۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۴

فناوری های ژاپن نه تنها در زمان حیات مردم این کشور به آنها خدمت می‌کند بلکه پس از مرگ نیز به خدمات‌رسانی خود به آنها ادامه می‌دهد.

پایگاه خبری تابناک نوشت:

 یکی از معابد در اطراف توکیو پایتخت ژاپن فناوری جدیدی را برای نگهداری اجساد مردگان به خدمت گرفته است. در این معبد شش طبقه اجساد هفتصد نفر وجود دارد که خاکستر آنها پس از سوزاندن در داخل صندوق های سنگی قرار گرفته و در بخش ویژه ای از این معبد نگهداری می شود.

 افراد هنگام حضور در معبد برای زیارت اهل قبور نیازی به جستجو برای پیدا کردن صندوق مربوط به نزدیکان خود ندارند بلکه سیستم نگهداری اجساد به گونه‌ای طراحی شده است که صندوق‌ها روی ریل‌های مخصوصی قرار گرفته‌اند و بازماندگان هنگام حضور در معبد کارت مغناطیسی را که معبد در اختیار آنها قرار داده است درون دستگاه قرار می دهد و لحظاتی بعد صندوق حاوی خاکستر فرد مورد نظر در برابر آنها قرار می گیرد و پس از انجام مراسم به محل خود بازگردانده می شود.

 البته استفاده از این سیستم هزینه هایی هم در بر دارد به گونه ای که هزینه تابوت سنگی بالغ بر نه هزار دلار است و هزینه نگهداری تابوت نیز به سالانه یکصد و هفتاد دلار می رسد.

هر چند برخی از مراکز و مسئولان دینی در ژاپن به استفاده از این فناوری اعتراض کرده اند اما با توجه به شرایط جدید زندگی ظاهرا چاره‌ای جز استفاده از این فناوری برای نگهداری تابوت مردگان نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 23541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =