رئیس جمهور تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی هدفمندسازی یارانه ها بسیار طرح مهمی است و نقصی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در بخش دوم گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم که پس از یک ساعت به دلیل پخش سریال به صورت ضبظ شده پخش شد در پاسخ به سوالی درباره همکاری هایی که مجلس می تواند با دولت داشته باشد گفت: مجلس خیلی میتواند کمک کند. یکی بودجه است. از طرح ها پشتیبانی قانونی کند. سه چهار طرح آماده کردیه ایم که از این شرایط عبور کنیم. هدفمندی هیچ نقصی ندارد و همه اش برای مردم سود است. خوب! عدالت همین است که قرار نیست به کسانی که دارند یارانه سنگین بدهیم.
احمدی نژاد با بیان این که برنامه وسیعی برای توسعه کشاورزی شروع کرده ایم و کار خیلی خوبی شروع شده است، گفت: اما از 30 سال قبل از نهاده های اصلی کشاورزی دچار کمبود بوده ایم و پارسال هم نهاده های اصلی کم وارد شد و به جریان داخلی فشار آورد و به جای بخشی از علوفه وارداتی، گندم تولید داخل مصرف شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره نشست مشترک سران قوا و بررسی مسائلی برای برطرف کردن مشکل گرانی گفت: مجلس خیلی می تواند در این زمینه کمک کند. ما 3-4 طرح آماده کرده ایم که به سرعت از این شرایط عبور کنیم.

احمدی نژاد در پاسخ به خبرنگار ایرنا که میخواست از رئیس جمهور جمله ای درباره مسائل میان قوا بشنود گفت:«حرف های 20 روز پیش را فکر کنید نبوده!»
رئیس جمهور ضمن برشمردن فواید هدفمندسازی یارانه ها گفت: برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی هدفمندی بسیار طرح مهمی است و نقصی ندارد و تمام آن سود دارد و عدم اجرای هدفمندی افزایش بی جهت فاصله طبقاتی است.
احمدی نژاد ادامه داد: حجم واگذاری های دولت به بخش خصوصی در این دوره بیش از 40 برابر کل 15 سال قبل است. ارتباط ما با بخش خصوصی ادامه دارد و بنده در بسیاری از نشست های مشترک شرکت می کنو و حتی در برخی مواقع در حد بنگاه تصمیم می گیریم.
وی با بیان این که کشور و اقتصاد را باید مردم اداره کنند و این یک باور است، تصریح کرد: حتی در این مرحله که وزارت بازرگانی مجبور به واردات کالا شد به این وزارتخانه فشار آوردیم که واردات را به مردم منتقل کند و انحصار را در اختیار نگیرد.
رئیس جمهور با بیان این که باید توجه کنیم که اتفاقاتی خارج از اراده اقتصاد ما افتاده و از بیرون عواملی وارد شده است، گفت: حدود 50 سال است که اقتصاد ما وابسته به درآمد نفتی است و اگر در این درآمد یک نوسان تند اتفاق بی افتد آثار خود را نشان می دهد.
وی ادامه داد: ما باید به این سمت برویم که سهم درآمد نفت را در اقتصاد کاهش دهیم و سایر درآمدها را افزایش دهیم.
وی همچنین درباره بودجه بخش فرهنگی در سال آینده گفت: برای سال آینده بودجه بخش فرهنگ را کاهش نداده ایم و برخی موارد خاص افزایش بودجه هم داشته ایم.
احمدی نژاد با اشاره به این که کسانی پشت صحنه هستند که اقتصاد ایران را به خوبی میشناسند، گفت: برنامه برای خنثی کردن آن آماده کرده ایم و از مجلس نیز خواهش می کنیم در این زمینه راه حل ارائه کند.

رئیس جمهور گفت و گوی تلوزیونی اش را با این جمله خاتمه داد:«انشاالله روزهای آینده روزهای بهتری خواهد بود و با هم بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.»
/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    55 3
    جالبه!!!!!
  • بدون نام IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    38 2
    انشالا. کيه که روز خوبو نخواد؟
  • بدون نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    8 97
    زند بادرییس جمهورعزیزوقهرمان.
  • بدون نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    8 87
    ای کاش سایرمسئولین اخلاص ومردم دوستی دکترراداشتند.
  • علي IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    77 2
    لطفا نظر خواهي در مورد طرح هدف مندي يارانه ها قرار دهيد تا ميزان رضايت مردم از اين طرح مشخص شود
  • بدون نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    82 2
    ماشالا اعتماد به نفس!!!!!!!