دو نیروگاه تولید انرژی در امریکا ازطریق پورت یو اس بی به بدافزار ناشناخته ای آلوده شدند.

واحد سایبری مانیتورینگ سیستم های کنترل صنعتی در سازمان Cert امریکا (ICS-Cert) تایید کرد که دو نیروگاه تولید برق امریکا در اواخر سال 2012 به بدافزار ناشناخته ای آلوده شدند.
گزارش CERT به وزارت امنیت داخلی امریکا حاکی است هر دو نیروگاه از طریق درگاه یو اس بی آلوده شده اند.
بر این اساس در مورد اول مهندس تعمیرکار اعلام کرد که هنگام گرفتن بک آپ ، فلش یو اس بی اش از کار افتاده است. سپس وی به دپارتمان آی تی ارجاع داده شده و روی گجت اش سه فایل آلوده پیدا شد.
تحقیق بلافاصله روی شبکه شروع شده و دو پی سی متعلق به دو تکنسین دیگر نیز پیدا شد که آلوده به بدافزار ناشناخته شده بودند. هر دو پی سی اپلیکیشن بسیار حساس مانیتور و کنترل تولید انرژی رویشان نصب شده بود. عملیات پاک کردن سیستم در نبود بک آپ به انجام رسید.
مقصر دومین آلودگی شرکت طرف قرارداد نیروگاه برای تمیز کردن کامپیوترها و شبکه بود که سیستم تولید برق از طریق یو اس بی آلوده به ویروس آلوده شده بود. بد افزاری از جنس "crimeware" روی سیستم کنترل توربین افتاده بود که هم زمان 10 کامپیوتر دیگر را آلوده کرده بود.
گزارش نشان می دهد در مورد دوم پاک کردن ویرس سه هفته طول کشیده است. ICS-CERT تاکید کرد که آلودگی ها باعث افت تولید شده است و خطر آلوودگی سیستم SCADA می تواند بسیار خطرآفرین باشد.
 
 
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =