۰ نفر
۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶

ایرنا نوشت:

در حالیکه جمهوریخواهان در کنگره درصدد به چالش کشیدن نامزدی سوزان رایس برای تصدی وزارت خارجه آمریکا هستند، ˈجان مک کینˈ یکی از چهره های سرشناس حزب جمهوریخواه برای مناظره با رایس اعلام آمادگی کرد.
جان مک کین در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز اظهار داشت سوزان رایس باید درباره اظهاراتش در خصوص حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و برنامه های خود برای وزارت خارجه به تشریح دیدگاههای خود بپردازد.

وی با اشاره به احتمال نامزدی سوزان رایس برای ریاست بر دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: من به وی فرصت می دهم تا مواضع خود و گفته هایش را توضیح داده و تشریح کند.

مک کین که از چهره های پرنفوذ جمهوریخواهان به شمار می رود با تاکید بر آمادگی خود برای گفتگو با سوزان رایس افزود: همانگونه که وی گفته است ارزش خواهد داشت تا گفته های وی را درباره توانایی هایش بشنویم.

هفته گذشته سوزان رایس نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل گفته بود که آماده است با سناتور مکین درباره مساله حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و گفته هایش به صورت زنده گفت وگو کند.

پنج روز پس از حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی که به قتل سفیر آمریکا و سه دیپلمات این کشور انجامید، سوزان رایس نمانیده دایم آمریکا در سازمان ملل در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد که آن حمله کاملا خودجوش بوده و دولت اوباما هیچ هشداری درباره احتمال تهدید سفارتخانه آمریکا در لیبی دریافت نکرده بود.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا هیچ اطلاعاتی درباره وقوع یک حمله تروریستی به کنسولگری این کشور نداشته و آنچه در بنغازی رخ داد واکنشی خودجوش و غیر قابل کنترل به فیلم ضد اسلامی بود.

جمهوریخواهان از جمله سناتور مکین می گویند رایس دروغ گفته است و در واقع گفته های وی بخشی از تلاش گسترده کاخ سفید برای پنهان کردن حقایق آن حمله و ناکامی دولت اوباما در حفاظت از مراکز دیپلماتیک آمریکا و جان دیپلمات های این کشور در خارج است.

اما سوزان رایس که قرار است از سوی اوباما نامزد سمت وزرات خارجه شود، مدعی است هیچ چیزی را پنهان نکرده و تمام گفته های وی بر اساس گزارش های اطلاعاتی آمریکا بوده است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که نامزدی سوزان رایس به سمت وزارت خارجه در کابینه جدید اوباما تبدیل به چالشی بزرگ میان رییس جمهور آمریکا و حزب جمهوریخواه شود.

انتخاب اعضای کابینه آمریکا باید از سوی سنا که نیمی از آن در اختیار جمهوریخواهان است تایید شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =