اعلام کاندیداتوری حسن روحانی، برگزاری همایش انتخاباتی طیف رهپویان در تهران، برگزاری نشست ستاد انتخاباتی سعیدی‌کیا، دعوت گروه‌های دانشجویی از جلیلی و باقری لنکرانی برای حضور در انتخابات و ... خلاصه فعالیت‌های انتخاباتی دو روز آخر هفته فعالان سیاسی بود.

 محمود عزیزی: با اعلام کاندیداتوری رسمی حسن روحانی و حضور دو فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی حالا مطمئن‌تر می‌توان گفت که هاشمی با احتمال فراوان وارد عرصه انتخابات نمی‌شود.
موضوعی که با صحبت‌های جعفر توفیقی رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف درباره حضور خاتمی هم تکمیل می‌شود تا به این ترتیب حسن روحانی یکی از چهره‌های جدی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری باشد. با این حال چهره‌ای چون صادق زیباکلام که همه او را با اظهار نظرهای خاصش می‌شناسند، در گفت وگویی حداکثر میزان رای چهره‌هایی چون روحانی و کواکبیان را دو میلیون دانسته است.
هنوز خبری از حضور محمدرضا عارف نیست و معلوم نیست آیا با حضور روحانی این چهره اصلاح طلب معتدل وارد عرصه انتخابات می‌شود یا خیر. در اردوگاه اصولگرایان همه سخن‌ها از کاهش تعداد نامزدها است، اما ظاهرا کسی بنایی برای کناره گیری ندارد و حتی شنیده شده اعضای ائتلاف پیشرفت (قالیباف، حداد عادل و ولایتی) ممکن است در انتخابات هم ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام و مشخص شدن آراء عمومی به نفع فرد منتخب کناره‌گیری کنند، هرچند حداد عادل روز شنبه به فارس گفت احتمالا هر سه نامزد ائتلاف 2+1 وارد کارزار انتخابات شوند.. این در حالی است که پیش از این قول و قرارها حکایت از معرفی چهره نهایی پیش از ثبت نام نامزدها داشت. در این میان چهره‌ای مثل روح‌الله حسینیان هم اصولا اعتنایی به ائتلاف‌های اصولگرایان ندارد و آن را جدی نمی‌داند.
 آنچه در ادامه می‌آید مروری کوتاه بر رخدادهای انتخاباتی  دو روز آخر هفته است. 
   
نام
سمت
اظهار نظر
 
مصطفی پورمحمدی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور و نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان
کناره‌گیری به نفع هاشمی؟ برای چه کناره‌گیری کنم. انتخابات آزاد است و ما هم کار خود را می‌کنیم. البته آقای هاشمی چند بار اعلام کردند که کاندیدا نخواهند شد و ما بنا را بر این می‌گذاریم ولی اگر وارد عرصه شد ما هم تلاش خود را می‌کنیم.
محمد سعیدی کیا
نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری
رییس‌جمهور نظریه‌پرداز نیست و سرکارگر مملکت است، نظریه‌پردازی فقط وظیفه مقام معظم رهبری است. معتقدم زمینه فتنه 88 در خارج از کشور مهیا و رفتار غلط و اشتباهات بزرگ کاندیداهای پیروز و بازنده فتنه را رقم زد.
مصطفی کواکبیان
نامزد ریاست جمهوری و دبیر کل حزب مردم سالاری
من در طول شش ماه تحریم‌ها را به سمتی خواهم برد که به سوی لغو شدن پیش برود و به نظر من مذاکرات فعلی به جایی نمی‌رسد. ریشه تمام این مسائل به بحث رابطه ایران و آمریکا برمی‌گردد و اگر رییس‌جمهور شوم در کمتر از یک سال بر اساس نظر رهبری رابطه با آمریکا را برقرار خواهم کرد.
محمد نبی حبیبی
دبیر کل حزب موتلفه
رسیدن به ائتلاف همگانی در بین اصولگرایان سخت اما ممکن است. حزب موتلفه معتقد است راه جلوگیری از انشقاق و چندگانگی، ائتلاف بزرگ در بین اصولگرایان است. این ائتلاف در سایه محوریت روحانیت قابل تحقق است. اگر در ائتلاف بزرگ اصولگرایان با محوریت روحانیت فردی غیر از نامزد حزب موتلفه برگزیده شود ما تمکین می‌کنیم و از اصولگرایان می‌خواهیم برای جلوگیری از شکستن آرا در مقابل رقبا مسیر ائتلاف را پیشه کنند.
غلامرضا مصابحی مقدم
عضو فراکسیون رهروان ولایت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
تا الان بنا بر این است که هر یک از دو ائتلاف موجود در جریان اصولگرا به یک نفر برسند و پس از نظرسنجی‌ها و رقابت آن دو نفر شاید تنها یکی از آن‌ها به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری باقی بماند.
محمدرضا باهنر
کاندیدای ائتلاف اکثریت اصولگرایان و نائب رئیس مجلس
بنده از حامیان آقای احمدی‌نژاد نبودم ولی آن زمان که ایشان انتخاب شد، بسیار خوشحال شدیم چون ایشان یک نیروی اصولگرا هست که طبیعتا همچون سایر اصولگرایان می‌توانست بسیار موفق باشد. در همان زمان برخی از رویه‌های ایشان برای حکومت‌داری را نمی‌پذیرفتیم و این انتقادات ادامه پیدا کرد. بنده از اواخر مجلس هشتم جزو منتقدین جدی دولت آقای احمدی‌نژاد بودم. در دولت دوم نیز که ایشان برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرده بود، بنده به عنوان مخالف کابینه صحبت کردم.
روح الله حسینیان
عضو جبهه پایداری انقلاب
 اعتقادی به ائتلاف‌های موجود ندارم، فراکسیون اصولگرایان به دلیل کثرت کاندیداها علاقه‌ای ندارد که موضوع حمایت از کاندیدای خاص را به مجلس بکشاند.
وهاب عزیزی
دبیرکل جهادگران ایران اسلامی
جهادگران ایران اسلامی، خواستار حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری هستند
پرویز سروری
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی 
هنوز درباره انتخابات به قطعیت نرسیده‌ایم اما صحبت‌هایی را داشته‌ایم و چون خود آقای زاکانی به قطعیت نرسیده‌اند، هنوز جمعیت رهپویان به طور رسمی موضع‌اش مشخص نیست.
حسن روحانی
نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری
من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد، آمده‌‌ام تا برای ایران و نجات اقتصاد آن و تعامل سازنده با جهان دولت تدبیر و امید تشکیل دهم.
آیت الله مومن
عضو فقهای شورای نگهبان
ما اگر بوی انحراف از کسی احساس کنیم شبهه‌ای نداشته باشید که او را رد صلاحیت خواهیم کرد.
هم‌اکنون به لطف خداوند متعال جمع شورای نگهبان توجه خوبی دارند که هر جا بوی خلاف بیاید و صلاحیت احراز نشود صلاحیت را تایید نمی‌کنند؛ همه کسانی که نگرانی دارند خوب است بدانند که ما با کسی نه دعوا داریم و نه به کسی باج می‌دهیم. 
آیت الله موحدی کرمانی
امام جمعه موقت تهران
 
مردم باید در آرای‌شان مراقبت کنند و به کسی که اهلش هست رأی دهند، سوابق کاندیداها را به دست آورند و ببینند رابطه انقلابی‌ و وفاداری‌اش به ولایت فقیه چقدر است.
یحیی آل اسحاق
نامزد عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان
وقوع حادثه تاثربرانگیز زلزله در بوشهر و ضایعه از دست‌دادن جمعی از هموطنان عزیز و اهالی این بخش ولایتمدار بسیار غم انگیز بود و موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.
سعید جلیلی و باقری لنکرانی
نامزد های احتمالی انتخابات
360 نفر از دانشجویان ساری، با تنظیم دعوتنامه‌ای خطاب به جلیلی و لنکرانی، از آن‌ها جهت حضور در انتخابات دعوت کردند
صادق محصولی
عضو جبهه پایداری
نامزد نهایی جبهه پایداری را تا دو هفته آینده معرفی می‌کنیم
حسین مظفر
رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف پیشرفت (2+1)
ما به دنبال اصلحی هستیم که بتواند رای اکثریت را جمع کند و شیفته خدمت باشد و نه تشنه قدرت.
احمد توکلی
نماینده تهران در مجلس
تعدد کنونی کاندیداها برای مردم نگران کننده است. کاندیداها ضمن اعلام مشی خود در امور اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، وزیران اقتصاد و دارایی، خارجه، کشور همچنین رئیس بانک مرکزی و معاون اول خود را برای روشن شدن وزن خود معرفی کنند.
ولایتی، قالیباف و حداد عادل
اعضای ائتلاف 2+1
اعضای این ائتلاف در بیانیه‌ای ضمن همدردی با مردم زلزله زده بوشهر بیان داشتند: ما نیز تمام توان خود را برای ارسال کمک به مردم عزیز بوشهر به کار خواهیم بست و از هم میهنان عزیز ایران اسلامی می‌خواهیم همچون همیشه بار دیگر با همت والای خود به کمک آسیب دیدگان این حادثه بشتابند.
محمد حسن ابوترابی
عضو ائتلاف اکثریت اصولگریان
اعمال مدیریت مبتنی بر علم و اخلاق برای اداره کشور ضروری است. این روش می تواند در کوتاه‌ترین زمان کشور را به اوج رسانده و تبدیل به قدرت اقتصادی برتر نماید.
ارسلان فتحی‌پور
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس
تا به حال به طور صددرصد اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام. تکثر کاندیداها و وجود سلایق مختلف باعث داغ‌تر شدن انتخابات و ایجاد حماسه سیاسی می‌شود.
جعفر توفیقی
رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف
اگر جریان دولت وارد انتخابات شود، اصلی‌ترین رقیب اصلاح طلبان خواهد بود.
صادق زیباکلام
فعال سیاسی اصلاح طلب
آقای روحانی در صورت کاندیداتوری حداکثر 2 میلیون رای و آقای کواکبیان حدکثر یک میلیلون رای خواهند داشت.
 
 
 

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • yasin IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    125 4
    اینهمه تشنه خدمت به مردم را داریم ، بعد این مردم دارند با چه مشکلاتی زندگی می کنند. نمی دانم مشکل از نوع خدمت آقایان هست؟ یا نوع زندگی مردم؟
  • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    59 6
    مردان بزرگ بزرگ می اندیشند کجاست آن بزرگی که مسیر تاریخ را عوض کند شاید شاید شاید تجربه کرده ها شاید چون تاریخ برایشان زمانی اندک ........ هر جند خطا کردی بیا که ....... شاید ...........
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    فقط محسن رضایی
  • سید IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    45 5
    یعنی اینا همه مستند ؟؟!!
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    45 3
    فقط یه افرادی رو نذارید کاندیدا بشن که کار شاخصشون وام دادن بوده، اونموقع باید باز 4 سال یا 8 بیفتیم تو مشک دلالها و هی مارو تکان بدن و سرمایه مون رو بگیرن و باقیماندمون بشه کشک.
  • بدون نام US ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    اینم در متن اخبارتون بفرمایید که برای آقای خاتمی هم درخواست های زیادی مبنی بر کاندیداتوری فرستاده شده است ،چطورهست که از آقایان جلیلی و لنکرانی را ذکر می کنید؟
  • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    44 4
    واقعا اصلاح طلبان و آقای هاشمی میخوان از نامزد مستقل حمایت کنند!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    119 5
    منم یواش یواش دارم احساس تکلیف شرعی میکنم
  • بدون نام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    0 2
    فقط تفسیرای استاد زیبا کلام...
  • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    2 1
    اقاي كواكبيان واقاي روحاني شما وسيله اي هستيد براي راي نياوردن اصلاح طلب ها .از خواب غفلت بيدار شويد و زمينه حضور خاتمي كه محبوبيتش نسبت به شما ١٠ برابر است را فراهم كنيد
  • یک انسان IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    4 0
    تا این جا 21-22 نفری اعلام کاندیداتوری کردن ، خیلی خنده داره از شما یه سوال دارم چند نفرشون مدرک تحصیلیشان مرتبط با اداره یک کشور 70-80 میلیونی است ؟ این نشانه ضعف ما مردم داره
  • میلاد IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    1 3
    فقط ائتلاف 2 بعلاوه 1
  • ali A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    2 1
    الان موقع کاندید جدید اصلاح طلبا نیست آقا محمد با تکیه بر همان عهد پیشین بیا