۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۴

رئیس مجلس در سفری یک روزه به استان مازندران، دو سخنرانی داشت که در هر دو توصیه هایی اقتصادی به دولت بویژه در زمینه چگونگی ارائه لایحه بودجه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مهمترین بخش این توصیه ها، یادآوری این نکته بود که دولت باید در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 و تحقق هرچه بیشتر سند چشم انداز بیست ساله، لایحه بودجه 88 را تقدیم مجلس کند. علی لاریجانی با تاکید بر اینکه دولت برای تدوین لایحه بودجه سال آینده، باید در چارچوب اصل 44 حرکت کند، متذکر شد: دولت باید بداند مبنای مجلس این است که در چارچوب سیاست‌های ابلاغی رهبر بودجه را مورد بررسی قرار دهد.
رئیس مجلس در ادامه توصیه ای هم به همکاران خود در مجلس داشت و آن اینکه «مجلس نیز باید به این مساله توجه کند یعنی قوانینی که اجرای اصل 44 را تسهیل می‌کند را مورد توجه قرار دهد.»

وی از دستورش به همه کمیسیون‌ها خبر داد که بر اساس آن باید قوانین تسهیل‌کننده سیاست‌های اصل 44 را مورد توجه قرار دهند. به گفته وی مجلس باید مراقب باشد که پیشنهاد و طرحی مخالف با سیاست‌های اصل 44 نباید ارائه شود. یادآوری سوم رئیس مجلس، به قوه قضائیه بود؛ او از دستگاه قضایی خواست تا مراقبت کند امنیت اقتصادی به وجود آید تا کسانی که سرمایه دارند با آرامش سرمایه‌گذاری کنند و نگرانی نداشته باشند و این برای ما نقطه‌ کلیدی است.
رئیس مجلس با بیان این‌که ما کشوری نفتی و گازی هستیم و این قدرت مهمی برای کشور است، خاطرنشان کرد: این‌که رهبر انقلاب بر اساس سند چشم‌انداز می‌گویند که در ظرف این زمان قدرت برتر اقتصادی و علمی منطقه باشید، تشخیص درستی است. اگر این پرش باشد ایران در موقعیتی قرار می‌گیرد که باید در بسیاری از چیزها با ایران همکاری کند نه این‌که به زور آن را بپذیرد و راه آن این است که کشور از نظر اقتصادی توانمند شود و دولت‌ها برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی داشته باشند و سلیقه‌ای عمل نکنند.
علی لاریجانی که در سفر یک روزه اش به مازندران در بیست و هفتمین یادواره شهدای فداییان اسلام در مسجد جامع قائم‌شهر سخن می گفت، ادامه داد: ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری نجات‌بخش است یعنی باید کارها را به مردم سپرد، مردم باید در مسابقه اقتصادی شرکت کنند، نه دولت؛ دولت‌ باید زمینه‌ها را فراهم کند و اگر بخواهیم موضوع اشتغال و تورم حل شود و رشد ما واقعی باشد نه این رقم‌هایی که امروز داریم، باید کارها به دست مردم سپرده شود و ایده، اجرای واقعی اصل 44 است نه اجرای تصنعی آن. یعنی هر کسی استعدادی برای کار اقتصادی دارد، میدان برایش فراهم شود.
وی با اعتقاد بر اینکه ثبات و برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی می‌تواند کشور را از این مرحله عبور دهد، افزود: راه‌ این کار اجرای سند چشم انداز و سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند واین از مواد اصلی کار ماست.

مجاهدات نواب صفوی برای ملی شدن صنعت نفت
علی‌ لاریجانی به حوادث واقع شده بین سال‌های 1324 تا 1334 به عنوان دوره‌ ظهور و افول این گروه اشاره و عنوان کرد: شهید نواب و فدائیان اسلام در برابر کسانی از جمله توده‌ای‌ها که مانع ملی شدن صنعت نفت می‌شدند، رنج‌ها و مجاهدت‌ها کشیده شد تا صنعت نفت ملی شد.
وی با اشاره به روی کار آمدن مصدق و جبهه ملی گفت: یکی از اشتباهات بزرگ مصدق این بود که با فدائیان اسلام را حذف کرد. بعد از این‌که فضا برای ملی‌شدن صنعت نفت فراهم شد فضای سیاسی آن جامعه متشتت شده بود و فدائیان اسلام احساس کردند، وقتی مصدق و جبهه ملی روی کار آمد و با آنها عناد کرد، ریشه‌اش به دکتر فاطمی بر می‌گردد. تصور آنها این بود که دکتر فاطمی عاملی است که اختلاف می‌اندازد، لذا دنبال حذف فاطمی رفتند.

مجلس خطرات را از کشور دور می کند
رئیس مجلس با بیان این‌که تا وقتی مجلس است، خطرات از کشور دور می‌شود و مجلس از کیان انقلاب و کشور دفاع می‌کند، ادامه داد: ‌وقتی مصدق در آن زمان به یارانش گفت از مجلس استعفا دهید، دیگر مجلسی وجود نداشت و شاه در این زمان کودتا را شکل داد. لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: زحمتی که فدائیان اسلام و شهید نواب و مبارزین دیگر کشیدند تبدیل به حرکت بالنده‌ای شد که با رهبری امام (ره) انقلاب پیروز شد. راهی که شهید نواب برای آن تلاش کرد، به انقلاب رسید و پیگیری این افکار ما را به اینجا رساند که انقلاب غیرقابل انکار است و کشورها غربی، دیگر نمی‌توانند ایران هسته‌یی را انکار کنند.

بن بست یکجانبه گرایی آمریکا
رئیس مجلس همچنین در مراسم یادواره سرداران و 800 شهید شهرستان بهشهر با تاکید بر اینکه "ایران و انقلاب اسلامی بزرگترین خدمت را به بشر کرده و یک جانبه‌گرایی آمریکا را به بن‌بست کشانده است"، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ستاره درخشانی بود که معادله آمریکایی‌ها را به هم ریخت. خصوصیات انقلاب در به هم ریختن معادله انفجاری بود که بسیاری را نگران کرد، درنتیجه آمریکا و اسرائیل و برخی کشورها دردسر جنگ تحمیلی را رقم زدند . خانم آلبرایت وزیر خارجه آمریکا بعدها گفته بود اشتباه ما حمایت از صدام و کودتای 28 مرداد بود و به اشتباهشان اعتراف کردند ولی آنها باز هم اشتباهات خود را تکرار کردند و باید هر از گاهی آمپول بیداری به آنها زد تا اشتباه نکنند.
لاریجانی با بیان اینکه ایران به سلاح استراتژیکی به نام موشک با بردهای مختلف دست یافته است، گفت: ما مخفی نمی‌کنیم و این موشک‌ها را خودمان درست می‌کنیم چون شما به ما ظلم کردید، ما مجبور شدیم این سلاح‌ها را بسازیم این قدرت بازدارنده ایران است. ما دنبال بمب نیستیم ولی دنبال دانش هسته‌ای هستیم و باید این را بپذیرند .
وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین به خاطر مخالفت ایران با رفتارشان ضربه خورد، گفت: آمریکا دست و پا می‌زند تا آبرویی برای خودش دست و پا کند. توافق‌نامه اخیر آنها در عراق هم برای این بود که بگویند جای پایی در عراق پیدا کرده‌اند .
به گفته‌ وی آمریکا در شرایط جدید خود که تئوری هایش با شکست مواجه شد، طرح دیگری را در دستور کار خود قرار داد و آن این بود که چون ایران به دلیل مساله هسته‌ای و منطقه‌ای بازوهایی مثل عراق ، افغانستان و لبنان و فلسطین پیدا کرده است؛ اول باید آن بازوها را قطع کنند. از این رو آنها طراحی کردند که ضربه مهلکی به حزب‌الله بزنند تا یک بازوی ایران پنچر کنند. در حالیکه ایران دنبال بازو نبود، اما ایران یک فکر را تولید کرد ولی تصور آمریکایی‌ها این بود که این کشورها بازوی ایران هستند . آنها فکر ایران را درک نکردند و حمله به لبنان را طراحی کردند. این حادثه بزرگی بود که اگر موفق می‌شدند، سرنوشت منطقه تغییر می‌کرد.

علل جنگ اسرائیل با مردم غزه
رئیس مجلس همچنین در مراسم گرامیداشت شهدای غزه در مسجد اعظم قم نیز حضور یافت و با اشاره به شکست صهیونیست‌ها در تهاجم نظامی به غزه تاکید کرد که این مساله، آغاز سقوط جدی اسرائیل است.
لاریجانی با طرح این سوال که چرا رژیم صهیونیستی این جنگ را آغاز کرد؟، در تشریح دلایل رژیم اشغالگر قدس از آغاز تهاجم به غزه تصریح کرد: شرایط داخلی رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان پس‌لرزه‌های مستمری در داخل اسراییل به وجود آورده بود که بسیاری از فرماندهان رژیم صهیونیستی تغییر کردند، حتی اولمرت هم نتوانست دوام بیاورد. از این رو آنها با هدف جبران سرزنش‌های مکرری که بعد از شکست در برابر حزب‌الله در صحنه داخلی و بین‌المللی متحمل شده بودند به غزه حمله کردند. همچنین سردمداران آمریکا و اسراییل فکر می‌کردند که با حمله به غزه، یکی از بازوان ایران را قطع خواهند کرد تا ثمره آن نوعی اعاده حیثیت و بازسازی شخصیت فروریخته اسرائیل در منطقه و جهان باشد.
وی شرایط و رقابت‌های انتخاباتی در داخل اسرائیل، وقوع تغییرات حاکمیتی در آمریکا و طرح بازسازی شخصیت آمریکا در صحنه بین‌الملل و منطقه خاورمیانه را از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه عنوان کرد. به گفته وی با شکست اسراییل در این نبرد حساس، لطمه حیثیتی به نهادهایی که مدعی برقراری امنیت هستند وارد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =