۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۰

بر اساس مطالعات جدید، زنان بهتر از مردان می‌توانند کودکان و نوزادان دوست‌داشتنی و با نمک را تشخیص دهند.

روان شناسان دانشگاه اس تی اندروس کشف کرده اند که زنان به طور غریزی می توانند زیبایی و ملاحت یک نوزاد را بر اساس فرم گونه ها، چشمها و شکل بینی او تشخیص دهند.

این روان شناسان با دست کاری تصاویر توسط کامپیوتر به این نتیجه رسیده اند که چطور تنوع های بسیار ظریف، تاثیر مهمی در جذابیت و گیرایی چهره کودکان دارد. این گروه تحقیقاتی میزان حساسیت زنان نسبت به جذابیت و ملاحت چهره کودکان را ناشی از تاثیرات هورمون های تناسلی در زنان دانسته اند.

محققان دانشگاه اندروس با همکاری محققان دانشگاه های برن، بیلفورد و یورک با ادغام بیش از 100 تصویر از کودکان و ترکیب آن‌ها 10 عکس را که جذابیت و زیبایی بیشتری داشته اند را بدست آورده اند. هم چنین در کنار این 10 عکس، 10 عکس دیگر نیز از چهره کودکانی که جذابیت و ملاحت کمتری دارند به دست آمد.

آنها دریافته اند که زنان بین 19 تا 26 و 45 تا 51 سال در مقایسه با مردان 19 تا 26 و 53 تا 60 سال حساسیت بیشتری نسبت به تفاوت چهره کودکان و میزان گیرایی و ملاحت چهره آنها دارند. با این وجود زنان بین 53 تا 60 سال در مقایسه با مردان تفاوتی در تشخیص جذابیت چهره کودکان ندارند.

به عقیده محققان دلیل این موضوع این است که میانگین سن یائسگی در انگلستان 51 سال است و در این سن به دلیل تغییرات در هورمون های تناسلی زنان میزان حساسیت آنها نسبت به ملاحت و گیرایی چهره نوزادان کاهش می یابد. این موضوع با مقایسه قدرت تمیز زنان قبل و بعد از یائسگی در آنها روشن تر می شود.

همچنین استفاده از قرص های ضدبارداری خوراکی در بین زنان جوان و در سنین قبل از یائسگی باعث افزایش مصنوعی هورمون های جنسی زنانه مانند پروژسترون و استروژن می شود که این افزایش هورمون نیز در شکل گیری احساسات شدید و بالا رفتن فدرت تشخیص زیبایی نوزادان تاثیر بسیاری دارد .

دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده اند که توانایی تشخیص تفاوت های کوچک در میزان جذابیت و گیرایی چهره کودکان می تواند به احساسات و قدرت مادرانه مربوط باشد.

هم چنین دانشمندان در تحقیقات جدید در جستجوی این مسئله هستند که آیا این حساسیت نسبت به گیرایی و جذابیت در زنان از عوامل افسردگی پس از زایمان به شمار می‌رود یا نه؟

بی‌بی‌سی- 25 ژانویه 2009/ ترجمه: محمدحسین شریعتمدار

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =