در پی اعتراض یکی از خوانندگان به وجود بوی بد در شهرک واوان ، مهندس شعبانی معاونت خدمات شهرری شهرداری واوان پاسخ داد و گفت:«حل مشکل بوی بد برخاسته از باتلاق دره حسین آباد بودجه عمرانی استانی می خواهد»

یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود: سلام خسته نباشید . ساکن واوان یکی از شهرکهای شهرستان اسلامشهر هستم ؛شبها و گاهی اوقات روزها بوی زباله سراسر شهرک را پر می کند میخواستم از مسولین سوال کنم جرا دراطراف یک منطقه مسکونی زباله ها باید روی زمین پراکنده شود که بوی بد آن تنفس را درمنطقه به این بزرگی مشکل سازد ؟چرا محلی مناسب برای دفن زباله وجود ندارد و ما که دراین شهرک زندگی میکنیم چه گناهی کرده ایم که باید با زباله ها و بوی بد و آلودگیهای آن شبمان با ناراحتی طی شود؟ پاسخ این سوال با کیست؟

البته این بوی بد را مسافران و افرادی که به فرودگاه امام  هم تردد دارند حتما متوجه شده اند.مهندس شعبانی معاونت خدمات شهرری شهرداری واوان در پاسخ به این خواننده گفت:«این مشکل به دلیل عدم جمع آوری زباله ها نیست. زیرا زباله های شهری شهرک واوان درطول شبانه روز به صورت مرتب جمع آوری و به رباط کریم فرستاده می شود.پس مشکل زباله ها نیستند. چون زباله ای در سطح شهر نیست.»
وی افزود :«این بوی بد دوتاعلت دارد. یک اینکه شرکت میهن شب ها شیرآبه فاضلابش را در فاضلاب شهرری رها می کند. البته این کارشرکت میهن غیر قانونی است. شهرداری با فرمانداری، اداره اطلاعات وبخشداری هم نامه نگاری داشته است. از این رو همه ادارات مرتبط ازوجود چنین مشکلی خبر دارند و می دانند که باید این مشکل حل شود. گویا این شرکت درجاده شورآباد ساخت و سازی انجام داده است و قرار است تا کارخانه به این محل منتقل شود. البته مشکل این کارخانه مسبب 50 درصد بوی بد شهرک واوان است.»
شعبانی درباره مشکل دوم گفت:«مشکل دوم هم به دلیل وجود باتلاق دره بین حسین آباد و واوان است. این دره به سد کرج منتهی می شود.اگر روزی خدایی ناکرده سد بشکند و یا طغیان کند آب به رود خانه حسین آباد می رسد. این محل امروز به باتلاق تبدیل شده و بوی بسیار بدی در شهر پخش می کند. وجود این باتلاق بجزمشکلات بهداشتی ناامنی نیزدرپی دارد. برای رفع این مشکل نیزنامه نگاری هایی انجام شده است. اما رفع این مشکل هزینه میلیاردی می خواهد. باید ازبالای روستای حسین آباد کانال کشی شود و دره نیز پر شود. حتی دراین باتلاق هرچند وقت یکبارهم یک جسد کشف می شود. برای رفع این مشکل باید بالای 10 تا 15 میلیارد تومان هزینه شود. از این رو رفع این مشکل درحیطه منطقه نیست. این کار بودجه عمرانی استانی می خواهد.»
معاون خدمات شهرری شهرداری واوان افزود:«این منطقه حریم رودخانه است و پس از لایروبی و خشک کردن آن می تواند از آن به عنوان پارک جنگلی استفاده کرد. شهرداری نیز ازوجود این مشکلات آگاهی دارد اما رفع آن درحد و توان این شهرداری نیست .»
او در خاتمه یکی دیگر ازمشکلات این شهر را وجود سگ ها دانست و گفت :«مثلاً مسئولیت کشتن سگ های اسلامشهر یکسال است از حوزه اختیارات شهرداری خارج و به نیروی انتظامی محول شده است. ولی چون نیروی انتظامی آن را گردن نمی گیرد. شهرستان را سگ برداشته است وکسی هم به فکر نیست. »
45235

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    3 0
    با سلام. من هم در شهرک حصارک نزدیک واوان زندگی می کنم . شبها از صدای سگ ها که بسیار زیاد هستند و به صورت گله ای در خیابان راه می افتد خسته شده ایم. این سگها از باتلاقی که 20 متر با شهرک حصارک فاصله دارد و بسیار برای بچه ها و منازل خطرناک است می آیند. من مشکلات این شهرک را که سه مورد بودند را جهت حل مشکل به خبرآنلاین منعکس کردم ولی هیچ پاسخی تا به حال دریافت نمودم. یکی دیگر از مشکلات این شهرک (حصارک) نا امن بودن است که درخواست یه کانکس پلیس را داشتیم ولی هیچ کس پاسخگوی ما نیست.از خبرآنلاین تقاضا دارم به این مشکل هم رسیدگی کند
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    3 0
    بوی بد نشانه تهران است وقتی به تهران نزدیک می شوی ابتدا بوی بد را استشمام می کنی بعد آشغالهای سرگردان بعد گله گله دودهائی که مربوط به آتش زدن زباله هاست. شهرداری تهران فکری هم به حال ورودی تهران بکند.
  • drfarhad IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    2 1
    این که گفت هر چند وقت یکبار در این باتلاق یک جسد پیدا میشود خیلی با حال بود!
  • شهاب EU ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    5 0
    با سلام. بنده كارشناس ارشد محيط زيست از دانشگاه تهران هستم.خانواده ام ساكن واوان هستند و مساله انتشار بوي بد زباله يك مشكل حاد در كل منطقه واوان و اطراف فرودگاه امام (ره) است. بايد خدمت شهرداري عزيز واوان عرض كنم كه 90 درصد بوي نامطبوع ناشي از درياچه شيرابه مربوط به محل دفن زباله هاي تهران در كهريزك است نه چيز ديگري. بنده بارها به همراه اساتيدمان از اين درياچه عظيم شيرابه بازديد كرده ام. در فصل گرما و با تابش آفتاب و يا با وزش بادهاي شمالي-جنوبي اين بود تشديد مي شود و واقعا شرايط آلودگي تنفسي در اين مناطق تشديد مي شود. اگرچه مواردي كه شهرداري ذكر كرده هم درسته اما علت انتشار اين بو به درستي تشخيص داده نشده است.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    1 0
    این بوی بد بطور کلی در طول مسیر تهران ريال قم وجود دارد و مختص یک منطقه خاص نیست شاید هم باد آنرا منتشر می کند ولی بنظرم نمیاد که باد بتونه یک بو را 115 ک م منتشر کنه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    2 0
    سلام باتشکرفراوان از پی گیری شما( خبرآنلاین) و شهرداری واوان. درخصوص معضلاتی که این دره ( دره حسین آباد) بوجود آورده می توان آمدن افراد شرور ازراه این دره و دزدی های فروانی که به اشکال مختلف درمنطقه دیده می شود رابه وجود سگها و گربه های زیاد نیز اضافه کردو تقاضای اهالی این منطقه از نیروی انتظامی درخصوص رفع این مشکلات به خصوص دزدی های مکرر شبانه روزی درمحلات نزدیک به این دره می باشد لطفاً پی گیری نمایید.باتشکر مجدد.