فارس نوشت:

برخی منابع صهیونیست گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از طریق نیروهای سازمان ملل که در بلندی‌های جولان اشغالی حضور دارند، به سوریه هشدار و به اقدام نظامی علیه آن تهدید کرده است.
سایت اسرائیلی«دبکا» که نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی است، گزارش داد که این رژیم شب گذشته از طریق نیروهای سازمان ملل مستقر در بلندی‌های جولان آخرین هشدار را به سوریه داد و تهدید کرد که در صورت نقض تعهدات و نفوذ نیروهای سوری به مناطق خلع سلاح شده، اسرائیل دست به اقدام نظامی خواهد زد.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی آخرین هشدارها را نسبت به پرواز هواپیماهای جنگی سوریه در مناطق خلع سلاح شده در بلندی‌های جولان و الجلیل داد.

منابع صهیونیست همچنین گفتند که تنش بین دو طرف سوری و اسرائیلی بویژه پس از تیراندازی به سمت یک جیپ نظامی وابسته به لشگر گولانی بیشتر شده است.

از سوی دیگر نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت اقدام فوری جامعه جهانی و شورای امنیت برای برخورد این موضوع را خواستار شد.

«ران پروسور» در نامه خود به اعضای شورای امنیت سازمان ملل نوشت: سوریه تانک‌های خود را به منطقه غیرنظامی در بلندی‌های جولان که تحت کنترل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل قرار دارند، فرستاده است.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ سال 1967 بلندی‌های جولان را به اشغال خود در آورد و منطقه‌ای به مساحت 400 کیلومتر مربع موسوم به «منطقه حائل» است که طبق توافق آتش‌بس سال 1973، نیروهای نظامی سوریه از ورود به این منطقه ممنوع هستند.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256454

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    25 48
    اشکال نداره ما هم به اسرائیل حمله می کنیم
  • امین س IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    16 43
    اونایی که به این خبر مثبت دادن باید برن پوتینهای اسرائیلی ها رو بوسه بزنن،چقدر یه نفر می تونه حقیر باشه والا!آخه مصیبت اینه که اسرائیلی ها با این همه دم تکون دادن پشیزی ارزش واسشون قائل نیستن و حتی همون پوتیناشون رو هم بعید می دونم که ...
    • میثم EU ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
      21 4
      امین خان خیلی ناراحتی؟ تو و نفر بالاییت و کسانی که به نظرت مثبت دادن پاشین برین سوریه و ازونجا به اسرائیل حمله کنین. کسی جلوتونو نگرفته!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    30 38
    كاش اين مقدمه ای باشد برای نابودی اسرائیل که اصل واساس خیلی از فسادها در منطقه است. به نظر می رسد یکی از گزینه هایی که می تواند منجر به حل مشکلات سوریه باشد، راه اندازی جنگ د ر منطقه به ویژه با اسرائیل است. چون ناگفته نماند که مسئله فلسطین وگردن کشی اسرائیل یکی از عوامل مهم حوادث سوریه به شمار می رود.
  • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    26 19
    اینا همش بهانه اس.اسراییل نتونسته به ایران حمله کنه میخواد با این کار پای ایران رو به بهانه ای وسط بکشه تا دلایل قانع کننده داشته باشه...