۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵

موسسه SANS پروژه ای بنام سایبر سیتی را برای شبیه سازی حملات سایبری راه اندازی کرده است.

سیستم توزیع برق، سیستم بانکی، سیستم حمل و نقل، ایستگاه قطار و وای فای؛ این می تواند توصیف بسیاری از شهرهای امریکا باشد که در پروژه سایبر سیتی با 15 هزار سکنه مجازی تعریف و آماده حمله و دفاع سایبری شده است.
موسسه SANS در ابعادی به وسعت 14 متر مربع، پروژه ای بنام سایبر سیتی برای شبیه سازی حملات سایبری ایجاد کرده تا ببینید در سناریو های مختلف چه اتفاقی رخ داده و چه میزان نفوذی صورت گرفته و چقدر خسارت وارد می شود.
پروژه مذکور می خواهد تمام سناریوهای مطرح را برای یک حمله سایبری پیش بینی کرده و بعد بر آن اساس طرح های دفاعی مناسبی برای آن تعریف کند.
 
 
شبکه ای دیجیتالی از هر چیزی شامل اکانت بانکی ، اطلاعات شخصی و سیستم دفاعی در این پروژه در نظر گرفته شده است.
اد اسکودیس مدرس سایبر سیتی و موسس کانتر هک می گوید همه چیز به هک کردن دیتا و یا جاسوسی ختم نمی شود. به گفته وی نوع تهدیدات دائم در حال تغییر است هر چند موضوع هنوز حول محور امنیت دیجیتالی است اما امروزه مردم سیستمی را برای تخریب فیزیکی هک می کنند که این موضوعی کاملا متفاوت جلوه می کند.
 
 
خطرات احتمالی علیه دنیای واقعی روز به روز توسعه یافته و زیرساختها را مورد هدف قرار داده است. علاوه بر زیرساختها، نیروگا ههای اتمی ، سیستم های توزیع برق، بیمارستانها و آژانس های حکومتی همه به هم دیجیتالی وصل بوده و خطر اینجا کاملا احساس می شود.
پنتاگون این موضوع را به رسمیت شناخته و وزارت دفاع جنگهای آتی را از این دست اعلام کرده است.
به همین خاطر بحث 11 سپتامبر سایبری کاملا جدی است.( و امریکا با یک حمله سایبری زیرساختهای اتمی ایران را در سال 2009 و 2010 از کار انداخت )
پروژه مذکور در نهایت مهارتهای سایبری را ارتقاء می دهد. با سناریو های برنامه ریزی شده، سیستم توزیع برق خراب می شود، ریل قطارها تخریب می شود، سیستم حمل و نقل از کار می افتد و خلاصه همه این سناریوها انجام می شود تا پرسنل نظامی مورد نظر در مقابله با حملات سایبری احتمالی بتوانند مقاومت کنند.
 
 
5 دوربین در فضای عملیات نصب شده که پرسنا اتفاقات را دیده و بلافاصله اقدامات دفاعی لازم را انجام می دهند.
البته سایبر سیتی تنها پروژه برای آماده سازی مقابل حملات سایبری نیست. دارپا نیز تحت عنوان National Cyber Range با شبیه سازی شبکه های پیچیده و با مدل سازی به صورت گیم، حملات احتمالی به کل اینترنت را شبیه سازی کرده و چاره جویی می کند.
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =