رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از بررسی دو راهکار «منطقه‌ای کردن سهمیه سوخت این تاکسی‌ها» و یا «تغییر کلی سهمیه تاکسی‌های بنزین‌سوز» خبر داد.

با وجود اعتراض نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها، در حالی سهمیه بنزین خودروهای عمومی از روز گذشته 20 درصد کاهش پیدا کرد که رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از احتمال افزایش سهمیه بنزین برخی خودروهای عمومی خبر می‌دهد.

سردار محمد رویانیان روز گذشته (یک‌شنبه) با اشاره به دستور رئیس دولت برای بررسی مجدد سهمیه سوخت تعدادی از خودروها توضیح داد: هم‌اکنون سهمیه بنزین دو گروه از خودروها شامل تاکسی‌های بنزین‌سوز در کلان‌شهرها و وانت‌های نیسان که در زمینه جابه‌جایی بار در محدوده برون‌شهری فعالیت می‌کنند، در دست تجدیدنظر قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد تاکسی‌های کشور هم‌اکنون گازسوز هستند، تأیید کرد: هنوز تعدادی تاکسی بنزین‌سوز در شهرها داریم که 20 درصد آن‌ها در کلان‌شهرها فعالند.

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از بررسی دو راهکار «منطقه‌ای کردن سهمیه سوخت این تاکسی‌ها» و یا «تغییر کلی سهمیه تاکسی‌های بنزین‌سوز» خبر داد و گفت و نتایج بررسی‌ها در این‌باره به‌زودی اعلام می‌شود. وی موضوع دیگر مورد بررسی را وضعیت وانت‌های نیسان که اقدام به حمل بار در بیرون شهرها می‌کنند دانست و گفت: به سازمان راهداری اعلام شده که در صورت شناسایی این دسته از وانت‌بارها، ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور نسبت به افزایش سهمیه سوخت آنها بازنگری خواهد کرد.

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه سهمیه بنزین سواری‌ها همچنان تا اول دی‌ماه یکصد لیتر است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت و در راستای فشاری که مجلس برای اجرای قانون بودجه سال 88 آورده است، تصمیم بر آن شد تا سهمیه سوخت سواری‌ها در فصل زمستان 80 لیتر تعیین شود که این موضوع نیز هم‌اکنون در حال بررسی است تا در صورت امکان این رقم افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از سال 89 قصد داشت تا سهمیه بنزین خودروها را از سال آینده کاهش دهد تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود، گفت: روزانه 45 میلیون لیتر بنزین در داخل کشور تولید می‌شود که اگر می‌خواستیم طبق مصوبه مجلس این بنزین را برای دو میلیون وانت‌بار، 600 هزار مسافربر و تاکسی و هشت میلیون سواری تقسیم کنیم باید سهمیه سواری‌ها از اول امسال 40 لیتر می‌شد و سهمیه عمومی‌ها حدود 40 درصد باید کاهش می‌یافت.

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در عین حال در خصوص افزایش خودسرانه برخی کرایه‌ها در پی اعلام سهمیه جدید بنزین خودروهای عمومی گفت: به وزارت کشور و وزارت راه ابلاغ شده تا با کنترل شدید با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی کنند. از سوی دیگر شهرداری‌ها نیز در داخل شهرها و وزارت راه و ترابری در برون شهرها مجری نظارت بر ناوگان حمل بار و مسافر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 26051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آراد IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۲
    0 0
    چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی
  • بدون نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۲
    0 0
    تو روبه خدا اینقدر باعصاب ملت بازی نکنید
  • مش قربون IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۲
    0 0
    اين تو مملكت ما يه چيز مشخص . اگه غير از اين مي شد بايد تعجب مي كرديم .