به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور که در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دوم سیما که به منظور بررسی مشکلات مترو با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و ربیعی رئیس شرکت بهرهبرداری متروی تهران سخن میگفت، اظهارداشت: رئیس جمهور از وضعیت کنونی خدمات مترو ناراضی است و روز یکشنبه دستور موکد داده است تا با بررسی وضعیت آن، رضایت مردم در این عرصه جلب شود.
وی افزود: ما مشکل بدهی بانکی مترو را حل میکنیم و در موضوع یارانه مترو نیز باید کمک کرد اما این نباید باعث خلل در کار مترو شود.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در این زمینه از مسئولان شهرداری و مترو خواست به جای رسانه ای کردن مساله مترو و بزرگنمایی مشکلات آن، به بهبود خدمات رسانی در این عرصه بیندیشند.
رویانیان با تاکید بر اینکه دولت در این زمینه پیشقدم است گفت: مشکلات شهر تهران نباید به چالش ملی تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه حمایت دولت از مترو در 4 سال گذشته بیش از همه سالهای گذشته بوده است، افزود: دولت در بخش یارانه نیز در مقایسه با گذشته توجه بسیار بیشتری به مترو داشته است.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: در سال 85 قرارداد 455 واگن برای خطوط یک و 2 مترو و 160 واگن برای خط 5 مترو بسته و 38 لوکوموتیو نیز خریداری شده است.
واگنسازی پارس نیز در تولید واگن مترو فعال شده و وزارت دفاع هم به صورت جهادی وارد این عرصه شده است.
رویانیان افزود: وزیر کشور به طور جدی پیگیر است تا تولید داخل جوابگوی نیازها باشد اما فعلا محتاج خرید خارجی هستیم.
وی با اشاره به اینکه بخش اول واگنهای خریداری شده از خارج برای متروی تهران نوروز امسال به بهره برداری رسید، از ورود بخش دوم واگنها به کشور در آینده نزدیک خبر داد.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور یادآور شد: در حالی که 16 درصد جمعیت کشور در تهران بسر میبرند اما دولت بیش از 30 درصد بودجه حمل و نقل را به تهران اختصاص میدهد، در صورتی که مردم دیگر نقاط کشور حق دارند دولت به آنان نیز توجه کند.
رویانیان با بیان اینکه حمل و نقل تک محوری نیست و مجموعهای از ناوگانهای مختلف اعم از تاکسی، مینی بوس، ون، اتوبوس و مترو را شامل میشود، بر لزوم هماهنگی خدمات در همه زمینهها تاکید کرد و اظهارداشت: وقتی کارکرد سایر وسایل نقلیه کاهش مییابد فشار مردم برای استفاده از مترو بیشتر می شود اما ساخت مترو طولانی است و خرید واگن آن نیز در یک فرآیند طولانی انجام میشود.
نظر شما