دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در خبرآنلاین به تحریف یک کتاب دینی و تاریخی توسط یک عالم سعودی پرداخته است.

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در مطلب خود آورده است: رحمت الله بن خلیل الرحمن هندی (م 1308 / 1891)، یکی از بزرگترین علمای شبه قاره که موسسه مدرسه صولتیه در مکه هم بوده، در اواخر قرن سیزدهم کتابی با عنوان «اظهار الحق» نوشت که بدون تردید طی یک صد و سی سال گذشته، بهترین کتابی بوده است که مسلمانان در نقد مسیحیت نوشته‌اند.
وی در این کتاب، بحث تحریف کتاب مقدس را مطرح کرد و در مقام پاسخ گویی به کسانی که ممکن است اظهار کنند که در میان مسلمانان نیز کسانی قرآن را محرف می دانند، به دفاع از شیعه پرداخت. رحمت الله هندی در بحثی دو صفحه ای بر اساس تصریحات علمای شیعه و از جمله علامه حلی (از کتاب مبادیء الوصول) آورد که علمای شیعه به هیچ روی چنین باوری ندارند. عبارت او این است: فلأن القرآن المجید عند جمهور علماء الشیعة الامامیة الاثنی عشریة محفوظ عن التغییر و التبدیل» (اظهار الحق، چاپ دارالکتب العلمیه، 1412، ص 354 ـ 355).
استاد دانشگاه تهران در ادامه مطلب خود می نویسد: وی این بحث را در دفاع از دیدگاه شیعه درباره سلامت قرآن آورد تا پاسخ به مسیحیانی باشد که برای مقابله با مطالب رحمت الله هندی که بحث تحریف کتاب مقدس را مطرح کرده بود، چیزی علیه قرآن گفته باشند. کتاب اظهار الحق بارها چاپ شده و این مطالب به وضوح در آنها آمده است. و اما اتفاق شگفت این است که همین کتاب اظهار الحق توسط استادی از استادان دانشگاه ملک سعود با نام دکتر «محمد احمد محمد عبدالقادر خلیل ملکاوی» استاد در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه یاد شده با حواشی مفصل چاپ شده و چنانچه روی جلد آمده ادعا کرده است که در چاپ جدید این کتاب بر اساس دو نسخه مؤلف تصحیح کرده است.
دکتر جعفریان در یادداشت خود نوشته است: متن یاد شده درباره باور شیعیان درباره سلامت قرآن، در چاپ این استاد سعودی (چاپ دوم 1992)، علی القاعده باید در ص 928 می آمده است. اما با کمال شگفتی شاهدیم که وی این دو صفحه را از کتاب حذف کرده و پس از مطالبی که قبل از آن بوده، با حذف این بحث، به سراغ بحث بعد از آن رفته است.
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    9 4
    شیعه بله.البته همیشه حق با شیعیان واقعی است.