محمد درویش در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین بر انتخاب یک مدیر توانمند و پرنفوذ در رأس تشکیلات سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در آغاز مطلبش نوشته است:

«سازمان حفاظت محیط زیست در طول نزدیک به نیم قرن فعالیتش، هشت رییس را تجربه کرده است که همچنان پرنفوذترین و پرقدرت‌ترین از بین این هشت نفر، همان نفر نخست - اسکندر فیروز - است. نگارنده در یادداشت پیش رو کوشیده است تا نشان دهد، انتخاب یک مدیر توانمند و پرنفوذ در رأس تشکیلات سازمان حفاظت محیط زیست تا چه اندازه می‌تواند این سازمان را در رسیدن به اهداف بلندش یاری رساند ...»
عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلب خود نوشته است:
«حقیقت داستان آن است که تاکنون نگاه دولت‌ها به محیط زیست به رغم حمایت‌های کلامی زیبا، هرگز بایسته و قابل دفاع نبوده است. یک دلیل این وضعیت، شاید برگردد به نوع انتخاب شش مدیر شماره یک طبیعت ایران در ده کابینه‌ی قبلی که هرگز پیش و پس از انتخاب شدن در مسئولیت رییس سازمان حفاظت محیط زیست، سیاستمدار مشهور یا ذی نفوذی نبوده‌اند و حتی برخی از آنها پس از ترک این پست، دیگر هیچ ابراز وجودی در حوزه محیط زیست نکرده‌اند.»
درویش در بخش دیگری از مطلب خود پیشنهاد داده است:
«از آنجا که دست کم دو تن از رقبای حسن روحانی، یعنی محمّد باقر قالیباف و محسن رضایی، دارای پرحجم‌ترین و قوی‌ترین برنامه‌های محیط زیستی بودند و به شدت از برنامه‌های محیط زیستی تیم خود هم دفاع می‌کردند و حتا سخن از دیپلماسی محیط زیستی برای رفع پاره‌ای از مشکلات سیاسی برون کشوری را به میان آوردند؛ به نظر می‌رسد انتخاب یکی از این دو مقام سیاسی شناخته شده در این مسئولیت، هم اعتبار تشکیلاتی سازمان حفاظت محیط زیست را افزایش خواهد داد، هم تأییدی خواهد بود بر ادعای رییس جمهور منتخب در استفاده از همه‌ی مدیران نظام فارغ از گرایش‌های سیاسی‌شان و هم محکی خواهد بود از آن عزیزان که آیا چنین مسئولیتی را حاضرند بپذیرند یا خیر؟»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    34 3
    با توجه به اینکه ریاست بر سازمان محیط زیست لقمه دندان گیری نیست هیچ کدام استقبال نخواهند کرد.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      2 4
      اتفاقا لقمه بسیار دندان گیری است، اگر نمی دانید از سرکار خانم ابتکار سوال کنید!
    • بهنام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      4 0
      با اقای رضایی کار ندارم ولی اقای قالیباف اگه مدیر خوبی بودن تو شهرداری یه فکری به حال الودگی تهران میکردن.
  • mom IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    21 10
    مخالف عقیده این آقا هستم. این آقایان اصلا توانایی و مدیریت مشکلات محیط زیست را ندارند.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    5 0
    کی بودنش مهم نیس ولی بخاطر خدا به داد محیط زیست برسید
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    4 0
    خانم ابتکار
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    4 1
    اسکندر فیروز در زمان دولتی ریاست می کرد، که یکی از پیشروترین دیدگاههای زیست محیطی در منطقه و شاید در جهان را داشت(شاهد این مدعا مصوبات و قوانین و عملکرد آن زمان) اما پس از آن محیط زیست برای نظام یا مقوله ای لوکس تلقی می شد یا فقط در حد شعار مورد توجه بود. بنابراین رییس انتخابی هم در همین حد بود. داشتن ویژگیهای لازم برای رییس سازمان یک مسئله (مهم)است و مهمتر از آن جدی بودن شعارهای دولت در زمینه محیط زیست است.
  • تورج A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    یکی از ضعفهای عمده در انتخاب رئیس این سازمان همواره این بوده است که افراد دلسوز ی که به فکر محبط زیست و پرسنل زحمت کش آن باشد را انتخاب ننموده اند و این فقط از انتخاب این افراد از درون این سازمان میسر است چرا که از نزدیک این مشکلات را لمس نموده و فقط به فکر 8 سال دوره ریاست و ... نمی باشند.