ایسنا نوشت:

روزهای گذشته اخباری در مورد بررسی سه نرخی شدن ارز در بسته اقتصادی از نرخ دولتی کنونی تا دلار پنج هزار تومانی برای کاهش سطح نقدینگی در جامعه منتشر شد، خبری که مقامات دولتی آن را به صلاح ندانسته و معتقد بودند نباید به چنین سیاستی روی آورد.
درحالی که این روزها وزارت اقتصاد با پادرمیانی و نقشه راه تحول، تلاش در مساعد کردن بازار سرمایه و شرایط سرمایه‌گذاری در راستای استفاده درست از نقدینگی جامعه دارد، بر اساس اخبار منتشر شده مجلس در پی تهیه نقشه اقتصادی با محتوای سه نرخی شدن ارز است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به این موضوع در واکنش به انتشار چنین خبری تاکید کرد که وزارت اقتصاد موافق این موضوع نیست و حتی با دو نرخی شدن ارز هم موافقت نمی‌کند چه برسد به چندنرخی شدن آن.
سید شمس‌الدین حسینی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ما همیشه به دنبال تک‌نرخی شدن ارز بوده، اظهار می‌کند که به فکر ارز تک‌نرخی هستیم ولی نه با آن نرخهای موجود در بازار.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همواره از متضرر شدن مردم عادی و افراد غیرحرفه‌ای که به واسطه هیجانات وارد بازار ارز می‌شوند، اظهار نگرانی کرده و به مردم توصیه می‌کند که بدون اطلاع و مشورت وارد بازار نشوند.
گفتنی است با توجه به تلاشهای دولت، انتظار می‌رود در آینده نزدیک بازار بورس و فرابورس محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد. باتوجه به نوسانات بازار ارز احتمال دارد سرمایه‌گذاران خرد زیان کنند. بر اساس شرایط بازار و اخبار منتشر شده باید دقت داشت که صحبت از چند نرخی شدن ارز با هر توجیه سیاستی می‌تواند آثار سوء در بازار داشته باشد، ممکن است با تحول منفی بازار آثار ناشی از حباب قیمت‌ها در نرخ کالاهای اساسی و پوشاک تا حدی رسوخ کند که کنترل آن بسیار سخت باشد. چراکه در این اواخر بازار از نرخهای دولتی عقب نمانده و هر نرخی را که برای ارز تعیین شود ممکن است تغییر نرخ بازار را دوباره دچار آسیب کند.
قابل توجه است که رییس کل بانک مرکزی همواره از ثبات نرخ دولتی مبنی بر 1226 تومان یاد کرده و وزارت اقتصاد نیز تاکید بر کنترل بازار ارز دارد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =