انتشارات دانژه سه کتاب «بازبینی روابط همسران»، «هنر مشاوره» و «تقویت تاب آوری خانواده» را در حوزه روانشناسی با محوریت تقویت بنیان خانواده ترجمه و روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، «بازبینی روابط همسران» نوشته دیوید اچ. اولسون، پیتر جی. لارسن، امی سیگ اولسون است که با ترجمه مهرنوش دارینی و شکوه نوابی نژاد منتشر شده است.
در معرفی این کتاب با عنوان فرعی «نقاط قوت رابطه خود را بیابید» می خوانیم: «اگر بپذیریم که حفظ و ارتقای سلامت زوج ها و خانواده، یکی از اصلی ترین ارکان خشنودی زندگی است، در این صورت مطالعه کتاب «بازبینی روابط همسران» شما را در تحقق این هدف یاری می دهد. در تدوین این کتاب، نویسندگان علاوه بر تجربه و تخصص خود، از نتایج یک پژوهش ملی که روی پنجاه هزار زوج انجام شده، بهره گرفته اند. این کتاب هم مبانی نظری را تبیین می کند و هم شیوه ها و فنون روابط همسران را نشان می دهد و اینکه چگونه نقاط قوت زوج خود را دریابیم، مهارت ارتباط، مسایل مالی و مدیریت آن، روابط جنسی، معنویت و زندگی کردن با ارزش ها، صمیمیت و انعطاف پذیری و سرانجام فرزندپروری و ایجاد خانواده متعال، ارزیابی شخصیت و چگونگی دست یابی به این اهداف از جمله مباحثی است که در این کتاب به شکلی علمی و عملی مورد تحلیل قرار گرفته است. مطالعه این کتاب نه تنها برای مشاوران، روانشناسان، روانپزشکان، مددکاران، بلکه برای همه کسانی که با خانواده و مسایل زوج ها سر و کار دارند مفید و راه گشاست.»

 

همچنین کتاب «هنر مشاوره» نوشته رولو می با ترجمه خدیجه علوی و نادیا شاملو دیگر کتاب حوزه روانشناسی این ناشر است. کتاب در سه بخش و نه فصل تدوین یافته که هم اصول زیربنایی و هم گام های عملی و ملاحظات اخلاقی و فردیت خلاق مشاور را شرح می دهد. در سراسر این اثر، مفاهیم پیچیده و ظریف مشاوره با ذکر موارد و مثال های واقعی به روشنی توصیف می شود.

به اعتقاد ناشر این کتاب اثر برجسته یکی از پیشگامان روانشناسی وجودی امریکاست. مولف دانشمند و خلاق و متخصص این کتاب، عصاره تاملات خود در خصوص مشاوره و روان درمانی را به زیبایی و جذابیتی تحسین برانگیز به تصویر کشیده است.


 بنابراین گزارش، «تقویت تاب آوری خانواده» با عنوان فرعی «گذر از سختی های زندگی» دیگر کتابی است که از سوی این ناشر و در حوزه روانشناسی خانواده منتشر شده، کتابی نوشته فروما والش که محسن دهقانی آن را ترجمه کرده است.


در شرح ناشر از این کتاب می خوانیم: «در این کتاب، تاب آوری خانواده، به عنوان تلاشی برای تلفیق رویکرد سیستم های خانواده، دیدگاه بوم شناختی و تعاملات بین افراد یک خانواده به عنوان کانون تقویت تاب آوری بررسی شده است. بطور کلی «تاب آوری» به معنای توانایی مقابله با شرایط دشوار و پاسخ انعطاف پذیر به فشارهای زندگی روزانه است. تاب آوری، استرس را محدود نمی کند، مشکلات زندگی را پاک نمی کند، بلکه به افراد قدرت می دهد تا با مشکلات پیش رو مقابله سالم داشته باشند، بر سختی ها فائق آیند و با جریان زندگی حرکت کنند. برخی افراد به طور طبیعی دارای این ویژگی هستند، اما خبر خوب این است که این ویژگی در انحصار عده ای معدود نیست و به نظر متخصصان، سایر افراد نیز قادرند تاب آوری را بیاموزند و آن را ارتقاء دهند. پس تاب آوری قابل یادگیری است.»
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =