۰ نفر
۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰

با فرا رسیدن فصل سرما استفاده از گاز و وسایل گرمایشی بیشتر هم می شود واز طرفی دیگر اطمینان از لوله بخاری نکته ای است که کمتر کسی به آن توجه دارد

 برای مثال احمدی در این رابطه از خوزستان پرسیده:مدتی است که لوله بخاری ما سرد می شود که این مسئله به شدت ما را نگران کرده است برای اطمینان از نصب درست بخاری چه باید بکنیم؟
واما شرکت گاز خوزستان طی جوابیه ای این طور به این سوال پاسخ داده که:

روابط عمومی شرکت گاز استان خوزستان با فرا رسیدن روزهای سرد سال ، بر ضرورت توجه مشترکان گاز طبیعی به استفاده ایمن از لوازم گازسوز استدعا دارد :

مشترکان گاز طبیعی ضمن استفاده از لوازم گازسوز استاندارد ، هنگام نصب این وسایل اطمینان حاصل کنند که مسیر دودکش بازباشد و لانه پرندگان ، مصالح ساختمانی و ساختمانهای مجاور ، خروجی را مسدود نکرده باشد و برای اطمینان از این موضوع از سه روش زیر استفاده کنند:
1- ابتدا وزنه ای که به یک طناب بسته شده است را از پشت بام به داخل لوله بخاری هدایت و از دریچه بخاری داخل اطاق تحویل بگیرند که در این صورت نشانگر بازبودن مسیر لوله بخاری از دریچه داخل اتاق تا پشت بام است و در این صورت میتوانید کلاهک را در محل خود نصب و از وسیله گازسوز خود استفاده نمایید.
2 - با استفاده از یک منبع نور مانند چراغ قوه از دریچه داخل اطاق در داخل لوله نورافشانی کرده و در صورتی که نور منتشر شده از انتهای لوله در پشت بام دیده شود نشانگر بازبودن مسیر دودکش است.
3 - در زمانی که کلاهک در انتهای لوله در پشت بام وصل است با استفاده از شعله کبریت و قراردادن آن در دهانه دریچه بخاری در داخل اطاق در صورتی که شعله بطرف داخل دریچه کشیده و نهایتاً خاموش شود نشانگر بازبودن مسیر لوله بخاری است.
وسایل گازسوز همانند انسانها نیاز به اکسیژن دارند پس به این نکته توجه نمایید که باید همواره از محکم بودن اتصالات وسیله گاز سوز به یکدیگر و به دستگاه اطمینان حاصل کرده و از تبادل جریان هوا در محل وسایل گازسوز مطمئن شوید و برای لوازم گازسوز خود از لوازم جانبی استاندارد به شرح ذیل استفاده نمائید.
1- هر وسیله بایستی فقط به یک شیر مصرف و همچنین فقط به یک خروجی مجزا که تا پشت بام ادامه داشته باشد وصل شده باشد.
2- انتهای دودکش در پشت بام می بایستی مجهز به کلاهک H شکل باشد و از دیوارهای پشت بام حداقل 70 سانتی متر بلندتر و به همین میزان نیز از دیوارهای اطراف فاصله داشته باشد.
3- خروجی دودکش نباید در کنار کولر و یا زیر پنجره باشد چرا که گازهای سمی وارد فضای خانه می شوند. 4- قراردادن انتهای دودکش در ظرف آب موجب عدم خروج دود و گازهای سمی شده و مرگ آفرین خواهد بود.
5- فقط از بست های فلزی مخصوص برای بستن شیلنگ به سر شیلنگ ها استفاده نمائید و از پیچاندن سیم که ایجاد برش در سطح لوله و نهایتاً ایجاد نشتی در شیلنگ می نماید جداً خودداری نمائید.
6- از شیلنگ های استاندارد و مخصوص گاز استفاده نمائید و توجه نمائید که طول شیلنگ باید حداکثر 120 سانتی متر باشد.
7- اگر به بعضی از شیرهای مصرف فعلاً هیچ وسیله گازسوزی وصل نمی باشد، با استفاده از درپوش محل خروج گاز را در سر شیر مسدود نمائید. در پایان ازهمه هموطنان عزیز خواستاریم تا به هشدارهای ایمنی توجه کرده و در صورت استشمام بوی گاز و یا در زمان ایجاد حوادث مرتبط با گاز طبیعی با تلفن 194 تماس بگیرند ، همچنین به موارد صرفه جویی نیز توجه و شرکت ملی گاز را در ارائه خدمات شایسته یاری کنند .
45236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    72 14
    آیا شکسته بودن شیشه بخاری خطرناک است؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    10 0
    اگر لوله هواكش بخاري به صورت افقي باشد مشكل ايجاد مي كند؟