ایسنا نوشت:

تبلیغات مراکز ماساژدرمانی با عناوین ماساژ چینی، تایلندی و ... با وعده‌های درمان انواع بیماری‌ها همچون سیاتیک، آرتروز و غیره در حالی افرادی را جذب خود می‌کند که به گفته مدیرکل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت، این ادعاها به هیچ وجه پایه و مبنای علمی ندارد و این فعالیت‌ها، مداخله درمانی است و مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

دکتر سجاد رضوی با تاکید بر آنکه مراکزی که تحت عنوان ماساژدرمانی فعالیت می‌کنند مجوزی از وزارت بهداشت ندارند، گفت: این مؤسسات هیچ‌گونه مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.

وی با اشاره به ارایه خدمات ماساژ در برخی هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و حتی مراکز زیبایی با عنوان "ریلکسیشن"، تاکید کرد: هرگونه انتشار آگهی‌های تبلیغاتی که مداخله درمانی از طریق ماساژ را نشان دهد و ادعای هر مؤسسه‌ای در این زمینه خلاف قانون بوده و مورد تایید نیست. وزارت بهداشت برای ارایه اینگونه خدمات تنها به مراکز فیزیوتراپی مجوز صادر می‌کند.

دکتر رضوی گفت: اکثر مراکز ماساژ درمانی هیچ تابلویی ندارند به همین علت خیلی نمی شود با آنان برخورد کرد، اگر تابلو داشته باشند و جای مشخصی داشته باشند معاونت‌های درمان دانشگاه های علوم پزشکی به سراغ آنها می روند و با آنها برخورد می کنند اما اکثر این مراکز تابلودار نیستند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت از تدوین آیین‌نامه‌ای برای ارایه خدمات ماساژدرمانی با تجویز و نظارت پزشک یا موسسات فیزیوتراپی خبر داد تا براساس آن این گونه خدمات برپایه علمی و تجویز پزشک ارایه شود.

 4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    35 1
    خيالمون راحت شد.فكر كرديم قانونيه!