۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۹

وقت رفتن از کتابخانه مجلس برای بنده فرا رسید. روز اول خشنود و دلخوش بودم که بتوانم درهای کتابخانه را به روی محققان و پژوهشگران باز کنم. اکنون هم خشنودم که توانستم به این وعده خود عمل کرده و تا حد توان آن را به انجام برسانم.

پس از چهار سال و سه ماه (از شهریور 1387 ـ آذرماه 1391) خدمت در کتابخانه مجلس، اکنون به دلیل مشغله‌های علمی و دانشگاهی، رسیدگی به امور کتابخانه تخصصی تاریخ در قم و همین طور ادامه بیماری ریوی از ادامه کار در کتابخانه عذر خواسته و در 27 آبان ماه استعفای خودم را تقدیم ریاست محترم مجلس کردم.
متواضعانه باید عرض کنم، آنچه در این مدت در کتابخانه انجام شد با حمایت ریاست محترم مجلس و به انگیزه خدمت به پژوهشگران و دانشجویان بود. امیدوارم خداوند متعال اعمال صالح ما را به فضل و کرم خود قبول فرماید.
اینجانب پس از شروع مجلس جدید در تیرماه سال جاری، از ادامه کار عذر خواستم، اما دوستان عزیزم گفتند که برای مدتی تا استقرار کارهای مجلس به کار ادامه دهم. پس از آن مجاز خواهم بود از کار کناره گیری کنم. اکنون آن زمان فرا رسیده و بنده هم با هماهنگی آن عزیزان استعفا دادم.
در تمام این دوره، آقای دکتر لاریجانی یار و همراه و مددکار بنده بود و با گشاده رویی از کتابخانه و کارمندان عزیز آن حمایت کرد. همچنان که اعضای هیئت امنا در این دوره همواره ما را همراهی می کردند.
باید یادآور شوم که در ماه های اخیر گرفتاری های مالی زیادی داشتیم که کاری از دست مجلس ساخته نبود. این مسأله سبب پدید آمدن دشواری‌هایی در سرویس دهی و نیز تهیه منابع اعم از خطی و چاپی و سندی شد. امیدوارم در آینده این مشکل حل و فصل شده و کتابخانه حداقل بتواند کتابهای مورد نیازش را از بازار داخلی و خارجی تهیه کند.
تمام تلاش بنده در این مدت، به روز کردن کتابخانه، تقویت آن، باز کردن در کتابخانه به روی مردم و آسان کردن دسترسی به اطلاعات و حفظ میراث ارزشمدی بود که با تلاش هزاران نفر گردآوری و محفوظ مانده بود. امیدوارم توانسته باشم دراین مسیر گامی به جلو بردارم.
تا این لحظه (شامگاه سه شنبه 14 آذر) خبر قبولی استعفا به صورت مکتوب به بنده داده نشده، اما شفاها گفته شده است که در باره جانشین بنده تصمیم گرفته شده است.
در اینجا باید از تمامی همکارانم در داخل کتابخانه (بویژه معاونین و مدیران همه بخشها) و دوستان و همراهان خارج از آن، مخصوصا پژوهشگرانی که همیشه و از سر لطف در حق ما محبت داشتند سپاسگزاری کنم. سخن و رفتارشان همواره مشوق اصلی ما در ادامه کار بود.
این یادداشت را از آن روی نوشتم که خبر استعفای بنده، ناخواسته، در سایت ها آمده بود و  باید انیجانب سخن خود را در این باب عرض می کردم تا آنچه اتفاق افتاده از زبان خودم بیان شود.

 

متن نامه‌ای که بنده در 27 آبان ماه نوشتم این است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
سرور ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی
با سلام و احترام
به عرض می رساند اینجانب حسب فرمایش حضرت عالی طی دوره قبلی ریاست شما بر مجلس شورای اسلامی مسوولیت کتابخانه را پذیرفتم.
در اواخر آن دوره، همان طور که دست کم دوبار استعفای خود را تقدیم کردم، فرمودید تا پایان دوره در کتابخانه در محضر شما باشم. با پایان یافتن دوره، بار دیگر با اصرار دوست عزیزمان جناب آقای جعفری قرار شد دو سه ماهی را باشم تا کارها سر و صورتی پیدا کند.
اکنون پس از گذشت چند ماه، با توجه به بیماری بنده، مشغله فراوان دانشگاهی و کارهای نوشتنی، و قولی که حضرت عالی دادید، تقاضا دارم با استعفای بنده موافقت فرمایید. طبیعی است که ادامه کار در کتابخانه برای بنده بسیار دشوار بوده و خارج از توانم می باشد. ان شاءالله که بتوانم در حیطه قدرت و توانم، خدمتگزار کوچکی برای اسلام و ایران اسلامی باشم.
ارادتمند، رسول جعفریان 27 آبان ماه 1391

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    69 26
    مادر دهر نزاید چون تو پسری از عملکرد آقای جعفریان فهمیدیم در این کشور اگر فکر و مدیریت پیگیر با هم تلفیق شود کارها می توان کرد آقای جعفریان اشتباه بزرگ مدیریت فرهنگی در کشور ماست اصلا باور کردنی نیست، اعجوبه ای است در پیگیری امور و کارها.
  • ابیش IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    80 19
    جا دارد بعنوان یک دانشجو و یک ایرانی از زحمات و تلاشهای ماندگار رسول جعفریان تقدیر و تشکر کنم، با همه وجود معتقدم رسول جعفریان از آن دست آدمهایی است که نام و تلاش هایش در تاریخ معاصر این مرز و بوم ماندگار خواهد شد.
  • بدون نام US ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    75 20
    از زحمات شما در کتابخانه مجلس و تحولی که در ارائه اسناد تاریخی و ارزشمند به محققان ایجاد کردید، سپاسگزارم
    • كارمند كتابخانه IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      9 1
      با تشكر از زحمات بي‌دريغتان اميدوارم هر كجا هستيد موفق و مويد باشيد
  • عبدالله IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    59 15
    ياد اين مرد بزرگ انديشه و کارستانش در کتابخانه مجلس در تسهيل دسترسي به منابع نفيس و متون کهن که هماره در تيول جمعي خاص (آپارتايد پژوهشي) بود، همواره بر تارک تاريخ انديشه در ايران اسلامي خواهد درخشيد. وي راهي بزرگ ولي بي بازگشت را روي کتابخانه ها گشود و انتظارات زيادي را از نسل جوان پاسخ داد. وي مردي سترگ بود که وجودش و بودنش در کتابخانه مجلس همواره خاري بود در چشم مديران کتابخانه هايي در تهران و مشهد و قم که کم کاري و خسّت و ضنّت و بخل آنها را در ارائه نسخ خطي به محققان يادآور بود و قطعا رفتنش قند را دل برخي مديران کتابخانه هاي داراي نسخ خطي، آب خواهد کرد! ولي انقلاب جعفريان در کتابخانه مجلس مطمئنا در آينده نزديک، کتابخانه هايي نظير ملي و آستان قدس و مرعشي را هم درخواهد نورديد، ان شاء الله.
  • الف IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    42 12
    فقط و فقط متأسفم. شاید خیلیا خوشحال بشن، شاید خیلیا بگن اونایی که از جعفریان به منصبی رسیدن تنها ناراحتن ولی اونایی که در دوره های مدیریت قبلی بوده‌اند، می‌دانند که چه کردی... متأسفم که این باور هم باور نمی‌کردم که رفتنی هستید و می‌گفتم همچون تهدیدهای همیشگی‌تان است... متأسفم که این بار واقعی بود... متأسفم حاجی. فقط آرزو کرده بودم هر آنچه خیر است برایتان پیش بیاید و مطمئناً این نیز از مصالح پروردگار است... چیزی نمی‌توانم بگویم جز همین که تپش‌های قلب خیلی از پژوهشگران هم اکنون سر به آسمان می‌زند. برایتان از خدا حیاتی رو به خوشبختی و عاقبت به خیری آرزو دارم. تنها همین و بس... و دیگر اینکه باز هم متاسفم
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    48 12
    ایکاش همه مدیران ما به خصوص در رده های بالا مانند رسول جعفریان هم باسواد بودند و هم مدیر و مدبر و کاردان. برای ایشان آرزوی سلامتی و بهروزی و موفقیت در همه عرصه های زندگی دارم.
  • پژوهشگر IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    61 10
    سلام.من هم دوره های قبلی و هم دوره جناب جعفریان را در کتابخانه مجلس تجربه کرده ام.از جان و دل دست مریزاد به ایشان می گویم.
  • محمد IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    39 10
    جناب جعفریان خسته نباشید و سلامت باشید کتابخانه ی مجلس را از نعمت بزرگی محروم کردید. امید که بی مهری های اخیر در رسانه ها نسبت به شما، انگیزه ی فعالیت علمی و اظهار نظرهای خوب شما را تحت تاثیر قرار نداده باشد...
  • کارمتدکتابخانه مجلس IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    40 12
    حیف شد و متاسفم شاید با این حرف من زود پیش داوری کرده و بگویید نفع شخصی داشته ام ولی این طور نیست واقعا ایشان فردی فکور و باهوش و توانا بودند که کتابخانه از دست داد
  • شین US ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    47 8
    فقط همین یک نمونه کار آقای جعفریان، یعنی در دسترس قرار دادن نسخ خطی از طریق سایت کتابخانۀ مجلس، کافی است که آدمی ببیند ایشان چه‌قدر خوش فکر و بزرگ منش است. واقعاً دست مریزاد به همتشان. امیدوارم به زودی کسالتشان هم برطرف شود. تا بعد از او که آید...
  • هاشم IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    11 36
    جايگاه واقعي ايشان در دانشگاه است نه در كارهاي اجرايي
  • امین IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    30 10
    نمی دانم روش آقای جعفریان در اداره ی کتابخانه و انتشارات مجلس چگونه بوده است. آیا تنها متکی به خودشان بوده اند یا توانسته اند سازمان ماندگاری را در کتابخانه بنیاد کنند که پس از ایشان بماند. امیدوارم عملکرد استثنایی و تاریخی کتابخانه ی مجلس در چند سال اخیر، ادامه پیدا کند و البته همه به یاد خواهند داشت که رسول جعفریان این خدمت بزرگ را به کشورش کرد و درختی را که بزرگان این مملکت کاشته بودند از پیش بارورتر و بالنده تر کرد و البته میوه های این درخت را نیز در دسترس همگان قرار داد.
  • ب.ا IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    36 10
    سپاسگذاریم بابت تمام زحمات و لطفی که داشتید، ولی واقعا متأسفم
  • فلانی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    6 64
    به ما چه که ایشون رفتند
  • كارمند كتابخانه مجلس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    41 12
    امروز واقعا خبر بدي را خوانديم .........كتابخانه مجلس با نام جعفريان درخشيدن گرفت!!!!و رشد و نمو پيدا كرد و مطمئنا تا سال‌ها كتابخانه مجلس مردي به بزرگي و كمالات ايشان به چشم خود نخواهد ديد.خدمتي كه رسول جعفريان در اين 4سال به پژوهشگران و قشر فرهنگي و علمي ايران عزيزمان نمود از انقلاب اسلامي تاكنون بي‌سابقه بود.
  • محقق IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    32 11
    اي خدا باورم نميشه!!! شوك شدم
  • ش IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    36 10
    حاجی جان خیلی متاثر شدم از اینکه میروی و ما را تنها میگذاری ما امیدمان اول به خدا و بعد به شما هست، با تشکر از زحمات جنابعالی، خدا پشت و پناهتان باشد، به امید دیدار
  • ف IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    35 9
    باسلام خسته نباشید خیلی متاسف شدم وقتی شنیدم شما رفتید انشالله هر جا هستید موفق و پیروز باشید وازخدا برایتان بهترین هارا ارزو دارم
  • بی نام و نشان IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    34 9
    مطمئن باشید نام شما در تاریخ به نیکی ماندگار شد، از نزدیک شاهد دلسوزی های شما برای کتایخانه بودم. اگرچه می دانم به میل خودتان در این سمت نبودید ولی انصافاً تمام و کمال وظیفه ی خود را انجام دادید. امیدوارم راه شما ادامه پیدا کند.....
  • کارمند کتابخانه مجلس IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    34 10
    یعنی واقعا آقای دکتر لاریجانی با پذیرفتن استعفا ،کتابخانه مجلس و تمامی پژوهشگران را از دانشمندی گرانقدر و دلسوز و با فضیلت محروم خواهد کرد ؟
  • جمال IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    38 12
    صد حیف وهزارن حیف که کتابحانه از محضر دانشمندی بزرگ خالی شد.واقعا شوکه شدم.حیف شد
  • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    19 37
    چرا تمام کامنت ها نظر موافق با جناب جعفریان است یعنی یک نفر هم با ایشان مشکلی نداشته است پس نظرات آنها کجاست
    • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
      5 0
      نظرات موافق فقط منعکس کننده نتیجه مثبت کار ایشون برای اون کسائیه که نیازهای پژوهشی داشته اند نه اینکه ایشون ادم خوب یا بدیه یا از همکاران اجرائی کسی مشکلی داره یا نه
    • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      4 0
      واقعا گل گفتی ما به شخصیت شخص حاج اقا جعفریان کار نداریم به کارایی که کرد و واقعا گل کاشت کار داریم و بس
  • پارامیس IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    30 9
    باور این خبر برای من خیلی سخت، کسی که از اولین روزهای ورودش به کتابخانه تحولی بزرگ به وجود آوردند و باعث شد که کتابخانه مجلس هر روز در حال رشد و پیشرفت باشد. دوره حضور استاد عزیزمان آقای جعفریان بهترین دوره شکوفایی و رشد برای کتابخانه مجلس بود . ولی با رفتن ایشان از کتابخانه هیچ گاه کارهای ارزشمندشان فراموش نمیشوند از خداوند منان برای ایشان عمر باعزت همراه با سلامتی آرزو میکنم، آرزوی بهترینها را برای ایشان دارم. موفق و موید باشید.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    19 9
    وز شمار چشم يك تن كم، وز شمار خرد هزاران بيش
  • محمدی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    25 10
    از شنیدن این خبر ناراحتم. اما تکلیف این همه نیروی پروژه ای که 4 سال با حقوق بسیار پایین(بدون بیمه) در کتابخانه مجلس مشغول به کار بودند چی شه؟ تنها حامی اونا آقای جعفریان بودند.
  • همکار IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    30 9
    سلام بخدا قسم از صمیم قلب نارحت شدم چون ایشان فقط یک مدیر یا مسول نبودن بلکه ایشان یک پدر دلسوز ومهربان هم بودند ایشان طرفدار ضعفا وهمیار دردمندان بودند ای خدای بزرگ ومهربانم از تو می خواهم ایشان را به بالا ترین درجه فرهنگی برسانی وخودش خانوادش در پناه حق تعالی قرار دهید وهمیشه سلامت وموفق باشند ...........ارزوی برگشت ..... هر سر این جهان پهناور باشی بازم دوست داشتیم داریم وخواهیم داشت
  • دانشجو IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    25 7
    هرچند شنیدن این خبر هنوز برای خیلی از دوستداران کتابخانه مجلس باور کردنی نیست و امید اینکه آقای لاریجانی درخواست ایشان را نپذیرند با همه این ها: آقای دکتر جعفریان هر جا که باشند با خود جنبش تمدن اسلامی را خواهند برد امیدواریم راهی که آقای دکتر در کتابخانه مجلس باز کرده اند، ادامه پیدا کند
  • سهند IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    23 7
    افسوس ای کاش چهار تا مدیر فرهنگی درست مثل شما داشتیم امیدوارم شما را در مقام وزارت ارشاد ببینیم
  • منصور US ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    15 5
    به خداوندی خدا شوکه شدم. این استعفا ثلمه ای در مدیریت کتابخانه است که چیزی آن را پر نمی کند.البته سلامتی ایشان خود مساله ای بزرگ است با این همه کار زیاد در هر لحظه ومکانی و عدم تخصیص بودجه برای انجام تعهدات و اهداف بزرگ ...بار الها او را سلامت نگاه دار . و ما را برخور دار از فضل و دانش و همت عالی ایشان ." وما دوره می کنیم شب را و روز را و هنوز را".
  • احسان IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    12 6
    در دوره آسانی برگزیده شدید، ماندید و پلی برای دستیابی به پیشرفت پژوهشی و فرهنگی کتابخانه شدید. حالا در دروه سختی، کاش ما را تنها نمی گذاشتید. بدون شما چطور کارها پیش می رود؟ انگار پل شکسته. بدون شما کارها پیش نمی رود - خوب پیش نمی رود. کاش برگردید.
  • سعید IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    13 4
    خبر خوبی نیست اما این که سلامتی جناب جعفریان مهم تر است و این که ایشان هر جا که باشند ان شاء الله تاثیرگذار خواهند بود از تلخی آن می کاهد
  • کارمند کتابخانه مجلس IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    19 5
    واقعاً باعث تأسف است برای کارمندانی که از روی بخل و کوته بینی موجبات ناراحتی این مرد بزرگوار را فراهم آوردند هر چند که ایشان با سعه صدر آنها برای 4 سال تحمل کردند،کتابخانه تا به حال رئیسی چون جناب جعفریان به خود ندیده بود و جای تعجب دارد که اگر آقای لاریجانی با این استعفا نامه موافقت نمایند چرا که خود را از مدیری لایق محروم میکنند.
  • حسن IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    18 5
    یکی اون بالا گفته بود که جای ایشون توی کتابخونه است نه کار اجرایی نمی دونم منظورشون چیه اما اینو می دونم که تولید علم و ساختارمند شدن امر پژوهش در یک جامعه مدیون تلاش هایی است که امثال آقای جعفریان انجام داده اند به نوبه خود به عنوان یک روحانی و دانشجو از زحمات ایشون تشکر و قدردانی می کنم
  • يوسف IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    14 8
    مطمئن باشيد كسانيكه رنجش وي را فرآهم كردند نادم خواهند شد
  • حامد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    19 6
    حتی اگر همه دستاورد شما دیجیتال و اسکن کردن نسخه های خطی بود، به تنهایی برای دفاع از عملکردتان کافی است. از این نظر بسیار سپاسگزارم. نشان دادید که روحانیان هم می توانند در مدیریت های فرهنگی موفق باشند. البته، من به عنوان یک مخاطب کتابخانه این نظر را می دهم. امیدوارم کارمندانتان نیز از شما راضی بوده باشند.
  • عبدناز IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    5 4
    خداوند منان بهترین نقاش است( صبغه الله). بگذار رنگ خدائی آشکار شود .
  • masoud IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    11 6
    جناب جعفریان نشان دادن در عمل و نه صرفا در سخن که یک روحانی فهیم و به روز که باعث افتخار روحانیت اسلام و هم باعث سربلندی ایران است .من هیچگاه نوشته ایشان در باب استاد ایرج افشار را فراموش نمیکنم از وسعت نظر ایشان لذت میبرم و شاخصه ایشان را "فهیم" بودن میدانم آرزوی سلامتی و رستگاری دارم برای این ذخیره خردمند مدبر
  • محمد جعفر اسلامي IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    9 4
    جناب دكتر جعفريان دوستتان داريم هركجا باشيد ولي بيشتر دوست داشتيم در كتابخانه مجلس باشيد
  • دانشجو IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    9 4
    استاد هر جا که باشید ما دوستون داریم و قدر دان زحمات شما هستیم. تا ما پشتیبان شما هستیم غم نداشته باشید
  • کارمندی با سابقه شانزده سال IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    10 5
    شکستن مرزهای انحصار گرایی در حفظ منابع خطی، فهرستنویسی کلیه اسناد موجود در کتابخانه، پایان بخشیدن به رخوت موجود در مشروح مذاکرات، انتشار صدها جلد کتاب، چاپ مجلات مختلفی اعم از پیام، نامه و مطبوعات بهارستان، قراردادن کلیه نسخ خطی و چاپ های سنگی دیجیتالی به رایگان روی وب، دسترسی ازاد به منابع در داخل کتابخانه، سرویس دهی روزانه به بیش از صدها نفر در کتابخانه، و و و و و آیا اینها کافی نیست تا بگوییم جعفریان کتابخانه مجلس را احیا کرد؟ آیا همان چیزی که ما به آن فخر میفروشیم که کتابخانه ما همه نسخه هایش را اسکن کرده و فلان و فلان همه از حضور جعفریان نیست؟ مگر نه اینکه در زمان ریاست قبلی ما همه شاکی بودیم؟ مگر نه اینکه کتابخانه ما در دوره چهار ده ساله قبلی تنها دو هزار منبع داشت ولی الان غنی شده
  • رضا FR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    7 3
    جناب آقای جعفریان؛ از فعالیتهای جنابعالی در دورۀ مسئولیت در کتابخانۀ ملی سپاسگزارم. در این دوره نشان دادید که «اسناد تاریخی» با همۀ ارزشی که فی نفسه دارند با وجود «محقق» و با فرض در اختیار بودن آنها و با رجوع و ارجاع بدانها شناخته میشوند و قدر میابند. و اینکه مراکز اسنادی مسئول حفظ، مراقبت و ارائۀ خدمتند و نه صرفاً‌مسئول «حبس» اسناد؛ و با این اینکار راهی دشوار اما امیدبخش گشودید و الگویی برای مدیران کتابخانۀ مجلس و سایر مراکز اسنادی در اختیار گذاشتید. امیدوارم این الگو بیش از پیش نهادینه و کامل شود.
    • بدون نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      3 5
      بابا رئیس کتابخونه مجلس بودن آقای جعفریان ... قاطی کردی چرا !
  • بدون نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    8 3
    فقط متاسفم و امیدوارم که شما هر جایی که هستی همچون همیشه موفق و پیروز باشی. همیشه برایتان دعا میکنم و از خدا بهترین ها را برایتان میخواهم.
  • غزنوي IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    8 3
    من قريب به 90% مطالب ومقالات ايشان را خوانده ام .وهر وقت چيزي از ايشان ببينم خواهم خواند چون واقعاً ارزش خواندن دارد.خدا كند به جاي ايشان اقاي معتضد نيايند.هرچند براي بنده مطالب و گفتار ايشان قابل اتكا ترومهمتر است.با مديريت ايشان كاري ندارم.انشاا... موفق باشند ومارا بي بهره نگذارند.
  • تارا EU ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    3 11
    ای استادتوانا ای بهترین پژوهشگر ای مهربان ای همراه رئیس مجلس بابا اونی که داره همه کامنتارا شبیه بهم میزاره آثای مستعفی نظرات غیرکارشناسی شما نسبت به استاد خودتان پناهیان حاصلی جزاین ندارد
  • کارمند کتابخانه مجلس IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    4 0
    آن روزی که وارد کتابخانه شدی با موی سیاه آمدی ، ولی روزی که رفتی با موی سپید رفتی ، حیف که قدرت را ندانستند و به غیر از عده‌ای قلیل کسی حرفت را نفهمید .
  • مراجعه‌كننده IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    4 0
    اقاي دكتر لاريجاني از شما خواهش ميكنيم با استعفاي ايشان موافقت نكنيد،آخر يكي به فكر محققين و پژوهشگران بدبخت تو اين كشور بود. و آن هم اقاي دكتر جعفريان بود. بدون ايشان كارهاي پژوهشي ناتمام ميماند
  • تسليمي IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    5 0
    كتابخانه مجلس از آذر ماه كه ايشان تقريبا نبودند بيشتر از آن چيزي كه فكرش را ميكرديم سرد و بي‌روح شد!!!!!