضایت میداد ؟؟؟ خدا هرچی کودک آزار رو زمین هست رو برداره
  • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    107 1
    واقعا باید در این حکم تجدید نظر بشه کم کم 15 سال باید آب خنک میخورد این په قوانین نامتناسبی آخه !!!؟؟؟
  • تماشاچی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    94 0
    به همین سادگی....به همین بی رحمی.....!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      13 11
      به همین خوشمزگی
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    67 0
    چقدر جالب...هرکجای دنیا برای هر ملت بی فرهنگ و دور از تمدنی هم که این حکم رو بخونی مطمئنا از شدت خنده روده بر میشن!!ادم بکشی اونهم یک طفل معصوم و بیگناه و بی دفاع رو بعد فقط یک سال و نیم بفرستنت زندان!!تازه قبل از اینکه بکشیش هم به مدت یکی دو سال بدترین نوع شکنجه ها رو سرش بیاری!!نمیگم تکه تکش کنید یا تیربارونش کنید یا حلق اویزش کنیدش0هرچند که بعضی دوستان معتقدند حقش همینه)ولی فکر کنم جون یک انسان بیشتر از یک سال و نیم زندان ارزش داشته باشه...بیخود نیست که جرائم کودک ازاری تو این کشور به صورت تصاعدی امارش رو به افزایشه!!
  • يك پدر IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    71 1
    قابل توجه كودك آزاران محترم. همين طور كه مي بينيد عواقب سنگيني در انتظار شما نيست. پس با خيال راحت بچه ها رو داغ كنيد‘ گاز بگيريد‘ كتك بزنيد و در نهايت سرشون رو به ديوار بكوبيد و بفرستيدشون به اون دنيا. نهايتا 5 سال آنهم در صورت دستگير شدن در زندان استراحت كنيد تا دور بعدي كودك آزاري! در ضمن بايد از قانون حمايت از كودك هم ممنون باشين!
    • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      2 0
      تازهاز این 5 سال سه سا ل و نیمش تعلیقیه یعنی آزاده بیرون زندان فقط اگه دوباره مرتکب این جرم بشه زندانش میکنن
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    52 1
    ولی مادرش نباید رضایت می داد
  • سبلان IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    35 3
    یعنی این شخص رو باید ببرن دیوونه خونه نه زندان
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    20 0
    اولیای دم به خاطر مشکلات مالی وپول دیه رضایت ندن . این حکم باعث میشه که کسانی که کودک آزاری و کارهای از این قبیل انجام میدن تشویق بشن.به نظر من عواقب این حکم اگرچه صد در صد قانونی هست ولی خلاف موازین انسانی و حتی اسلامی میتونه باشه.اگر قانون ایراد داره باید تغییر کنه.جالبه که این زن میگه کودک سه ساله تو حموم از دستم افتاد در صورتیکه کودک سه ساله رو برای حموم کردن از زمین بلند نمی کنن.این شیطان میخاسته صدای گریه این کودک رو کسی نشنوه.اگه برای یک لحظه خودمونو جای این کودک توی حموم وقتی که این شیطان فکر میکرده که چه کار دیگهای برای اذیت این کودک میتونه انجام بده قرار بدیم ونگاه کودک رو تصور کنیم حکم واقعی رو میفهمیم.اگه به خاطر این کودک به سر و سینه بزنیم و به خاطر مظلومیتش زاری کنیم حقه حقه.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    17 0
    چطور دیگران مالک جان آدم میشن حتی اگر والدین باشن؟ مگه میشه یک نفر به قتل برسه ولی مجازات یا عدم مجازاتش دست کس دیگری باشه؟!!! پس حق اون کسی که ازش سلب حیات شده چی میشه؟!!! خواهش میکنم اینبار نظرم را منتشر کنید.
  • مريم IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    23 1
    مادرش جواب ندا را چه خواهد داد. شرم باد بر ايم مادر. هم بچه اش را به امان خدا ول مي كند هم رضايت مي دهد. مادراني هستند كه كلفتي مي كنند اما بچه شان را ول نمي كنند. مادراني هستند كه بخاط بچه شان انواع خفت را قبول مي كنند. به چه كسي رحم كرده به يك قاتل كودك. دستانم در موقع نوشتن اين متن مي لرزند. من خودم مادر يك كودك دو ساله ام واي بر ما واي بر ما در اصل مادرش را بايد زنداني كنند.
    • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      6 1
      به احتمال قریب به یقین مادرش اعتیاد داشته،چون فقط اعتیاد میتونه قلب انسان رو اینقدر سنگ کنه :(
  • امیر IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    33 1
    زن عموی ندا کوچولو:من بیمار روانی هستم! این ادعای فردی است که ندا کوچولو را به قتل رسانده است.فکر می کنید زمانی که برای فرار از مجازات اعدام ادعای روانی بودن کرد اگه می دونست که پس از گذشت 18 ماه از زندان آزد می شه باز هم انگ روانی به خودش می زد؟ روانی چطور دلت اومد یک بچه سه ساله را به علت شب ادراری که از اقتضائات سنش است را داغ کنی؟حیوووون بچه های خودت شب ادراری ندارند؟ مادر ندا،مسلما" بعد از طلاق وضع مالیت تعریفی نداره اما چطور دلت میاد پول خون ندا را خرج کنی؟وقتی ریال ریال اون پولو خرج می کنی ندا را فراموش نکن
  • آرش IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    48 0
    ضعف اصلی در قوانین علیه کودک آزاری است. مجازات این جرایم از جنبه عمومی باید بسیار شدیدتر باشد تا با رضایت اولیای دم به همین راحتی مجرم آزاد نشود.
  • مجيد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    20 0
    واي به حال ما كه با اين همه اعدام در ملا عالم و... باز هم جنايات كم نشده بلكه زياد شده
  • کامران IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    11 0
    از خوندن این خبر تمام وجودم لرزید. یک فرشته معصوم رو کشته حالا داره آزاد می شه؟ این هم شد قانون؟
  • رامین EU ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    8 0
    اینجاست که من می گم مجازات اعدام اشتباه هست و قرار گرفتن قضاوت در احساسات افراد هم اشتباه هست. این زن باید به 25 سال زندان محکوم میشد.
  • فریده IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    3 0
    ای وای:( چه اتفاقات بدی میافته:( فقط یه حیوون می تونه یه دختربچه 3 ساله رو شکنجه کنه. انشالله 1000 برابر رنجشو بکشه و هر روزآرزوی مرگ کنه چون مجازاتش عادلانه نبوده:|
  • بدون نام EU ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    4 0
    رضایت ؟باید به جای قاشق باملاقه داغ کف پاهای بی صاحبشو می سوزوندن می فهمید چه مزه ای داره وسط جیگرت بسوزه که جیگرمونوسوزوندی...................