افزایش قیمت خودرو این ذهنیت را ایجاد کرده که سازمان حمایت بدون در نظر گرفتن حق مصرف کننده قیمت را به نفع تولید کننده افزایش داده است.

 یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: بالاخره ما متوجه نشدیم افزایش قیمت خودرو با چه مصوبه ای و براساس چه تعهداتی از سوی خودروسازها انجام شده وقتی خودروساز کیفیت خودروی خودش را بالا نبرده چه افزایش قیمتی؟ اصلا در قبال این افزایش قیمت خودروسازها چه تعهداتی دارند؟
این درحالی است که مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات تعهدات خودروسازان در شیوه قیمت‌گذاری جدید خودرو گفت: ارایه تصویر فیش‌های واریزی مابه‌التفاوت از سوی خودروسازان به خزانه الزامی است.
کیومرث فروتنی با اشاره به تعهداتی که خودروسازان در قبال بالا بردن قیمت و محاسبه نرخ خودرو با ارز مبادله‌ای به دولت داده‌اند، گفت: خودروسازان باید در ازای محاسبه قیمت خودرو با ارز مبادلاتی، آمار و اطلاعات تولید، عرضه و پیش‌فروش را به دولت ارایه کنند.
مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس مصوبه جدید دولت، خودروسازان مکلف شده‌اند تا تصویر فیش‌های واریزی مابه‌التفاوت نرخ محاسباتی با نرخ تجاری به خزانه را به همراه تمامی اسناد به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارایه دهند.
وی تصریح کرد: بر این اساس، خودروسازان مکلف شده‌اند که افزایش تولید و عرضه خودرو را به گونه‌ای صورت دهند که بازار خودرو داخلی به تعادل برسد و کاهش تدریجی قیمت تجاری فروش خودرو نیز ظرف 6 ماه به نحوی صورت گیرد که نرخ تجاری به نرخ محاسباتی نزدیک شود.
به گفته فروتنی، سامانه معاملات قابل پیگیری خودرو راه‌اندازی خواهد شد و تمامی معاملات باید در آن به ثبت رسد.
/45221 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    76 0
    چه سودی به حال مردم داره آخه !!!!! این چه قیمت هایی هست که 124.ir روی سایتش قرار داده آخه چه اتفاقی تو کشور افتاده که 50% افزایش قیمت !!!! پس افزایش حقوق هارو هم 50% اعلام کنید اگر به تورم 50 درصد اعتقاد دارید که بر اساسش قیمت ها رو افزایش دادین
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    71 0
    خرید خودرو حتی با وام هم برای ما جوانها امکان پذیر نیست. این رفتار با مصرف کننده دور از انصاف و مروته
  • علی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    69 0
    ازین آقا بپرسین قیمت تجاریو با چه فورمولی حساب کردن که از قیمت ازادم بیشتر شده؟؟؟؟
  • سید IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    71 0
    لطفا مارا مسخره نکنید.
  • بدون نام US ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    66 0
    نان هم که گران شد قرار بود زیر ذره بین برود و کیفیتش بهبود یابد ولی این افزایش کیفیت فقط برای مدت کوتاهی بود و دوباره به حالت اولیه برگشت!
  • كارمند بازرس مالي IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    42 8
    نمايندگان مجلس الان تنها دلخوشي ملت در حمايت از مصرف كننده هستند . خواهشا يك بررسي همه جانبه اي روي اعضا ومديران و چارت اداري و روال انتخاب آنها بشود چون در اصل بخش مصرف كننده واقعا در اين سازمان نماينده ندارد . درضمن نحوه محاسبه قيمت خودرو بسيار مشكوك است اگر قيمت خودرو پرايد( بعنوان مثال ) در سال 89 . 7 تومان باشدكه اونزمانهم اعتراض بود و ماشين خودرو 100 درصد ايراني فاقد ارزبري چطور به 17 رسيده است؟
  • آرام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    47 0
    اخه چطوری روشون شده این قیمتها رو اعلام کنن؟؟؟؟ دیگه جوونها به چه امیدی زندگی کنند.با چه حقوقی می تونیم یه پراید 17 میلیونی بخریم؟؟؟؟ اون از کیفیت خودرو ها و اینهم از انحصاری کردن بازار خودرو و اینهم این قیمتهای کزایی.خدا کنه یکی باشه که فریادرس ما مصرف کنندگان باشه.آخه مگه ما با دلار حقوق می گیریم که این همه تغییر قیمتو باید تحمل کنیم.من از دولت خواهش دارم یه فکری بکنه.
  • بدون نام EU ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    32 0
    اصلا اینطور نیست که به بهای زیر ذره بین رفتن باشه! از همه گزارشات مبهم تر در بورس همین گزارش های ایران خودرو و سایپا است. این ها دوتا شرکت دارند بنام ساپکو و ایساکو که اتفاقا در بورس هم نیستند و خود این ایران خودرو و سایپا هم حتی درست در گزارشات اعلام نمی کنند از هر کدام از ماشین ها چه مقدار و چه مبلغ تولید و فروش داشته اند یه چیز کلی می گویند مثلا می گویند گروه پژو فلان تعداد و مبلغ که هیچکس چیزی سر در نمی یاره. از این بگیر تا بفیه اطلاعاتی که می دهند فقط کاغذ سیاه کردنه.
  • حسن IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    43 0
    من نفس وجود سازمان کذایی حمایت از حقوق مصرف کننده را نمیفهمم . تعطیلش کنن بهتر نیس؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    28 0
    سلام . لطفاً سازمان حمايت از مصرف كننده جواب بدهد كه اين چه نرخهايي هست كه اعلام كردند . واقعاً مردم تحت فشار هستند هيچ كسي از اين قيمتها راضي نيست . بر چه مبنايي يك مرتبه پرايد 12 ميليوني 16 ميليون ميشود و همينطور خودروهاي ديگر . لطفاً مدير عامل سايپا و ايران خودرو و وزارت صنايع و رييس جمهور پاسخ گو باشند .
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    30 0
    انقدر قیمت ها رو بالا بردند که ماشین ما رو بعد 5 سال دزد برد...
  • علي EU ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    29 0
    آقاي کیومرث فروتنی اين افاضه اي كه فرموديد به چه درد ملت مي خورد اينكه شما فرموديد كه فقط به نفع جيب دولت است .من 4 ماه قبل تندر 90 ثبت نام كرده ام و اگر آن روز اقدام به خريد تندر مي كردم اين همه ضرر نمي كردم كه حالا بايد 21 ميليون به پول قبلي اضافه كنم تا شركت ايران خودرو به علت نا كارآمدي مديرانش ورشكست نشود.
  • کریمی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    45 0
    مهر ماه یکبار گرونی بهمون خورد . گرونی الانم نسبت به مهر ماه 71 درصد بوده ( نسبت به سال قبل بالای 100 درصد ) . آیا حقوق من کارمند چقدر اضافه شده ؟ آخه تو مسئولین اصلا انصافی باقی مونده ؟ دولت با اون درامد نفتی و .... نمی تونه یه خودرو سازی رو بچرخونه ?اونوقت یه کارمند و یا کارگر با حقوق 500 تومنی چیکار باید بکنه ؟
  • کریمی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    27 0
    خبر آنلاین عزیز و پیگیر چرا مطلب منو ناقص گذاشتی ... چند بار مشکلم رو که مشکل خیلی از هموطنان هم هست رو مطرح کردم نه نشر دادی و نه پاسخ رو از مسئولین پیگیری کردی !!! لطفا از مسولین وزارت صنایع مخصوصا آقای میر آخورلو پیگیری کنید تکلیف ما پیش خریدیای ال 90 با موعد تحویل دی ماه (باقید عبارت قیمت روز در قرارداد) چیه ؟ چند مرحله گرونی به ما می خوره ؟ موقع قرارداد از کجا می دونستیم چه بلایی می خوان سر ما بیارن ؟ 4 بهمن اعلام کردن خودروهای مگان و ال 90 با موعد تحویل قبل 1 بهمن با قیمت قبل خواهد بود . آیا شرایط همان است و تغییری ایجاد نشده ؟ تورو خدا ما رو از بلاتکلیفی دربیارید . خودرو ساز اصلا پاسخگو نیست . بازم از زحمات بی دریغتون ممنونیم ......
  • علي فلاحتگر IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    15 0
    با سلام به شما عزیزان من نمی دونم چی باید بگم فقط میدونم که این شرایط برای من نباید اینجوری تمام بشه که در مورخ 91/5/3 ثبت نامه پارس تندر اسپورت را انجام بدم و یک بار در مهر ماه افزایش قیمت داشته باشد و یکبار دیگه در این مورخ. هنگام ثبت نام شرایط شماره اطلاعیه ما به شماره 711020 بود که در آن تاریخ تحویل دی و بهمن و اسفند می باشد . حالا سوال من این است در شرایط این چنینی دعوت نامه خودروام چه قیمتی خواهد بود؟؟؟ آیا با قیمت دی و بهمن یکی هست ؟؟؟ از خبر آنلاین تقاضا می شود پیگیری نمائید. تو رو به خدا كمك كنيد آخه اين كه نميشه سال حمايت ملي . فقط مي خواستم براي خريد اولين ماشينم ثبت نام كرده باشم و بزارم زير پاي خانواده ام كه فكر نكنم اين اتفاق بيفته . با سپاس از شما و همکاران عزیز
  • علي فلاحتگر IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    25 0
    ایا دولت مابهالتفاوت حقوق من حقوق بگیر بدبخت رو با نرخ دلار روز و با نرخ تورم و حاشیه بازار میده که خودرو سازها اینجوری محاسبه می کنن این سایپا به تنهایی 10 میلیون از حقوق من کم کرد
  • بدون نام IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    18 0
    باسلام قرار بود ال 90 ایران خودرو دی ماه تحویل بدهندتیر ماه ثبت نام 2 مرحله ای کردیم تکلیف ما چیه ؟10 میلیون 6ماهه واریز کردیم اونموقع ال 90 بازار 20 میلیون بود!!! چند مرحله گرونی به ما می خوره ؟ چراخودروهای ال 90 با موعد تحویل قبل 1 بهمن نبایدبا قیمت قبل بدهند جوابگو کیه؟؟؟وقتی خودرو ساز تاخیر در تحویل داشته بما چه مربوط؟؟؟. آیا شرایط همان است و تغییری ایجاد نشده ؟والله خودرو ساز اصلا پاسخگو نیست اس ام اس زده که بیاین ال 90 رو با 405 وسمند با قیمت جدید تعویض کنید پس سازمان حمایت چه کاری میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دوست علي فلاحتگر RO ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    14 0
    با نظر آقاي علي فلاحتگر کاملا موافقيم : آيا حقوق و دستمزد قشر کارمند و کارگر نيز با تورم افزايش قيمت دلار محاسبه خواهد شد ؟ يا توپ هميشه رو زمين خودروسازهاست ؟ يا ديواري کوتاهتر از ديوار قشر آسيب پذير حقوق بگير نيست ؟
  • محسن IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    12 1
    1- ایران خودرو 10 ماه قبل و تحت طرح پیش فروش رانا مبلغ 10 میلیون تومان از هزاران نفر مصرف کننده گرفته است. در حالی که دلار درآن زمان 1600 بود. اکنون و با همت مسئولان حمایت از مصرف کننده به کسانی که معادل 6250 دلار پول را 10 ماه قبل داده اند خودروئی با بیش از 110 درصد افزایش قیمت و با ارز مبادله ای!!!!!! به ما خواهد داد. ممنون از حمایت همه سازمانها و اطلاع رسانی تمام خبرنگاران و خبرگزاری های متعهد!!!!!!!! 2- این خودروساز عزیز در راستای آسودگی خاطر ما مشتریان به حدود 20 درصد از ثبت نام کنندگان خودرو را با قیمت 21.5 میلیون و به بقیه 33 میلیون خواهد فروخت. زیرا هرچند این دو گروه همزمان پول پرداخت کرده اند ولی میزان آشنائی آنها با مسئولین سازمان فروش ایرانخودرو متفاوت است!!!!! با سپاس
  • بدون نام GB ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    21 0
    من نمیدونم این چه تولید ملی است که اینقدر به خارج وابسته است . ایران خودرو و سایپا همش دم از بومی سازی خودرو ها در داخل میزنند
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    14 0
    سلام . این گرونی و بالا رفتن این خودروهای بی کیفیت تا کی ادامه دارد. کجای دنیا دیدید خودرو ظرف چند ماه دو برابر شود. من کارگر با حقوق ناچیز و مستاجر بودن خریدن خودرو را باید به گور ببرم....................؟
  • کریمی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    11 1
    با سلام . با افزایش قیمت بهمن ماه (البته انفجار قیمتها!! ) امسال خودروسازها 3 مرحله افزایش قیمت داشتن که آخریش واقعا نوبر بوده و کسی تصور همچین افزایشی رو نداشت . اگر این مسئولان عزیز راست میگن و در توانشون هست حداقل انتظار ما اینه که کل پیش فروش های قبل از بهمن ماه رو با هر موعد تحویل (حتی با موعد تحویل سال 1392 با قید عبارت قیمت روز در قرارداد) با قیمت مهر ماه محاسبه کنن . در غیر اینصورت به مردم ظلم شده . واقعا افزایش قیمت بهمن ماه هیچ توجیهی برای مردمی که بیشترشون از قشر کارمند و کارگر هستند و درآمدشون امسال خیلی خیلی از تورم کمتر بوده (تو کالاهای اساسی موندن ) . با تشکر (قابل توجه کلیه مسئولین از رئیس جمهور گرفته تا سازمان حمایت و نماینده های مجلس و .... ) . با تشکر از خبرآنلاین عزیز
    • همفکر کریمی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
      3 0
      من مهرماه میخواستم یه 405 بگیرم اونوقت قیمتش 15-16 تومن بود پولم نرسید پیش فروش خریدم افزایش قیمت بهم خورد چند وقت بعد تندر پیش فروش کردن 405 رو دادم یکی از بستگان خیر سرم تندر سوار شم یکی دو تومن کم داشتم باز پیش فروش خریدم(18900) الان میگن باید 31 میلیون
  • محمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    10 0
    دوستان از مسئولین هیچ کمکی فعلا بر نمیاد این مردم هستند که باید با ارجاع شکایت های خودشون به مراجع قضایی و نخریدن خودرو این موضوع را حل کنند.شاید دولت محترم فراموش کرده که همین مردم بودند که در همه صحنه ها حمایتشون کردن.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    11 0
    حقوق 700 هزار تومان پراید 20 میلیون تومان خرید پس از دوسال و چهار ماه و 22 روز خوراک دراین مدت هوا از نوع گرد و غباری آرزو در این مدت ، ثابت ماندن قیمت پراید نتیجه آرزو بر جوانان عیب نیست
  • محمد علی DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    7 0
    جناب رییس جمهور عزیز الان موقع رسیدگی به مشکلات قشر کارگر و بدبخت جامعه است به داد ما برسید. چرا و به چه علت این همه ظلم خودرو سازهای بی کیفیت به مردم عزیز را نادیده می گیرند.؟ کارگر و کارمند که 600 هزار تومان در ماه و 7.200.000 در سال حقوق می گیرد چند سال برای یه خودروی بی کیفیت و درجه 3 باید کار کند .تندر 90 سی هفت میلیون میشه نزدیک 6 سال تازه اگه هیچی نخوره و اجاره مسکن و هزینه هاش صفر باشه انصاف کجاست؟؟؟؟ عدالت کووووووو؟؟؟؟؟ شما را به خدا قسم کجا خواستید و مردم حمایت نکردند. الان مردم می خواهند پس شما هم حمایت کنید. از من کارگر از تمام مردم کم درامد حمایت کنید.
  • سید احمد IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    5 0
    تا پریسال(1100000 تومن) 1000دلار حقوق میگرفتم.الآن با افزایش حقوق 400 هم نمیگیرم.مسولان رسیدگی کنند با این افزایش قیمت خودرو و تورم موجود بی کیفیت ترین خودرو داخلی را هم بعد از چند سال میشه بخرم؟