زندگی نامه طاهره صفارزاده، شاعره متعهد و انقلابی در مجموعه «شخصیت‌های ماندگار» مراحل آماده سازی در سوره مهر می‌گذراند.<BR>

 

به گزارش خبرآنلاين، ذبیح الله حبیبی نژاد، نویسنده این اثر گفت: همانطور که از سوی دفتر ادبیات انقلاب اعلام شده، قرار است زندگی نامه 100 نفر از شخصیت های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فعال انقلاب اسلامی با هدف آشنایی نوجوانان  تدوین شود که کار نگارش زندگی و شخصیت طاهره صفارزاده شاعره متعهد و انقلابی به من سپرده شد.

وی درباره این اثر توضیح داد: کتاب برگرفته از متونی بود که درباره صفارزاده وجود داشت و همچنین مطالب خودنگاشته ای از ایشان و فیش هایی که در دفتر ادبیات انقلاب درباره ایشان موجود بود که سعی کردم در این کتاب به مخاطب نوجوان یک بینش کلی درباره زندگی و شخصیت و آثار صفارزاده ارائه شود. سعی کردم تمام جوانب زندگی ایشان را از نظر شعری و ترجمه قرآن و نهج البلاغه بررسی کرده و آن را در 160 صفحه دست نویس تحویل داده ام.

این نویسنده افزود: سالشماری از زندگی طاهره صفارزاده، مجموعه آثار این شاعر، نقدی کوتاه بر آثار او و مصاحبه هایی که با صفارزاده انجام شده و همچنین تفکرات ایشان به شعر نو و کلاسیک از جمله مطالبی هستند که در این کتاب به آنها اشاره رفته است.

 

 

اين ناشر همچنين «یک نیم روز» مجموعه شعرهای عاشورایی علی حنیفه را به زودي منتشر مي کند. عمده شعرهای این مجموعه در قالب غزل است و  تماما با موضوع عاشورا سروده شده است.

حنیفه عنوان این مجموعه را برگرفته از سروده‌ کتاب ذکر کرد و گفت: عنوان کتاب اشاره‌ای به ظهر عاشورا و شهادت امام حسین دارد که در یکی از شعرها اشاره به این مجموعه دارم:

افسوس آه تیره تاریک و تیره‌روز
یک نیم‌روز جنبه خورشید را نداشت

وی در پایان آسیب‌شعر عاشورایی را برداشت‌های نادرست برخی شاعران از وقایع تاریخی دانسته،تصریح نمود: آسیب‌هایی که شعر آیینی را تهدید می‌کند، برداشت‌های شخصی است که برخی شاعران از یک رویداد تاریخی به ذهن‌شان خطور کرده و می‌خواهند آن را در قالب شعر سرایش کنند. تحلیل‌های شخصی شاعر بدون پشتوانه تاریخی می‌تواند آسیب و تهدید جدی را برای شعر آیینی به همراه داشته باشد. در واقع اثری ماندگار است که هم ضوابط و تکنیک‌های ادبی را رعایت کرده و هم موارد تاریخی و آیینی را مدنظر داشته باشد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =