به گزارش میراث آریا، به گفته کارشناسان، اگرچه این رنگ های روشن و شفاف تا حدودی بحت و حیرت بینندگان را به دنبال دارد، اما شباهتی نزدیک به تابلویی دارد که برای اولین بار توسط این نقاش ایتالیایی کشیده شده بود. کارشناسان اعلام کردند، با استفاده از این فناوری جدید، تمام رنگدانههای به کار رفته توسط داوینچی برای خلق این اثر به صورت دیجیتالی، پیکسل به پیکسل تعریف و جای خالی رنگهای ناپدید شده مشخص و رنگ هایی بسیار شبیه به رنگهای اولیه به جای آنها قرار گرفت.
ماریو تادی، مسئول بازسازی تابلوی"شام آخر"، با اشاره به اینکه نتایج به دست آمده حاصل مدتها بررسی و بازنگری عکسهای مختلف این شاهکار هنری است، افزود: تمرکز اصلی ما بر صحنه مرکزی یا داخلی این تابلو معطوف شده،جایی که تنها 20 درصد از تابلوی اصلی باقیمانده است. تابلوی شام آخر داوینچی که تصویری از مسیح(ع) را در کنار حواریون وی نشان میدهد، در سال 1498 به منظور گسترش تعداد راهبه های کلیسای ساتا ماریا دل گراتزی میلان کشیده شد اما پس از گذشت مدتی کوتاه از اتمام آن، آثار خردگی و تخریب روی این اثر نمایان شد.
مسئولان موزه میلان ایتالیا، به منظور جلوگیری از زوال و تخریب تابلوی " شام آخر" داوینچی، این اثر تاریخی را به صورت دیجیتالی مرمت کردند.
کد خبر 27272
نظر شما