درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد:پیگیری کنید خبر عدم شماره گذاری خودروهای با موتور بالای 2500 سی سی چقدر صحت دارد و از چه زمانی اجرا می شود؟
براساس اظهارات اخیر مدیرکل ماشین سازی وزارت صنعت ، سازمان توسعه تجارت در مورد ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی تصمیم گیر است و ما مصوبه ای در این مورد نداشته ایم. کیومرث فروتنی در مورد بحث های مطرح شده مبنی بر تصمیم دفتر ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت برای ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی، اظهار داشت: ما تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده ایم و این مسئله فقط در حد یک مکاتبه بین دفتر ماشین سازی و دفتر تنظیم مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت بوده است.
وی تصریح کرد: دفتر تنظیم مقررات از ما خواسته بود، تا در این مورد اطلاعاتی را ارائه کنیم که ما نیز این اطلاعات را به آنها دادیم، اما آنها در این مورد تصمیم گیر هستند.
فروتنی با بیان اینکه اطلاعی از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ندارم، گفت: دفتر ماشین سازی وزارت صنعت می تواند در زمینه مشخص کردن نوع خودروهای وارداتی عمل کند و زمانی که واردکننده ای تقاضای خود را برای واردات خودرو ارائه می دهد، ما این خودرو را از نظر مطابقت با استانداردها و مقررات بررسی می کنیم و در نهایت آن را برای ثبت سفارش به دفتر صادرات و واردات معرفی می کنیم.
وی ادامه داد: پس از این مرحله، کار واردات به دفتر تنظیم مقررات مربوط می شود و ما نمی دانیم که آیا خودروی معرفی شده منجر به واردات می شود، یا خیر.
درعین حال به گفته سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت براساس مصوبه این ستاد در حال حاضر عوارض واردات یک خودروی 2500 سی سی خارج کردن سه خودروی فرسوده در کشور است.
به گفته هاشمی، شماره گذاری خودروهای 2500 سی سی بلامانع است و هر شخصی نیز که با دلار آزاد تمایل به واردات خودرو داشته باشد مانعی ندارد اما در حال حاضر گرایش خودروسازها به سمت واردات خودروهای کم مصرف رفته چراکه برای کسانی که خودرویی با مصرف کمتر از 6 لیتر وارد می کنند تشویقی هایی در نظر گرفته شده است.
45221
نظر شما