کتاب در دو بخش همراه با تصاویر کاربردی تنظیم شده؛ مسایلی که در رشد کودک سالم باید در نظر گرفته شوند مانند تغذیه، بازی، ورزش در و... و مسائلی که در بهبود یک فرزند بیمار باید از سوی والدین مورد توجه قرار بگیرد؛ نحوه انتخاب پزشک و برقراری ارتباط با او و...

ایبنا نوشت:«من و فرزندم» عنوان کتابی است که در آن روش‌های مختلف برخورد با مهم‌ترین مشکلات حوزه سلامت کودکان با زبانی ساده و همراه با تصاویر متعدد به والدین آموزش داده می‌شود. توجه به نکاتی درباره پروش کودکان از همان بدو تولد آن‌ها نظیر مراقبت از بند ناف، حمام کردن، رشد و تغذیه در کودکان، بی‌اشتهایی، تب، بی‌قراری، اختلالات خواب و دارو خوردن در کودکان برخی از مطالبی‌اند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. دکتر «حسین مروج» نویسنده اثر تجربیات چندین سال فعالیت خود به عنوان متخصص بیماری‌های اطفال را منبع اصلی در نگارش این کتاب دانست و اظهار کرد: در این سال‌ها در مواجهه با مراجعان احساس می‌کردم مردم از بی‌اطلاعی رنج می‌برند و اطلاع یافتن آن‌ها از برخی مسایل، پیش از مراجعه به پزشک کمک زیادی به آن‌ها و فرزندانشان خواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که نحوه رفتار با کودکان مبحثی کاملا علمی است، افزود: تاکنون دانشمندان رشته‌های مختلفی مانند متخصصان رشته‌های پزشکی و روان‌پزشکی جنبه‌های گوناگون پرورش کودک را بررسی کرده‌اند. والدین هم با داشتن چنین رویکردی فرزندانی سالم‌تر و کارآمدتر خواهند داشت.

فوق تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم کودکان با بیان این نکته که در این کتاب تکنیک‌های مختلفی مانند شیردادن و حمام کردن کودک شرح داده شده افزود: تمامی مواردی که آموزش داده‌ شده‌اند با تصاویری همراه‌اند تا مخاطبان بهتر بتوانند با مسایل و راهکارهای نگهداری و پرورش کودکان آشنا شوند.

اغلب تصاویر به کار گرفته شده در این کتاب از کودکان و والدین ایرانی هستند. مروج درباره اهمیت استفاده از این گونه تصاویر گفت: اغلب این تصاویر را طبق موارد توضیح داده شده و با دوربین شخصی‌ام تهیه کردم زیرا معتقدم در این حالت، تجسم موقعیت‌های گوناگون شرح داده شده در کتاب برای مخاطب آسان‌تر است و والدین می‌توانند دستورالعمل‌های کتاب را بهتر اجرا کنند.

 

 

کتاب «من و فرزندم» در دو بخش نوشته شده است. بخش نخست به مسایلی می‌پردازد که در رشد کودک سالم باید در نظر گرفته شوند؛ نویسنده در این بخش اصول مختلفی را بیان می‌کند که از منظرهای گوناگون مانند تغذیه، بازی، رشد و ورزش در رشد کودک اهمیت دارند. فصل دوم کتاب شامل اقداماتی است که برای بهبود یک فرزند بیمار باید از سوی والدین مورد توجه قرار بگیرد؛ نحوه انتخاب پزشک و برقراری ارتباط با او نیز در این فصل بررسی می‌شود.

کتاب «من و فرزندم» اثر حسین مروج در 88 صفحه، با شمارگان سه هزار نسخه به بهای چهار هزار و 950 تومان از سوی انتشارات طبیب و تیمورزاده منتشر شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =