نصرت الله تاجیک، در مطلب تازه خود به بررسی شرایط سخت باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری در برابر رقیب جمهوری خواه خود پرداخته است.

این دیپلمات سابق کشورمان مهمترین مشکلات پیش روی باراک اوباما را ایجاد توازن بین مسائل و مشکلات داخلی آمریکا و مسائل بین المللی و به طور مشخص مسئله خاورمیانه، فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران، مسائل سوریه و نقش صهیونیست ها در به هم زدن اوضاع و خروج کنترل از دست همه است.
وی از منظر تحلیل سیاسی معتقد است که رژیم صهیونیستی نه می تواند در حمله به ایران آمریکا را به همکاری وادار کند و نه جرات و توان عملیاتی و مخصوصا کنترل عواقب آن به او اجازه می دهد که وارد چنین کارزاری شود. 
تاجیک برای بررسی ابعاد فرضیه خود به چند مورد اشاره کرده است:
1- آمریکا هیچ عجله ائی به حمله به ایران ندارد و همان فرمول آزمایش شده ادامه تحریم ها برای تضعیف بنیه کشور و نیز ایجاد نارضایتی و بحران داخلی را دنبال می کند و هرگز نیز این راهبرد را در هیچ حالتی رها نخواهد کرد...
2- رژیم صهیونیستی تلاش می کند از محذورات داخلی اوباما بیشترین سوء استفاده را بکند...
3- رژیم صهیونیستی حتی در داخل کابینه خود برای آغاز حمله پیشدستانه به ایران دارای اجماع نظر نیست و مخالفانی جدی علیه باراک و ناتانیاهو وجود دارند...
4- با علم به این قضیه، ایهود باراک می داند که در اجرای تهدیداتش نه حمایت داخلی را دارد و نه پشتیبانی خارجی و لذا آنچه این روزها جریان دارد یک هیاهو برای ایجاد جو روانی برای امتیاز گیری بیشتر از ایران است.
5- روند جریانات منطقه خاورمیانه به سود مسلمانان و ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی است...
برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =