۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵

شاید نیش عقرب برای بسیاری هراس‌آور باشد. اما همین نیش مرگبار برای برخی دیگر حکم زندگی را دارد. ولی هیچ چیزی برای بچه‌های ریزاندام عقرب خوشایندتر از سواری زیر این نیش خطرناک نیست.

محمود حاج‌زمان: چه چیزی باعث می‌شود تا عکس زیر دوست‌داشتنی نباشد؟ نشستن نوزدان بی‌دفاع زیر این نیش چسبناک مرگ‌آور، روش خاص عقرب برای بزرگ کردن فرزندانش است. تا زمانی‌که بچه عقرب‌ها به اندازه کافی بزرگ شوند تا بتوانند به تنهایی زنده بمانند، مادرشان وظیفه مراقبت بر آنها را بر عهده می‌گیرد.
به گزارش نیوساینتیست، شاید این عکس بتواند شهرت این جانور بی‌مهره ترسناک را به سرعت وراونه سازد. عکسی که توانست برای دومین بار، جایزه عکاسی Fritz Polking را برای عکاس آلمانی‌اش، اینگو آرندت به ارمغان آورد.

دلیل خوبی وجود دارد که عقرب‌ها یکی از اندک مهره‌دارانی هستند که به سرعت شناخته می‌شوند: برجستگی حباب‌مانندی که در انتهای شکم آنها قرار دارد، سرشار از سمی مرگبار است. اما چیزی که مردم کمتر از آن اطلاع دارند این است که بر خلاف بسیاری از بندپایان، عقرب‌ها موجوداتی زنده‌زا هستند: به جای تخم‌گذاری، آنها فرزندان خود را به دنیا می‌آورند. این نوزادان قادر نیستند تا به تنهایی غذا بخورند، از خودشان دفاع کنند، و رطوبت بدنشان را تنظیم کنند؛ به همین دلیل به محافظت مادرشان نیاز دارند. محافظتی که بسیار زیبا و تحسین برانگیز است.
25 گونه از عقرب‌ها در سراسر جهان که همگی به خانواده Buthidae تعلق دارند، دارای زهری هستند که برای انسان کشنده است. عقرب عکس بالا نیز یکی از همین عقرب‌ها است. آرندت درباره این عکس می‌گوید: «صاحب این عقرب به من یادآوری کرد که این حیوان بسیار خطرناک است. من فاصله ایمنی لازم را رعایت کردم، و از حدود 10 سانتی‌متری از این جانور عکس گرفتم. خبر خوب این است که این جانوران نمی‌توانند بپرند!»
 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    28 17
    عقرب نفرت انگیزترین موجود روی زمین. البته از دید من
    • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      24 1
      تصور کنید اگه عقرب بال داشت ومی توانست بپرد چی می شد؟
    • عرفان IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      5 15
      اصلا هم اينطور نيست البته به نظر من ! تا حالا دوبار نيش اين جانور رو نوش جون كردم و به جرات مي تونم بگم نيش زنبور (چون اون رو هم نوش جان كردم ) بدتر از نيش عقربه
    • Aras US ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      2 3
      باور کنید از عقرب بیشتر از شیر و پلنگ میترسم ازش متنفرممممممممم
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    12 3
    آقا عرفان بنظر میاد جنابعالی تو بیابون زندگی میکنی، نه؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      4 1
      نخیر احتمالا در مناطق جنگلی هستند چون اونجا هم هم عقرب پیدا میشه. سم عقرب های کویری خیلی خطرناکه
  • حامد IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    8 0
    ببخشید عقرب از کی مهره دار شده و ما خبر نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟! منظور بند پا هست دیگه؟
    • محمود حاج زمان IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      6 0
      با عرض معذرت و تشکر از دقت نظر دوست عزیمان حامد؛ حق کاملا با شماست. متاسفانه به دلیل بی دقتی بنده این اشتباه رخ داد، و گرنه در ابتدای خبر هم به بی مهره بودن عقرب اشاره شد.
  • افشین سراج IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    2 0
    خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی با حال بود