به گزارش خبرآنلاین، «روانشناسی بازار خدمات مالی» یک کتاب کاربردی اقتصادی است که توضیح می دهد که درک جنبه های روانشناسی مشتریان در ارتباط با خدمات مالی تا حد زیادی می تواند از پیچیدگی های این بازار بکاهد. بازار یابی خدمات از جمله خدمات مالی، بسیار پیچیده تر و سخت تر از بازار یابی کالا هاست. چون در بازار یابی و فروش کالا، محصول قابل لمس است و مشتری قبل از خرید آن را تجربه می کند و مورد آزمایش قرار می دهد، اما خدمات را غالبا تنها پس از خرید می توان مورد ارزیابی قرار داد.
ناشر در باره کتاب اینگونه توضیح می دهد: «در سال های اخیر بازار یابی خدمات مالی به موضوعی جذاب برای محققین و فعالان حوزه بازار یابی در سراسر جهان تبدیل شده است، از این رو طی سالیان گذشته تحقیقات گسترده ای در ارتباط با مباحث بازار یابی خدمات مالی انجام گرفته است. به عنوان مثال امروزه نظریه های مختلف و ساختار یافته ای از سوی محققین در ارتباط با چگونگی فرآیند تصمیم گیری مشتریان ارائه شده است. مطالعات پژوهشی معیار های مناسبی از نظر تحلیل و پیش گویی ملاک های مورد استفاده در تصمیمات مالی مشتریان در اختیار مدیران قرار داده و قابیلیت های آنها را افزایش می دهند. بسیاری از تصمیمات مالی مشتریان مانند سرمایه گذاری، پس انداز، برنام های مالی برای آینده فرزندان، استفاده از خدمات بیمه جهت مقابله با ریسک های مالی و سایر امور مرتبط با خدمات مالی، به گونه ای هستند که تئوری های منطقی و عقلایی را به مبارزه می طلبند.»
در بخشی از کتاب می خوانیم: «مبحث علومرفتاری و روانشناسی در حوزه مالی و سرمایهگذاری از موضوعات جدیدی است که اخیرا در علوم سرمایهگذاری و مالی مطرح شده است؛ در طی دهه اخیر ، اندیشمندان حوزه خدمات مالی در تلاش برای تبیین و یافتن علل برخی موارد خاص مانند بروز اشتباهات فاحش توسط بسیاری از مشتریان در فرایند انتخاب و خرید انواع خدمات مالی با کمک سایر علوم، نظیر روانشناسی و علوماجتماعی بودهاند. برای آنکه در کار بازاریابی توفیق حاصل شود، باید از روانشناسی و نیز رفتارشناسی انسانی اطلاعات کافی داشته باشیم. مردم یا برای رفع نیاز و یا برای تامین خواستهها و آرزوهایشان خرید میکنند. شما به عنوان یک بازاریاب نباید تلاش خود را فقط صرف اطلاعرسانی و تبلیغ ویژگیهای محصول یا خدماتی که ارایه میدهید، کنید. بلکه در عوض باید بر عوامل تحریک کننده مشتریان هدف خود برای اقدام به خرید، متمرکز شوید.»
بنابراین گزارش، این کتاب با تشریح اینکه ارتباط علم مالی و سایر رشته های علوم اجتماعی که به عنوان روان شناسی مالی معروف شده، به بررسی فرآیند تصمیم گیری سرمایه گذاران و سایر مشتریان خدمات مالی و عکس العمل آنها نسبت به شرایط مختلف بازار های مالی می پردازد و تاکید آن بیشتر به تاثیر شخصیت، محدودیت های ذهنی مشتریان و قضاوت های سرمایه گذاران بر تصمیم گیری سرمایه گذاری و انتخاب خدمات مالی می باشد.
در این کتاب به عنوان بخشی از نظریه، ابتدا روان شناسی این بازار و فرآیند تصمیم گیری مشتریان خدمات مالی مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه، برخی از مهمترین عوامل ذهنی و روان شناسی محدود کننده مشتریان در تجزیه و تحلیل انواع خدمات مالی معرفی شده است.
کتاب «روانشناسی بازار خدمات مالی» نوشته دکتر مجیدرضا داوری، دکتر مصطفی قاضی زاده و علی سلیمانی بشلی با قیمت 7500 تومان روانه بازار نشر شده است.
ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.
6060
نظر شما