مهر نوشت:

یک رسانه غربی نوشت مقامات جمهوری اسلامی ایران از این امر اطمینان دارند نتیجه انتخابات آمریکا هر چه که باشد هیچ تهدید نظامی متوجه آنها نخواهد بود.
موسسه واشنگتن برای خاور نزدیک، نوشت: ایران از این امر اطمینان خاطر دارد که اسرائیل و آمریکا دست کم تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به تاسیسات اتمی این کشور حمله نخواهند کرد. مقامات ایرانی بر این باورند که اسرائیل بدون همکاری کامل آمریکا اقدام به حمله نظامی نخواهد کرد، چرا که هر گونه اقدام یکجانبه موجب تضعیف پیوندهای تل آویو با واشنگتن خواهد شد.
دراین مطلب آمده است: با وجود تهدید همیشگی آمریکا مبنی بر اینکه تمام گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است، اما ایران فشار چندان زیادی بر خود برای سازش و مصالحه با دولت های غربی احساس نمی‌کند. اظهارات ضد اسرائیلی مقام های ایرانی نشان می‌دهد که آنها از این امر اطمینان دارند که اسرائیل به تاسیسات اتمی این کشور حمله نخواهد کرد. تهران بر این باور است که اسرائیل هیچ تمایلی ندارد موجب عصبانیت و خشم بیشتر ایران شود.
 این موسسه ادامه داده است: به نظر می‌رسد مقام‌های ایران از این امر مطمئن هستند که نتیجه انتخابات آمریکا هر چه که باشد هیچ تهدید نظامی متوجه آنها نخواهد بود. با پیروزی اوباما در انتخابات، آمریکا هیچ تمایلی به حمله به ایران نخواهد داشت و مانع حمله اسرائیل به ایران نیز خواهد شد. در صورت پیروزی میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه نیز ماهها طول خواهد کشید تا وی بتواند تیم خود در امنیت ملی و کابینه خود را تشکیل دهد و بدین ترتیب وی نخواهد توانست هیچ اقدامی علیه ایران انجام دهد.
در این مطلب ادعا شده است : با توجه به اینکه جمهوریخواهان آمریکا با وجود لفاظی‌های تند خود همواره تمایل بیشتری برای تعامل با ایران داشته‌اند، مقامات ایرانی امیدوارند که پس از برگزاری انتخابات آمریکا پیشنهادهای جدیدی را از سوی کاخ سفید دریافت کنند، به ویژه آنکه اگر پیروز انتخابات میت رامنی از حزب جمهوریخواه باشد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =