با استفاده از سنگریزه‌های شب‌تاب و مخلوط کردن آن‌ها با شن، جاده‌های تاریک در شب شروع به درخشیدن می‌کنند و نمایی مانند ستاره‌های کهکشان را در هنگام رانندگی پیش رویتان قرار می‌دهند.

بهنوش خرم‌روز: در مناطق مختلف و به خصوص خارج از شهرهای بزرگ، برای رسیدن به ورودی باغ‌ها و منازل، جاده‌های شنی وجود دارند که مسیری را که راننده باید از جاده اصلی تا ورودی طی کند، ‌نشان می‌دهند. اما در بسیاری از موارد،‌ در تاریکی شب،‌ نور کافی برای روشن کردن این راه‌های شنی وجود ندارد و راننده‌ها سر از نهر آب یا مزرعه و علفزار در می‌آورند. به خصوص، ‌در مواردی، سیم‌کشی برق تا آن منطقه کار دشواری است یا تردد جاده به اندازه‌ای نیست که به پرداخت هزینه برق بیارزد. برای چنین مواردی، راه‌حلی زیبا ارائه شده است.
به گزارش دیسکاوری،سنگریزه‌هایی که کُر گلاو (Core Glow) نامیده می‌شوند، می‌توانند با درخشیدن در مسیر شنی، نه تنها مسیر درست را به راننده نشان دهند که نمایی زیبا مانند درخشش ستاره‌های یک کهکشان به جاده شنی ببخشند. این سنگریزه‌ها از مخلوطی از مواد مصنوعی که اغلب ترکیبی از عناصر مختلف هستند، ‌رزین و رنگدانه‌های شب‌تاب درست شده‌اند. وقتی سنگریزه‌های شب‌تاب در طول روز در برابر نور خورشید قرار می‌گیرند، رنگدانه‌های شب‌تاب درون آن‌ها برانگیخته می‌شوند و با تاریک شدن هوا، شروع به درخشیدن می‌کنند. بدین ترتیب، مسیر ‌بدون این که از انرژی الکتریکی استفاده شده باشد، روشن می‌شود.


شاید در نگاه اول، فکر کنید که این سنگریزه‌ها بیشتر به درد تزیین یک آکواریوم می‌خورند،‌ اما واقعیت این است که استفاده از آن‌ها مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت. از جمله این که چون با استفاده از این سنگریزه‌ها به هیچ سیم و لامپی نیاز نخواهند بود، به هیچ وجه آزاد شدن کربنی هم اتفاق نمی‌‌افتد.
نور سنگریزه‌ها حدود 10 تا 20 ساعت دوام می‌آورد و بعد،‌ کم‌کم از بین می‌رود،‌ تا روز بعد که دوباره در معرض آفتاب قرار بگیرند و به اصطلاح شارژ شوند. به علاوه، رنگدانه‌های شب‌تاب به گونه‌ای ساخته شده‌اند که ضدآب باشند. بنابراین حتی اگر باران هم ببارد، باز نورانی خواهند بود و می‌توانید از روی نور آن‌ها،‌ جاده و مسیر رانندگی خود را پیدا کنید.
علاوه بر همه این مزایا، راه‌های شنی که در شب،‌ شروع به درخشیدن می‌کنند، ‌برای هر تازه‌واردی جذاب و زیبا خواهند بود!

53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    22 1
    بسیار زیبا و مفید بود
  • بدون نام CA ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    10 5
    قيمتش چقدره؟ صرف ميكنه ازش استفاده كرد؟
    • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      3 1
      و خداوند گوگل را آفرید. هر پاکت دو کیلویی آن 57 دلاره عزیز. Core Glow رو جستجو کن.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    2 0
    خیلی باحاله. باید تمام جاده های روستایی ایران را اینجوری کرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    1 0
    تو ایران که خیلی خوب جواب میده، چون هر روز آفتابیه.