۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸

آژانس بلومبرگ اعلام کرده است که 80 نفر از اعضای مجلس ملی مردمی چین در لیست 1000 نفر از میلیاردرهای چین قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، آژانس بلومبرگ اعلام کرده است که 80 نفر از اعضای مجلس ملی مردمی چین در لیست 1000 نفر از میلیاردرهای چین قرار دارند. در این میان میزان دارایی فردی که کمترین ثروت را دارد، 1.8 میلیارد یوان(221 میلیون یورو) تخمین زده شده است، یعنی ثروتی بیش از میت رامنی، رقیب باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012.
ثروت نمایندگان مجلس ملی مردمی چین بیش از 840 میلیون دلار ارزیابی شده است. گفته می‌شود در این مجلس نزدیک به 83 نفر میلیاردر وجود دارد.
طبق قانون اساسی چین، مجلس ملی مردمی چین که نزدیک به 3000 عضو دارد، از مهمترین نهادها و ارگان‌های سیاسی کشور است که رئیس‌جمهوری را انتخاب و قوانین را وضع می‌کند. البته تصمیمات مهم و اساسی در حزب کمونیست گرفته می‌شود و مجلس نقشی تشریفاتی دارد.
در زمان ریاست‌جمهوری جیانگ زمین(1989 تا 2002)، شرکت‌ها و پیمانکاران خصوصی وارد سیستم‌ سیاسی، حزب کمونیست و مجلس ملی مردمی شدند. در میان آنها زونگ کینگو، 67 ساله، ثروتمندترین است که در سال 2003 به مجلس ملی مردمی و در سال 2010 به حزب کمونیست پیوست. ثروت وی طبق شاخص بلومبرگ، 31 میلیارد یورو ارزیابی شده است. وی در سال 2010 مخالفت خود را با قرار دادن مالیات بر اموال ثروتمندان اعلام کرده بود.
لازم به یادآوری است که کنگره خلق چین از روز سه‌شنبه، فعالیت خود را آغاز کرده است. قرار است انتقال قدرت طی هفتۀ آینده به «لی ککیانگ» به عنوان نخست وزیر و «شی جین پینگ» مرد شماره یک حزب کمونیست به عنوان رئیس جمهوری چین به طور رسمی قطعی شود. بسیاری از چینی‌ها امیدوارند فساد بوروکراتیک و نابرابری که چین مدتها گرفتار آنست و روز به روز دامنۀ بیشتری پیدا می‌کند، با روی کارآمدن گروه جدید رهبران چین تا اندازه‌ای کنترل شود.
5252

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =