مدیر نشر «اسراء» از تجدید چاپ کتاب «مفاتیح‌الحیات» برای شصت و چهارمین بار پس از گذشت 6ماه از انتشار خبر داد و گفت: این اثر با توجه به نوسانات قیمت کاغذ با همان قیمت قبلی روانه بازار نشر می‌شود.

مصطفی امرائی، مدیر مرکز بین‌المللی نشر «اسراء» در گفت‌وگو با فارس درباره کتاب «مفاتیح ‌الحیات»، بیان داشت: به زودی چاپ شصت و دو تا شصت چهار کتاب «مفاتیح الحیات» منتشر و روانه بازار نشر می‌شود. وی اضافه کرد: کتاب «مفاتیح الحیات» از اردیبهشت امسال با قیمت 14500 تومان به مخاطبان ارائه ‌شد که با توجه به نوسانات قیمت کاغذ این هزینه تغییر نکرده یعنی علی رغم مشکلاتی که نشر «اسرا» برای تهیه مواد اولیه نظیر کاغذ داشت اما همچنان این اثر با قیمت قبلی توزیع می‌شود.

امرائی با بیان اینکه این اثر در 5 هزار نسخه تجدید چاپ می‌شود، ادامه داد: انتشارات «اسراء» برای تهیه و انتشار کتاب «مفاتیح الحیات» کاغذ مورد نیاز خود را از کاغذفروشان کلان کشور و اخیراً از یک شرکت اتریشی تهیه می‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، شاهکار آیت الله جوادی آملی «کلیدهایی برای زندگی بهتر در دنیا بر اساس آیات و روایات» بر اساس نیاز به دانایی در حوزه سبک زندگی در دنیا و بر اساس آیات و روایات وارده در ریزترین شئون زندگی انسان نوشته شده و یکی از معبرهای راهگشا در بحث سبک زندگی محسوب می شود. دائرةالمعارفی که بدون عنایت رسانه ملی، نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه از نیمه اردیبهشت امسال تا کنون بیش از 60 بار تجدید چاپ شده و بالغ بر 300هزار نسخه فروش داشته است. «مفاتیح الحیات» را جلد دوم مفاتیح یا همان آداب زندگی بر اساس آیات قرآن و روایات معصومان(ع) می دانند که بی تردید بخش قابل ملاحظه ای از مطالبه رهبر انقلاب در خصوص سبک زندگی را برطرف می کند.

 

کتابی که در 4 بخش تدوین شده: «ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با دیگران، ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط انسان با حیوانات». بیش از یک‌صد عنوان کتاب حدیثی و 6‌هزار حدیث برای این کتاب ارزشمند مورد استفاده قرار گرفته و حدود 14 هزار عنوان تهیه شده است تا بتوان از تمام این احادیث، احادیث مرتبط را استخراج کرد. کتاب از فصل های متعددی تشکیل شده و در هر فصل احادیث معتبری در خصوص موضوعات آن فصل ارائه شده که متن عربی و منبع این احادیث نیز در پاورقی صفحات درج شده است.

 

اغراق نیست اگر بگوییم این کتاب باید در کنار قرآن و مفاتیح الجنان و نهج البلاغه، در خانه هر ایرانی باشد؛ کتابی که ساده‌ترین اصول زندگی از آداب معاشرت و رفتار با والدین و فرزندان و همسر تا همسایه و همکار و دولتمردان را برایمان دسته‌بندی کرده؛ از آداب استراحت و کار و تفریح و مسافرت تا آداب خوردن و آشامیدن و پوشش و درختکاری و مردمداری و قرض‌دادن و معامله و تجارت...

 

 

 

بخش هایی برگزیده بدون شرح جزئیات از این کتاب ارزشمند را در ادامه می خوانید:

فصل «زینت و آراستگی»
امام صادق(ع) می فرماید: عطر مردان پربو و کمرنگ ولی عطر زنان کم بو و پررنگ باشد.
امام رضا(ع) می فرماید: خوب است که مرد هر روز از عطر و بوی خوش بهره گیرد و اگر نتوانست، یک روز در میان و اگر نتوانست هر جمعه.
امام باقر(ع): سزاوار نیست زنان آراستن خود را برای همسرانشان تعطیل کنند، هرچند به آویختن گردنبندی باشد.
رسول خدا(ص) از به دست کردن انگشتر روی و آهن و از نقش حیوان بر نگین انگشتر نهی فرمود و می فرمود: انگشتر عقیق به دست کنید زیرا تا بر دست شماست، غم نمی بینید.

فصل «آداب نوشیدن»
رسول خدا(ص) می فرماید: دستتان را بشویید آنگاه در آن ها آب بنوشید چرا که هیچ ظرفی پاکیزه تر از دست نیست.
رسول خدا(ص) می فرماید: از سر مشک (یا ظروفی مانند پارچ) اب ننوشید. کسی که در ظرف طلا و نقره غذا می خورد و یا نوشیدنی می آشامد، در شکم خود آتش دوزخ را غرغره می کند....آب را از سمت دستگیره آن ننوشید چرا که محل جمع شدن آلودگی است.
امام کاظم(ع) می فرماید: از جای شکسته ظرف آب ننوشید چرا که قرارگاه شیطان است؛ آشامیدن آب را با بسم الله آغاز کنید و با الحمدلله پایان دهید.
«مسافرت، امکانات زندگی، نظافت و بهداشت، لباس و پوشش، خواب و بیداری، صله رحم، درآمد و مسائل اقتصادی، نگهداری حیوان، درختکاری و...» از جمله بخش های این کتاب مفید و کاربردی و خواندنی است.

 

فصل «آداب خوابیدن»
«امیرمومنان (ع) می فرماید: مومن رو به قبله و بر پهلوی راست می خوابد.
امام صادق(ع) می فرماید: هرگاه رسول خدا(ص) می خواست بخوابد مسواک می زد و به رختخواب می رفت و بر پهلوی راستش می خوابید و دست راستش را زیر گونه راستش می نهاد.
امام رضا(ع) می فرماید: قدرت و سلطنت خواب، در مغز است و آن مایه پایداری و نیرومندی جسم است، پس هرگاه خواستی بخوابی ابتدا بر سمت راست و سپس بر سمت چپ بخواب و همچنین هنگام برخاستن از سمت راست برخیز.
امام باقر(ع) می فرماید: خواب در ابتدای روز مایه نادانی و کودنی و خواب قیلوله(خواب کوتاه نیمروز) نعمت و خواب عصر مایه حماقت و خواب میان مغرب و عشاء مایه محرومیت از روزی است.
امیر مومنان (ع) می فرماید: خواب میان مغرب و عشاء و پیش از طلوع خورشید مایه فقر است.
رسول خدا(ص) می فرماید: خدا سه چیز را دوست دارد: کم گویی، کم خوابی و کم خوری. و نیز می فرماید: یکی از بدترین چیزهایی که درباره امتم هراس دارم، پرخوابی است.»

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =