۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹

فارس نوشت:

به گزار ش خبرگزاری فارس، با گذشت سه هفته از آغاز تظاهرات‌ها در ترکیه مردم این کشور روز شنبه هم به یاد کسانی که در این مدت کشته شده‌اند، به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات روز شنبه ترک‌ها پس از آن شدت گرفت که «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه طی صحبت‌هایی مخالفان و معترضان را عوامل بیگانه‌ای خواند که برای تروریست‌ها کار می‌کنند. وی گفته بود مرکز فکری که این تظاهرات‌ها و همچنین اعتراضات در برزیل را کنترل می‌کند، با هم یکی است.

نیروهای پلیس ضدشورش در استانبول برای مقابله با تظاهرات‌کنندگان از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند.

روز شنبه دادگاهی در آنکارا نیز 22 نفر را به تلاش برای ایجاد ناآرامی و به راه انداختن تظاهرات‌های ضددولتی متهم کرد. این دادگاه همچنین ادعا کرده است که بازداشت‌شدگان برای گروه‌های دست چپی «تروریست» کار می‌کنند.

بیش از سه هفته است که مردم ترکیه در چند شهر این کشور تظاهرات‌های گسترده‌ای را در اعتراض به سیاست‌های «رجب طیب اردوغان» آغاز کرده‌اند. این تظاهرات‌ها در ابتدا به صورت مسالمت‌آمیز و در اعتراض به طرح دولت برای برچیدن یکی از میادین مهم آنکارا آغاز شد، اما در ادامه با سرکوب شدید پلیس ضدشورش، تشدید و فراگیر شد. تاکنون در این تظاهرات‌ها حداقل 4 نفر (از جمله یک نیروی پلیس) کشته شده‌اند. تظاهرات‌کنندگان در چند روز گذشته برکناری اردوغان را خواستار شده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهراد IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    10 1
    میدان استامبول نه آنکارا!!! خبر انلاین دقت کن!
  • ایرانی GB ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    11 3
    اردوغان از اعتماد مردم و رایی که در انتخابات اخیر به او دادند مغرور شده و ترکیب یک انسان دیکتاتور نوپا به خود گرفته ، به طور قطع زوال ایشان بسرعت رخ خواهد داد.
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    9 3
    اردوغان بايد برود
  • هادی TR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    7 0
    برچیده شدن پارک گزی در میدان تقسیم. نه خوده میدون.خسته نباشید.لطفن بیشتر دقت کنید.