«زن و رهایی از وابستگی، زن شاداب، قدرت یک زن و خانم‌ها به خودتان سخت نگیرید» عنوان چهار کتاب ویژه در حوزه روانشناسی زنان است که جزء پرفروش​ترین​های این حوزه هم محسوب می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، از جمله علاقمندی های بانوان در هر کشوری، خرید و مطالعه کتب روانشناسی برای بازیابی درونی خویش و البته نیل به زندگی بهتر و یا فرار از مشکلات دامنگیر و حل برخی مصائب زندگی روزمره است، چهار عنوان از کتاب های پرفروش انتشارات نقش و نگار در حوزه روانشناسی و تربیت برای این دسته از کتاب خوان های هدفدار در ادامه معرفی شده است.

 

چاپ سوم  «زن و رهایی از وابستگی» نوشته سو پتن‌ثوئل با ترجمه انسی ‌شیرازی با قیمت 5هزار تومان روانه بازار نشر شده است. در بخشی از کتاب با عنوان «وابستگی عاطفی چیست؟» می خوانیم: وابستگی عاطفی وقتی است که ما برای بقا به دیگران نیازمند باشیم انتظار داشته باشیم دیگران کارهایمان را به انجام رسانند تصویر خود را در آینه دیگران ببینیم واز دیگران بخواهیم به جای ما تصمیم بگیرند و از نظر مادی مخارج ما را عهده دار شوند. وقتی از نظر عاطفی وابسته ایم شادمانی خویش را از دیگران انتظار داریم از ترس ترک شدن از نیازهایمان چشم یوشی می کنیم. وابستگی عاطفی ما را در خدمت ترس های خود و امیال دیگران قرار داده و به شدت آزادی خود بودنمان را محدود می کند. وقتی از نظر عاطفی وابسته ایم باورمان این است که کلید آرامش ما در دست های دیگران است و آنان بهتر از خودمان خیر و صلاح ما را می دانند و یا باورمان شده که برای کسب محبت و عشق دیگران باید از خودمان بگذریم. زنان کم وبیش در روابطشان تمایل بیشتری به وابستگی عاطفی دارند. اما یرسش اینجاست که چگونه می توان از این دام رهایی یافت؟ شناخت و یذیرش احساسات واقعی خود قدمی اساسی در عبور از وابستگی عاطفی و رسیدن به خویشتن خویش است. زنی که از نظر عاطفی مستقل است زنی خوشحال تر، مهربان تر و بخشنده تر است. زنان با این درک به بیداری می رسند که صاحب حقوقی عملی و عاطفی هستند و این که مراقبت از خویش و ارج نهادن به نیازهایشان نه تنها اشکالی ندارد بلکه تندرستی آنها را نیز تضمین می کند. زنی که از نظر عاطفی مستقل است حد وحدود خویش را می شناسد و آن را اظهار می دارد. درون مرزهایی که می داند برای زندگی شخصی و اجتماعی اش مناسب است می تواند باقی بماند.چون به خود اجازه داده که خودش باشد و بدون احساس گناه می تواند نه بگوید یا دست کم به اندازه ای احساس گناه نکند که او را از آنچه می داند برای تندرستی و شادکامی اش لازم است باز دارد. داشتن استقلال عاطفی به آن معناست که دیگر نیازی به تایید همیشگی دیگران نداشته باشیم و در این صورت ناگزیر نیستیم برای خوشامد دیگران بیش از آنچه لازم است کاری انجام دهیم .

 

همچنین چاپ جدید کتاب «زن شاداب‌» با زیر عنوان رموز تندرستی و زیبایی زنان نوشته ناتالی راجرز با ترجمه علی اصغر شجاعی نیز با قیمت 4هزار تومان روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربردارنده نکاتی است که برای شادابی زنان در زندگی و غلبه آنان بر مشکلات جسمی و روحی ایشان نوشته شده است. «اختصاص وقت برای سلامتی، نمادهای زیبایی چون(پوست، شستشوی مو و بدن، لبخند و مواد شاداب کننده)، مردم و انواع مشکلات، تغذیه مردان خانواده، روش لاغری در چهار هفته» از جمله بخش های این کتاب است.
 

بنابراین گزارش، «قدرت یک زن‌» نوشته لوئیز ال هی نیز با ترجمه علی اصغر شجاعی دیگر کتاب پرفروش این ناشر در حوزه روانشناسی و تربیت است که تا کنون چهار بار تجدید چاپ شده است. کتاب بیشتر برای ارائه این خودباوری به زنان است که «خودتان را دوست بدارید و به زندگیتان عشق بورزید! در درون شما، زنی هوشمند، پرتوان، مستعد، امیدوار، سرزنده، بیدار و شگفت انگیز نهفته است، بگذارید به تجلی و نمایش در آید.» دکتر لوئیز ال هی از برجستگان تکنولوژی فکر است؛ لوئیز در کالیفرنیا به دنیا آمد. در 18 ماهگی شاهد جدایی پدر و مادرش بود. در 5 سالگی از سوی پیرمردی در همسایگی خود مورد تجاوز قرار گرفت و فقر و تنهایی زندگی اش را تسخیر کرد. او ناامید نشد و  به کلیسا رفت و به علوم مذهبی علاقمند شد و بعد از ابتلا به سرطان راهی تازه در زندگیش گشوده شد. خانم هی با گیاهخواری، تغذیه مناسب مراقبه و پالایش کامل ذهن و جسم خود سرطان رو به زانو درآورد و فریاد زد: اگر مشتاق باشیم که روی ذهن خود کار کنیم ، تقریبا همه چیز را می توان شفا داد.»

 

کتاب متفاوت و جالب «خانم‌ها به خودتان سخت نگیرید» نیز نوشته کریستین کارلستون با ترجمه مهدی قرچه داغی برای چهارمین بار روانه بازار نشر شد و در دسترس علاقمندان کتاب های روانشناسی زنان قرار گرفت.  این کتاب با قیمت 4500 تومان منتشر شده. این کتاب نکته های کاربردی جالبی برای مخاطب علاقمند به تغییر در زندگی روزمره ارائه می کند. مانند «کمال طلبی را رها کنید!» شما همه کاره نیستید. کمک بگیرید. لازم نیست سوپرزن باشید! «روزتان را با ارامش شروع کنید!» از خواب برمی خیزید باتبسم. روی زمین چند حرکت کششی انجام می دهید چشم‌ها را بسته چند دقیقه مراقبه و چند نفس عمیق. عادت کنید یاد چیزهای خوبی که دارید بیفتید و خدارا شکر کنید. «از میزان تعهدات خود بکاهید!» داوطلب هرکاری نشوید شما منجی همه مردم و مشکلاتشان نیستید! کارهایتان را به خاطر تداخل برنامه ها، با عجله انجام ندهید. « به دوستانتان سخت نگیرید!» انها هم انسان هستند اشتباه می کنند و یا در لحظات سختی بسر می برند عیب و نقص دارند.به آنها مجال و فرصت بدهید! و...

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ویدا IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    4 8
    با سلام واقعا از دیدن این سایت که کاملا اتفاقی بود خوشحالم بخاطر معرفی چهار کتابی که به خانم ها توصیه کردیدبسیار سپاسگزارم مدتی بود به دنبال راه حل برای رهایی از وابستگی عاطفی بودم خیلی خیلی ممنونم این کتابهارو هم خودم تهیه میکنم هم واسه دوستام هدیه میدم موفق باشید
  • مینا IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    0 0
    بی نظیر و مفید
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق روز افزون برای شما کارشناس محترم ...بسیار زیبا دقیق بیان شد من همین مشکل وابستگی رو دارم دلیلش کمبود محبت ،خلاء عاطفی ه ،خیلی زجر آوره من عاشق محبتم دوس دارم بمن اهمیت بدن ....چون هیچوقت خانوادم منو تایید نکردند....کودک درونم محبت میخواد تا جالا پدر مادرم منو بغل نکردن ...چی بگم ؟دو اخر ممنونم آخه هم درد رو معرفی میکنین هم درمان رو ...