مددجویان و پرسنل ندامتگاه دورود لرستان که در اولین دوره مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس شرکت کرده بودند، در سفری به مناطق عملیاتی آبادان و خرمشهر، از نزدیک با حال و هوای آن روزهای جبهه و جنگ آشنا شدند.

به گزارش خبرآنلاین،‌ پس از برگزاری اولین دوره مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس در زندان دورود استان لرستان، تعدادی از زندانیان و پرسنل این ندامتگاه، تقاضای اعزام به مناطق جنگی را داشتند که با قبول این درخواست، 35 نفر از مددجویان جرائم عمومی و پرسنل با دریافت مرخصی، طی سفری دو روزه، به مناطق جنگی شهرهای آبادان و خرمشهر اعزام شدند.

از نکات جالب این سفر، همراهی تعدادی از راویان و خاطره‌گویان کتاب‌های دفاع مقدسی بود که قبلا کتاب خاطراتشان، توسط مددجویان خوانده شده بود. برخی از این راویان هم که نتوانسته بودند به صورت حضوری در این سفر حاضر باشند، در طول این سفر، به صورت تلفنی خاطراتی را برای مددجویان بازگو کردند.


مددجویان در موزه جنگ خرمشهر
از جمله این راویان، سیده زهرا حسینی؛ راوی کتاب «دا» بود. وی که به دلیل عارضه جسمی نتوانسته بود در این سفر همراه مددجویان باشد، هنگامی که آن‌ها در گلزار شهدای خرمشهر (جنت‌آباد) جمع شده بودند تلفنی برای آن‌ها خاطراتی را بیان کرد.
 


مددجویان در کنار مجسمه شهید دریاقلی سورانی  در آبادان 

سیدابوالفضل کاظمی راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» نیز به همین شکل در موزه جنگ خرمشهر برای مددجویان خاطراتی را ابراز داشت.

همچنین مکی یازع راوی کتاب «بچه‌های کفیشه»، حبیب احمدزاده نویسنده «داستان‌های شهر جنگی» و «شطرنج با ماشین قیامت» و جعفر افشارپور مداح و رزمنده دوران دفاع مقدس که در طول سفرهمراه مددجویان بودند نیز خاطراتی را از آن روزهای سراسر حماسه بیان کردند که با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.
 


اردوگاه سیاحتی میثاق

مددجویان زندان درود لرستان طی این سفر از مناطق شلمچه، محله ذوالفقاری آّبادان، یادمان شهید تندگویان، گلزار شهدای آبادان و خرمشهر، موزه جنگ و مسجد جامع خرمشهر و مجسمه دریاقلی ناجی آبادان و رودخانه های کارون، اروند و بهمنشیر نیز بازدید کردند. در انتها تمامی مددجویان خواستار تکرار این سفر برای خود و خانواده‌هایشان و همچنین دیگر مددجویان بودند.

از نکات جالب دیگر این سفر، روایت‌گری خود مددجویان از طریق تلفن همراه برای دیگر مددجویانی بود که نتوانسته بودند در این سفر باشند تا آنها نیز با حس و حال مناطق جنگی به صورت زنده آشنا و درگیر شوند.
 


حبیب احمدزاده در حال روایتگری در موزه جنگ خرمشهر

پشتیبانان وبرگزار کنندگان مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس و همچنین اعزام مددجویان به مناطق عملیاتی جنوب عبارت بودند از نصیریان ریاست زندان دورود، دلفان ریاست دادگستری دورود، محمدی ریاست سازمان زندان‌های استان لرستان و نیز سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس، معاونت پیشگیری از جرائم قوه قضاییه، انتشارات سوره مهر و معاونت پژوهشی دانشگاه هنر.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    4 2
    بابا ما هم بریم زندان!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    0 0
    حرکت جالبی بوذ.احسنت