انتشارات افق به تازگی یک مجموعه داستان اجتماعی مبتنی بر روزنگاری​های شهری از زاویه دید افراد مختلف جامعه را همراه با چاپ جدید دو رمان خارجی «وقتی به من می رسی» و «اوژنی گرانده» را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «مامور سیگاری خدا» نوشته محسن ‌حسام مظاهری یک روایت اجتماعی است از آدم های دور و بر ما از دریچه یک مکان خاص با رفت و آمد آدم های متعدد. نویسنده این کتاب که کارشناس ارشد جامعه‌شناسی است، برای انجام پروژه‌ای تحقیقی، نوعی دوربین مخفی ادبی به دست گرفته و در تهران و اصفهان و چند شهر دیگر، صدای مردم را در تاکسی‌ها ضبط کرده است. حرف‌ها طبیعی‌اند و در عین حال با انتخاب‌ها و روایت‌های نویسنده به داستان‌هایی کوتاه تبدیل شده‌اند. در این اثر، با آدم‌هایی استثنایی، موقعیت‌هایی ویژه و نثری طنزآلود روبه‌رو می‌شویم. تاکسی سندی زنده از نگاه و رفتار مردم معاصر ماست.


بنابراین گزارش، «وقتی به من می رسی» نیز از سوی همین ناشر روانه بازار نشر شده که نوشته ربکا استید با ترجمه کیوان عبیدی‌آشتیانی است. این رمان که برنده‌ جایزه نیوبری سال 2010است به تازگی به چاپ دوم رسیده است. ناشر در توضیح این ناشر آورده اینگونه نوشته است: «چه‌کار می‌کنی اگر کسی همه‌ زندگی و حتی آینده‌ات را بداند؟ میراندا با پیغام‌هایی که دریافت می‌کند متوجه می‌شود یک نفر از زندگی او و اتفاق‌هایی که هنوز نیفتاده است، خبر دارد. اکنون او در زمان حال، از گذشته‌ای می‌نویسد که آینده‌اش به آن بستگی دارد...»


«وقتی به من می‌رسی» معتبرترین جایزه‌ جهانی ادبیات کودک، یعنی مدال نوبری را در سال 2010 برای ربکا استید به ارمغان آورد. خانم اسید معتقد است زیبایی داستان‌نویسی در این است که نویسنده از واقعیات الهام می‌گیرد اما محدودیتی در خیال‌پردازی ندارد. «وقتی به من می‌رسی» داستان زندگی دختر نوجوانی به نام «میراندا» را روایت می‌کند. او طی اتفاقاتی و با پیام‌هایی که دریافت می‌کند، متوجه می‌شود یک نفر از زندگی او و اتفاق‌هایی که هنوز رخ نداده‌اند، خبر دارد. اکنون این نوجوان، باید از گذشته‌ای بنویسد که آینده‌اش به آن بستگی دارد...

 

 

همچنین این ناشر، رمان «اوژنی گرانده» نوشته اونوره دو بالزاک با ترجمه محسن سلیمانی را برای سومین بار روانه بازار نشر کرد. ناشر چنین توضیحی درباره این رمان داده استک «اونوره دو بالزاک رمان اوژنی گرانده را در 44 سالگی نوشت. بالزاک و رمانش در اثر استقبال خوانندگان به سرعت در سراسر جهان مشهور شدند. بالزاک با نگارش حدود صد رمان و داستان کوتاه و خلق بیش از دو هزار شخصیت از طبقات مختلف جامعه، دانش‌نامه‌ کاملی از جامعه‌ فرانسه در دوران رنسانس و پس از ناپلئون بناپارت ارائه کرده است.»

اوژنی دختری است که زیبایی جذاب و روح نجیب و لطیفی دارد و حرص و طمع دو خانواده بزرگ وابسته به بورژوازی شهر –یکی خانواده کروشو و دیگر خانواده دگراسن به امید ازدواج با این وارث بسیار توانگر باباگرانده در پیرامون او معرکه‌ای به راه انداخته است. در همان شب زادروز اوژنی که فرصتی برای برگزاری جشن مختصری که خانواده گرانده پدید آورده است، غفلتاً شارل گرانده، جوانی پاریسی که در میان تجمل و بطالت بزرگ شده است، از راه می‌رسد. پدر این جوان که برادر باباگرانده بوده، به دنبال چهار میلیون فرانک ورشکستگی، مغز خود را با گلوله پریشان کرده است. خسیس پیر از مرگ او به وسیله نامه‌ای آگاه می‌شود که ضمن آن برادرش خواهش کرده است که مواظب امور تصفیه اموالش باشد و وسایلی برای پسرش فراهم بیاورد تا بتواند برای آزمودن بخت خود به هندوستان برود. در ظرف چندروزی که این جوان مصیبت‌زده در خانه باباگرانده می‌گذراند، در دل اوژنی عشق عمیقی به پسرعمویش پدید می‌آید، عشق حقیقی بزرگی که چنین می‌نماید در دل متأثر شارل نیز پدید آمده است. سپس جوان رهسپار سفر می‌شود، اما پیش از عزیمت سوگند وفای جاودانی می‌خورد...
 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =