دکتر بهرام امیراحمدیان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به انتقاد از عملکرد شهرداری در زمینه وقوع فاجعه آلودگی هوا پرداخته است.

استاد دانشگاه تهران در مطلب خود با عنوان«جان شهروندان به اندازه مدیریت تیم ملی فوتبال ارزش ندارد» نوشته است: "شهرداری تهران در اداره امور شهر ناکارمد است و این ناکارآمدی سبب بروز فاجعه ای شده است که نام آن را آلودگی هوا گذاشته ایم. "
وی در ادامه مطلب خود می‌نویسد: "هوای تهران از دو جهت آلوده می شود. یکم از سوی ریزگردها که پدیده ای نوظهور است که منشاء خارجی دارد و از سمت غرب ایران و عمدتا از بین النهرین یا همان عراق بسوی تهران حرکت می کند که در مسیر خود استانهای چندی را به ویرانی می کشد.
دوم از جهت فعالیتهای اقتصادی شهری است که در تهران به سبب ناکارامدی مدیریت شهرداری تهران بزرگ است. شهرداری تهران سازمانی متورم که توانایی اداره کارامد شهر را ندارد، و در مواقع بحرانی، شهر دستخوش سوء مدیریت می گردد، بطوری که در مقاطع گوناگون در سالهای اخیر در هنگام بارش باران زیاده از حد معمول یا ریزش برف سنگین، شهر دچار درهم ریختگی و انسداد راههای ارتباطی شده و به اصطلاح قفل شده است. این مورد یکی از شاخصهای منفی این سازمان است که تاکنون بدان پرداخته نشده و شهردار تهران مورد موآخذه قرار نگرفته که در نهایت این ناکارمدی ها ادامه یافته و به بیماری مزمنی تبدیل شده که در حال وخامت است. با در نظر گرفتن این ناکارمدی، گمان می رود که در صورت بروز حادثه زلزله که تهران در مخاطره طبیعی آن قرار دارد، می توان پیش بینی کرد که مدیریت کنونی شهرداری، ساکنان شهر را با بیشترین تلفات مواجه خواهد کرد. "
این دکترای جغرافیای سیاسی در بخشی از مطلب خود می‌نویسد:
" در اثر آلودگی هوا سالانه دهها هزار نفر به علت بیماری قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند. اما شهردای اقدامی عملی صورت نمی دهد و شهر همچون گذشته مدیریت می شود. به نظر می رسد جان شهروندان تهرانی و دیگر شهرهای مبتلا به، به اندازه مدیریت تیم ملی فوتبال ارزش ندارد. چون هرگاه مربی ایرانی نتوانسته آن را اداره کند، به سراغ مربی خارجی رفته اند و با پرداخت دستمزدهای کلان، فوتبال را با بکار گیری مدیر کارآمد سرو سامان داده اند.
اما اکنون که شهرداری بدرستی مدیریت نمی شود و شهر با این معضل دست به گریبان است، نه شهردار استعفا می دهد، نه برکنار می شود و نه شهرداری از مردم پوزش می خواهد. در به همان پاشنه می چرخد. "
دکتر امیراحمدیان در بخش دیگر مطلب خود آورده است: "  نوشتیم که یکی از این منابع آلوده کننده ها اتومبیلها و دیگری موتور سوارها هستند. شهرداری تهران منطقه ممنوعه طرح ترافیک دارد. صدور کارت ترافیک بسیار دشوار است و هزینه ای هنگفت برای دارندگان ان دارد. اما موتور سوارها، و برخی اتومبیهای خاص نظامی و انتظامی خارج از ماموریت هم، می توانند آن را نقض کنند. در ورودی ها به محدوده ترافیک، شهرداری با صدور برگ روزانه طرح ترافیک درآمد کسب می کند. بنابراین آلوده کردن هوای شهر ممنوع، اما با پرداخت پول مجاز. "
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =