۰ نفر
۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰

مهر نوشت:

رهبر حزب صلح و دموکراسی ترکیه گفت رهبر کردهای مخالف دولت (پ ک ک) روز اول نوروز فرمان آتش بس صادر می کند.

به گزارش استاندارد، با گذشت 30 سال از درگیری خونین کردهای مخالف با دولت ترکیه، امیدها برای پایان یافتن این جنگ داخلی، افزایش یافته است. بر این اساس "عبدالله اوجالان" رهبر دربند حزب منحله کارگران کرد ترکیه (پ ک ک) قصد دارد به مناسبت فرارسیدن نوروز از هواداران خود بخواهد، سلاحهایشان را زمین بگذارند.

این مطلب از سوی "صلاح الدین دمیرتاش" رهبر حزب صلح و دموکراسی (BDP) ترکیه و نماینده مردم دیاربکر در پارلمان این کشور که به تازگی به ملاقات اوجالان در زندان ایمرالی رفته، عنوان شده است.

دمیرتاش همچنین نامه ای را از سوی اوجالان خواند که در آن وی از کردهای پ ک ک خواسته روز بیست و یکم مارس (اول فروردین) مصادف با آغاز نوروز و عید سال نو، پیام تاریخی اش را اجرا کنند.

اوجالان با بیان اینکه پیشنهادهایی برای حل درگیری نظامی و سیاسی با دولت ترکیه دارد، اعلام کرده دیگر نمی خواهد شاهد ریخته شدن خون شهروندان ترکیه باشد.

این در حالی است که روز یکشنبه هزاران نفر از هواداران اوجالان با برگزاری راهپیمایی، خواستار آزادی اوجالان شدند. آنها همچنین برای روز آغازین سال نو، راهپیمایی گسترده ای با شعار "برای آزادی اوجالان" ترتیب داده اند. 

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283110

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =