درحالی که امشب کمیسیون تلفیق مجلس درباره بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران تصمیم گیری می کند، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر از توقف احیاء دانشگاه علوم پزشکی ایران داده است.

امید کریمی: احیاء دانشگاه علوم پزشکی ایران به اندازه ادغام آن ساده نیست؛ نه بودجه ای وجود داد و نه دانشجویان برای آن آمادگی دارد. درواقع بیش از اینکه اتفاق عملی افتاده باشد، بیشتر روی کاغذ و در سخنرانی ها دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی جدا شده است.

همین است که رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید جدا شدن دانشگاه علوم پزشکی ایران، فعلا متوقف است. همچنین مجلس هنوز در بودجه سال 92، تکلیف بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران را مشخص نکرده است و غلامرضا کاتب، یکی از اعضای کمیسیون در گفت و گویی با خبرآنلاین، تعیین تکلیف بودجه دانشگاه های علوم پزشکی ایران را به جلسه امشب کمیسیون موکول کرد.

اما انطور که محمدرضا منصوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته است، تا پایان بررسی دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات درباره قانونی بودن احیاء دانشگاه علوم پزشکی ایران، این جداسازی فعلا متوقف است. 

او به تسنیم گفت: انتزاع که به طور کامل صورت نپذیرفته است چون از اول هم گفته بودیم که تا آخر تیرماه هیچ چیزی تغییر نمی‌کند و فعلأ چیزی که در جریان است مذاکراتی است که برای گروه‌های آموزشی، اداری و پژوهشی است که در حال صحبت کردن هستند تا در نحوه این جا به جایی به توافق برسند و پس از این توافق نامه‌ها را به کمیسیون‌ 7 نفره می‌آورند و وقتی تصویب شد ابلاغ خواهد شد.

به گفته او چیزی که در حال حاضر کمی این روند انتزاع را دچار مشکل کرده است و شاید این انتزاع با تاخیر صورت پذیرد این است که هم دیوان عدالت اداری و هم دیوان محاسبات رای به توقف این قضیه داده اند: گفته اند فعلاً دست نگه داریم تا بررسی‌های بیشتری صورت پذیرد تا اگر مغایرت با قانون نداشت این کار انجام شود. البته فعلأ نگقته اند که این کار مغایر است یا نه، بلکه دستور توقف داده اند و اعلام شده است هر نوع انتزاع و انتقال اموال متوقف شود تا تصمیم نهایی گرفته شود، تصمیم دیوان عدالت اداری هم مانند قانون است و باید اجرا شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که بودجه دو دانشگاه چه زمانی تقسیم بندی نهایی آن صورت می‌پذیرد، گفت: بودجه هم هنوز اعلام نشده است و اگر اعلام شود احتمالأ برای دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین می‌شود و اگر کد بدهند درصدی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ایران می شود ولی چون قبل از بودجه نویسی، دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود خارجی نداشت چیزی قاعدتأ به این دانشگاه تعلق نمی‌گیرد.

پیش از این دیوان محاسبات در نامه ای به وزیر بهداشت احیاء دانشگاه علوم پزشکی ایران را مغایر برنامه پنجم توسعه دانسته بود و البته کمیسیون تلفیق هم پیشنهاد دولت برای اختصاص بودجه به دانشگاه علوم پزشکی ایران را نپذیرفته بود. (اینجا و اینجا را بخوانید)

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    29 27
    درووود..
  • دانشجوی ایرانی EU ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    22 36
    تورو خدا انقدر اذیتمون نکنید بگذارید دانشگاهمان احیا شود... تازه داشت امیدمان زنده می شد و خوشحال بودیم...
  • بدون نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    16 1
    مدیریت تو این مملکت بیداد میکنه!!!!
  • بدون نام EU ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    23 20
    دانشگاه تهران میخواهد با تصرف بودجه دانشگاه ایران آنها را زیر سلطه خود نگه دارد.باید انتزاع با تعریف بودجه مشخص از طرف دولت و مجلس هر چه سریعتر انجام گیرد تا نارضایتی ها از این بیشتر نشود
  • علی رضا IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    8 6
    تو کف اینم که امسال کنکوری ها (منظور بیشتر ارشده) میزنن دانشگاه تهران و با توجه به اینکه ظرفیت بر اساس ادغام تعیین شده قبول میشن، بعد سال بعد جدا میشن خب ظرفیتشون کم میشه! اونوقت چه جوری میخوان دانشجوها رو تقسیم کنن؟ 10 20 30 40 میکنن؟ یا پالام پولوم پیلیش میارن؟
    • سینا IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      9 0
      من سنگ کاغذ قیچی رو ترجیح میدم. اونم به صورت تک حذفی.
  • اميد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    16 27
    با سلام آخرين تقلا را مي كنند كه به زور و با ارتباط دستور وزير محترم را كه اميد را به دانشگاهمان برگردانده كم رنگ جلوه دهند ولي اين شور و هيجان آزاد شده با اين نيرنگ ها نمي خوابد ما از وزير عزيز حمايت مي كنيم درود بر وزير با غيرت
  • اميد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    22 19
    با سلام احتمالا دكتر منصوري در جريان امور نيستند تا بدانند كه انتزاع انجام شده و فقط دانشجويان تا تير ماه تعيين تكليف مي گردند چون معاونت ها و مديريت هاي جديد شكل گرفته اند نامه ها با نام دانشگاه ايران ارسال مي شود و سازمان مركزي دانشگاه و واحدهاي تحت پوشش دانشگاه به نام دانشگاه علوم پزشكي ايران فعاليت مي كنند و ايشان مي گويند كه هنوز اتفاقي انجام نشده احتمالا ايشان بي خبر هستند بروند و ببينند.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    11 5
    درود بر امید.ایندفعه ادغامی در کار نیست...بلایی سر هم میاورند کارکنان که کلا وزارتخونه باید منحل بشه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    13 5
    تمام این رئیس روسا دچار درد بی درمون بشن که با اعصاب ما بازی می کنن من نمی دونم چرا دکتر منصوری بی تاب شده برای چی ...... واقعا متاسفم که بجای حذف استرس از کارمند اونها رو دچار تشویش می کنن خجالت آور واژه دکتر براشون خوب نیست باید بگیم .....
    • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      18 3
      دوستان و همکاران محترم ما که خیلی خیلی خوشحال شدیم چرا که هر کسی ارباب رعیتی را می خواهد تجریه کند باید به دانشگاه علوم پزشکی ایران به کارکنانش سر بزند . خدا خیر به تمامی مسئولان دهد که ما را دوباره ادغام کردند.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    7 2
    همینه این درسته
  • الف IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    20 6
    آفرین بر مجلس محترم و دیوان عدالت و همه مقامات بالادستی که دارند جلوی این اقدام انتقامی را می گیرند. مطمئناً اگر جلوی این قانون گریزی گرفته شود، ایمان و اعتماد به این دانشجویان و خانواده آنان و حتی سایر افراد برمی گردد و این به نفع نظام است.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    21 5
    فقط می توانیم بگوییم ممنون از لطف مسئولین محترمی که به جهت حماسه اقتصادی ، حماسه ای دیگر را آفریدند . چون ما هم قسم شده بودیم به هیچ عنوان به دانشگاه علوم پزشکی ایران برنگردیم.
    • ايراني IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      10 17
      من هم دانشگاه ايراني هستم. شما كي و كجا قسم خورديد كه پرسنل معاونت ما خبردار نشدند؟ فكر كنم دانشگاه تهراني هستي و به اسم ايراني كامنت مي ذاري. ما از احيا بسيار خوشحاليم.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      11 3
      من هم ایرانی هستم ولی چیزی که هست شما می گویید پرسنل معاونت ما چرا خبردار نشده است ؟ معاونت شما کی از حال ما کارکنان با خبر بوده که حالا با خبر شود. ما وامداران دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم . اگر واقعا مسئول و یا رئیس ایرانی نباشی حقیقتا" خدا وکیلی نمی توانی انکار کنی که دانشگاه تهران کارکنان ما را تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی کرد و گرنه بعد از 8 سال پیمانی بودن خبری از رسمی آزمایشی نبود چه تهدیداتی شدیم اگر اعتراض می کردیم . دوست عزیز یادت می آید در ایران کارمندان حق وام گرفتن نداشتن فقط بعضی ها مثل شما ؟ از برکات وام علوم پزشکی تهران ماشین نیز خریدم . هتل جم رفتی ؟ دانشگاه ایران ،رفاهیات را برای از ما بهتران ارائه می داد.کارمند و چه به هتل رفتن! اگر انصاف ندارید آزاده باشید.
  • دانشجوی پزشکی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    13 6
    شکر خدا که در این نظام صدای مظلومان به گوش مسئولین میرسد. از همه نمایندگان و همینطور دیوان عدالت و دیوان محاسبات صمیمانه متشکریم و همیشه دعاگوی شما هستیم. خدا خیرتان دهد.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    4 9
    بندگان خدا اگه دوباره برگردید وادغام بشه دیگه دانشگاه تهرانها جا هم به شما نمیدن مجبورید برید پارک لاله چادر بزنید
    • ایرانی الاصل IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
      6 4
      دوست عزیز باید بگوییم همه می دانند و می توانند تحقیق و تفحص به عمل آورند بهترین جا و مکان ها و امکانات در تهران برای ما ایرانی بوده . یادمان نرفته به جای پایه میز و صندلی شکسته مان آجر گذاشته بودیم و می گفتند اول رئیس ها و مدیران و ....... اگر بودجه بود برای شما کارکنان . سال هم تمام می شد باز داستان در سال جدیدش همین بود و این داستان ادامه داشت تا ادغام . دوستان خودمانیم ، اگر کلامی می فرمایید طوری باشه که نخواهیم این قدر مدرک و مستند جهت یادآوری عرض کنیم .
  • بدون نام IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    7 0
    خداکنه که دوباره ادغام بشه
  • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    9 1
    خداييش از داتشگاه علوم پزشكي تهران تمام كار هاي مثبت( تبديل وضعيت شركتي به قراردادي ، پيماني به رسمي آزمايشي و رسمي قعطي و .........) همه شامل حال پرسنل دانشگاه علوم پزشكي ايران شد و لي از دانشگاه ايران چيزي شامل حال ما دانشگاه تهراني ها نشد. ولي با وجود اين به خاطر دوستي هاي به وجود اآمده اكثرا جر جمع قليلي خواستار ادغام هستيم
  • كارمند IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    9 2
    نا جايي كه بنده ميبينم و ميشنوم با اتفاقات اين اواخر كارمندان اكثرا خواستار ادغام مي باشند