۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۱

دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود این سوال را مطرح کرده که «آیا آقای احمدی نژاد درسال ۸۳ کتاب مژده ظهور را خوانده بود؟»

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در این مطلب می نویسد: «این که چطور شد حجم گسترده ای از ادبیات ظهور در حوالی سال های 80 تا 83 در کشور پدید آید و بعدها در سال 89 سی دی ظهور نزدیک است تولید شود، بر اساس این کتاب، تا اندازه‌ای قابل درک و تحلیل است.»
جعفریان به مرور کتاب «مژده ظهور» که در دو مجلد توسط یک طلبه تنکابنی به نام سید سلیمان مدنی نوشته شده، پرداخته است. این اثر حوالی سال های 1380 تا 1383 و شاید موادی از آن پیش از آن تاریخ فراهم شده و چنین بر می‌آید که نویسنده، امر ظهور امام زمان (ع) را بسیار قریب، یعنی در همان سال ها می‌دانسته است.
«اما این که کتاب در سال 83 چاپ شد، یعنی همان سالی که دولت نهم آمد و شعارش را ظهور قرار داد و هر روز با زیرکی و البته به صورت مبهم، خبر از وقوع اتفاقات مهم می‌داد و از جمله روی ظهور و مسائل آن هم تاکید ویژه داشت یک مسأله قابل بررسی است. آیا آقای احمدی نژاد این کتاب را خوانده بوده؟ »
استاد دانشگاه تهران در این مطلب خود این پرسش را مطرح می کند که چطور شد که نسل قدیمی و اول انقلاب و بعد از آن نسل جدید از «انتظار مذهب اعتراض» و کتاب «خورشید مغرب» آقای حکیمی عبور کرده و سر از این حرف های «ظهور نزدیک است» درآوردند و نیروی عظیمی را از همه جای مملکت به این حرفها اختصاص دادند و هزینه زیادی برای آن کردند؟
او در بخشی از این مطلب می نویسد: «راستش برای خودم متاسفم که چرا این کتاب را سال 83 نخوانده بودم تا قدری جلوتر از آنچه الان هستم می‌بودم.»
برای مطالعه کامل این مطلب، لطفاً اینجا را کلیک کنید.

/30462

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =