بیش از ۵۰ روز تا شروع به کار شورای شهر و البته انتخاب شهردار، یعنی مهمترین و تاثیرگذارترین وظیفه شورا. خبرآنلاین از مخاطبان خود درخواست کرد ویژگی های شهردار آینده تهران را بیان کنند.

نظرات مخاطبان دراین باره جالب توجه بود. هرچند که تعدادی از مخاطبان به جای نوشتن ویژگی ها، افرادی را پیشنهاد داده اند. 

اما درباره ویژگی ها یکی از مخاطبان نوشته است: شهردار جدید بایستی خرجشو کمتر کنه ! یعنی برای یک پروژه به اندازه همون پروژه هزینه کنه نه چند برابر !!؟ شهردارجدید بایستی از وضعیت مدیران ارشد خودش مطلع باشه تا خدای ناکرده بعضی از مدیران تازه به دوران رسیده نخوان یک شبه راه چند ساله رو طی کنن ! شهردارجدید بایستی جلوی تولید رانت های مخفی و جدید در شهرداری رو بگیره !!! خلاصه اینکه نخواد با باز گذاشتن دست مدیراش , اسمی برای خودش و نونی برای اونها درست کنه !

و یکی از کاربران نوشته: باید مدیری چند جانبه و کلی نگر باشد و علاوه بر کارهای عمرانی به مواردی مثل محیط زیست، زیباسازی شهر، بازگرداندن نشاط به شهر، فرهنگ، سینما و موسیقی توجه کند.

و همچنین: باید اعتقاد وقدرت کافی برای حل معضل ترافیک شهر تهران بوسیله ساخت بزرگراهها وخیابانهای متعدد وتوسعه حمل ونقل عمومی به معنای واقعی کلمه رو به طور موازی داشته باشد.رنگ آمیزی بوسیله رنگهای شاد ساختمانهای بلند ونیمه بلند وتبدیل آن به یک فرهنگ ورویه برای ساختمانهای خصوصی هم لازم است تا تهران از بلندی وبالا خاکستری نباشد.واز همه مهمتر یک عزم فوق العاده جدی ویک برنامه مدون وعملی جامع برای کم کردن حداقل پنجاه درصدی آلودگی وحشتناک هوای تهران مخصوصا در شش ماه آخر سال.وهمچنین برنامه ریزی برای شناسنامه دار کردن فروشندگان مواد غذایی سیار که هم نوعی ایجاد اشتغال است وهم به نوعی چهره بانشاط وسرزنده به چهره شهر میبخشندمانند فروشندگان سیار ساندویچهای هات داگ و همبرگر در آمریکا.

یکی از مخاطبان هم نوشته: اهل شور و مشورت با صاحبنظران حوزه مسائل شهری و بویژه اساتید صاحب نظر دانشگاه ها باشه . سابقه مدیریت اجرایی قوی داشته باشه.سودای ریاست جمهوری نداشته باشه و فقط و فقط به شهر و شهروندش فکر کنه

تعدادی از کاربران هم نوشته اند نباید شهردار تهران تغییر کند. اما این نظر پاسخ های این چنینی هم داشت: من اعتقاد دارم مدیران پس از اینکه ایده هایشان را عملی کردند باید جای خود را به مدیران جدید بدهند تا مدیری جدید با ایده های نو بر سر کار آید.

اما از میان همه نظرات یک نظر جالب توجه بود؛ شهردار باید تهرانی باشد. 

یک از مخاطبان دراین باره نوشته: باید تهرانی اصیل باشد.....حالا بگرد تا یه دونه پیدا کنی

و با این تاییدیه ها هم همراه شده است: اتفاقا دوستمون درست میگه بومی بودن و احساس تعلق داشتن به شهر نقش عمده ای در موفقیت شهردار داره الان یکی از بدبختیهای شهری مثل کرج اینه که تمام مسئولینش مهاجر هستن و هیچ تعلقی به شهر ندارن گویا تهران هم دسته کمی نداره

و همچنین: درسته...شهردار باید کسی باشه که دلش واسه محله های با هویت تهران بسوزه و اجازه نده تو جاهایی مثل درکه و ولنجک طبیعت رو تخریب کنن و برج بسازن...

تعدادی از مخاطبان هم نوشته اند شهردار باید حداقل چهارسال اجازه نداشته باشد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

مثلا: اول یه قانون بزارن تا شهردار تهران تا چهار سا نتونه برا ریاست جمهوری کاندید بشه....تا بتونه بدون فک کردن برا رای جمع کردن کار کنه...

و همچنین: امیدوارم هرکس که میشه بعد نیاد کاندید ریاست جمهوری بشه.

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات به این خبر مراجعه کنید.

توجه: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام رای و نظر خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات مخاطبان خود را منتشر می کند.

۴۷۴۷

کد خبر 302843

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    107 4
    كلا بايد خوب باشه! مدير خوبم آرزوست!
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      10 76
      شوخي نكن؟!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      55 5
      اين يك شوخي نيست!!
    • سالار IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      9 30
      هیچکس مثل قالیباف نمیتونه برای تهران اینطور که میبینیم کار کنه من میترسم فضای شهرداری سیاسی بشه . خوبی قالیباف اینه که سیاسی کاری رو به شهرداری نکشوند و این یک امتیاز محسوب میشه که هر کاری سر جای خودش خوبه
    • تهرانی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      11 3
      متولد تهران باید باشه تا درک کنه آسیب هایی که به این شهر و مردمش از دست تراکم انسانی زیاد و فروش آسمان و زمینش افتاد چظور آرامش از متولدین تهران رفت و دود و ازدحام و شلوغی و ترافیک و... جایگزین شد باید درک کنه که بحز شهر مردمی هم بودند که زندگی آرومی داشتند که شالهاست به یغما رفته و هر روز بدتر میشه جوانان تهرانی در پس مهاجرتهای فراوات و گرانی مسکن و وجود تقاضای بالا امکان خانه دار شدنشان نیست باید درک کند آرامش خانواده ای که حالا در این هیاهوی جمعیت با ترس از خظ عابر پیاده عبور می کنند باید درک کند جان سالمندان پیری را که از آلودگی هوا می میمرند باید روح متولدین تهران را درک کرد
  • اردلان A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    واقعا دکتر قالیباف شهردار خوبی برای تهران بود.مدیری بسیار زحمتکش که منشا رفاه و نوآوری در شهر تهران بود .واقعا حیفه که بجای ایشون فرد دیگری انتخاب بشه.
    • علی A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      واقعا اونایی که منفی دادن منظورشون چیه؟؟؟ یعنی آقای قالیباف زحمت نکشیده؟؟ نوآوری نداشته؟؟ این همه بزرگراههای جدید، تونل های شهری، خطوط جدید مترو، فضای سبز معرکه، چهره زیبای اکثر مناطق و..... همه در زمان ایشون احداث شده، واقعا بی انصافیه که زحماتشون رو نادیده بگیریم.... امیدوارم کارهای شهردارهای قبلی رو یادتون باشه و لااقل با الان مقایسه کنین!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      89 8
      كارهاي زيباسازي و پل سازيش خوبه اما از نظر قوانين مربوط به مردم و ارباب رجوع چندان تعريفي نداشته. ضمن اينكه فاميل بازي هم داشته كه البته اين مورد رو اكثر مسوولين دارند!
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      65 11
      چهار تا پل و پارک درست کرده به قیمت نابود کردن محلات تهران البته فقط او مقصر نیست شورای شهر مخصوصاً با اون طرح جامع مسخره 4 ساله که تهران را تبدیل به کارگاه ساختمانی کرده و هیچ جنبنده ای در تهران آسایش و امنیت نداره یک آمار بگیر از ساختمانهایی که از ساخت وسازهای مجاورشان آسیب دیده اند
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    35 34
    من خودم نسبت به خیلیا تهرونی ترم (حدود 200 سال سابقه ی زندگی خانواده م در تهران و نزدیکی تهران) ولی این بومی بودن رو به اون شکلی که بعضیا میگن حتمن متولد تهران قبول ندارم. مثلن یه نفر 50 سالشه و 40 سال هم تهران بوده (یا کرج) دیگه نمیشه گفت این شخص مهاجره! چرا که رشد تهران و بخصوص کرج بخاطر همین مهاجراس. یه نکته ی دیگه هم اینکه تهران بدلیل پایتخت بودن وضعیتش فرق میکنه و بومی بودن در مشاغل بالا چندان موردی نداره
    • ابراهیمی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      17 5
      اینکه تهران یک شهر ملی و میشه از ظرفیتهای ملی برای رشدش استفاده کرد صحیحه اما دوست عزیز کرج کدوم رشدش رو مدیون مهاجراست؟ کرج فقط کلانتریها و بازداشتگاهاش رشد کرده و قبل از اینکه مهاجران هجوم بیارن در دهه شصت و مخصوصا پنجاه وضعیت بسیار بهتری رو نسبت به الان داشت بخصوص امنیت و اشتغال و اب و هوای بسیار بهتری داشت و مهاجرت تمام این داشته ها رو از بین برد و هیچ چیزی هم اضافه نکرد الا ناامنی و خشونت و از بین رفتن کشاورزی و سرسبزی شهر. کم و بیش تهران هم همین شرایط داره اما با میلیاردها تومان بودجه بیشتر
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    27 58
    به نظر من هم که قالیباف انصافا خوب عمل کرد و لیاقت این مقام رو داره و بهتره که ادامه بده . لطفا سوابق 15 شهردار قبل تهران رو بخونید همه تو دوره های زیر یک سال و یا دو سال کار کردند ولی از همه با سابقه ترین و پرکارترین آقای قالیباف بوده . بهتره تغییرش ندن تا دوباره همه چی بهم نریزه. با این تحریم ها حتی قطعه نداریم که واگن متروها رو تعمیر کنیمو دیروز تو خط 2 6 بار قطار رو خاموش کردند و دوباره روشن کردند یک ایستگاه رو هم نگه نداشتن مسافرها پیاده بشن چون قطار نقص فنی داشت. حالا یکی از راه برسه همه چی رو می ندازه گردن قبلی . بزارید همین باشه که بقیه رو هم درست کنه تو این وضعیت
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    40 4
    لطفا بفرماييد با چند برابر هزينه لازم اين ساختن ها انجام شده .يك نمونه پل صدر و قرارگاه خاتم.
    • احمدرضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      13 11
      من خواهش ميكنم از دوستاني كه مخالف ادامه فعاليت آقاي قاليباف هستن فقط اسم ٢ تا مدير اجرايي تر و كارآمدتر از قاليباف رو اعلام كنن،
    • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      2 10
      به احمدرضا نداریم. اما دلیلی هم نداره از قالیباف استفاده کنیم.
    • بی نام A1 ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      0 0
      قحط الرجال که نیست مگه قالیباف خودش کلنگ دست گرفته که اینجوری حرف میزنی دوتا مدیر هم محسن رضایی و محسن هاشمی و هزارتا دیگه مثلا خودت
  • بی نام EU ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    26 13
    اصلا مگه چنتا بچه تهرونی واقعی داریم؟
  • محمدزاده اصل لاهرودی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    12 55
    تهرانی وغیرتهرانی نداریم همه ایرانی هستیم وبرای سربلندی ایران تلاش می کنیم آقای قالیباف مدیر لایق وکارکشته ای هستند وزحمات زیادی به عنوان بک ایرانی برای تهران کشیده اندوقابل تقدیراست
  • امید US ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    باید تهرانی باشه! یا اگه نشد و اهل یک استان دیگه بود هم اشکال نداره فقط کار بلد باشه و فقط قالیباف نباشه! قالیباف3-4تا پارک با هزاران درخت و گل و گیاه رو در خیابان شریعتی برای مترو خراب کرد. میدان پیروز واقع در بزرگره صدر و اطرافشو با چندین هزار متر فضای سبز که یکی از زیباترین میدان های ایران بود، برای اینکه در انتخابات رای بیاره تبدیل به ویرانه های جنگ کرده و برید ببینید.خانه های 1000نفر رو با خاک یکسان کرد.5000نفر بی خانمان شدند،از وسط خانه های مردم در تاسیس پل صدر میلگرد در اومده بیرون! 7 ساله زمین مارو بدون اجازه گرفته واسه خودش میخواد توش نهال بکاره و دیگه پس نده، بعد شکایت کردیم وکیل شهردار وقالیباف میگه شهرداری ای که اندازه 1000 برابر دولت درآمد داره پول دادگاه رو نداره!
    • اردلان A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      8 80
      باید تهرانی باشه؟! شما میدونی تاریخ تهران چند سالست ؟ بعید میدونم!! میدان پیروز زیباترین میدان ایران بود؟!!اخیرا به میدان ونک و دهها میدان دیگر سطح شهر سر زدی که تفاوت رو با چند سال قبل مقایسه کنی ؟!! ترافیک بزرگراه صدر رو دیده بودی ؟!! ترافیک انتهای بزرگراه کردستان رو چطور ؟؟!پیاده روی خیابون ولی عصر و خیلی خیابونهای دیگه تهران رو چطور که زمان شهردارای قبلی مثل سنگلاخ بود و نمیشد چهار قدم پیاده روی کرد!! یادت میاد روزهایی رو که مردم زباله هاشون رو دم در میذاشتن و سطل زباله ای در سطح شهر وجود نداشت؟!!یادت میاد زباله ها رو چند روز یک بار جمع میکردند؟!! از وضعیت آسفالت های پل ها و کوچه ها و بزرگرا ه ها تا همین چند سال پیش خبر داشتی؟!! ایکاش چشم هامون رو باز کنیم و از روی غرض حرف نزنیم!
    • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      36 4
      والله اگه هزارتا کار هم که کرده باشه اما واقعا آسفالتها ایراد داره، ضمن اینکه پر از دریچه های فاضلاب هم هست. یا خودت ماشین نداری یا اصلا عین خیالت نیست که جلوبندی ماشین هرروز داره پیاده میشه. همش ساییدگی لاستیک و..... نمیدونم غرض توی فرهنگ واژگان شما چی معنی شده.
  • كامبيز IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    21 68
    آخه تهراني بودن چه مزيتي داره آدم خوب مدبر بايد خوب وكارآمد باشه از انگليس بياد چه فرقي ميكنه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    55 5
    شهردار باید شهردار باشه!! شهرداری که شهردار نباشه,شهردار نیست!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    6 28
    جالبه اونایی که اومدن اینجا بچه تهرون بچه تهرون میکنن ازشون بپرسی نهایتن 40 سال نیس اومدن تهرون (البته پدر مادراشون) اگه قرار به بومی گزینی بود خیلیا از همینا هم کارشونو از دست میدادن
    • متولد تهران IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      12 5
      ما غلط کردیم اومدیم خوبه... آقا به مولا تهرانی بودن افتخار نیست ما تهرانی‌ها هم اگه تهرانی تهرانی می‌کنیم نه از سر افتخار (که شما فکر می‌کنید) برادران شهرستانی من اگه خودم قرار بود مهاجرت کنم غلط می‌کردم می‌آمدم تهران... ما اگر می‌گوییم هر کس می‌خاد از استانی به استانی بره باید اجازه‌نامه بگیره به خاطر اینه که ما داریم زجرش رو می‌بینیم... ما روزی ۳ - ۴ ساعت تو ترافیک برای رفتن سرِ کار و برگشت و می‌بینیم ... ما خواب و رویای سرپناهی داشتن رو می‌بینیم... کسی افتخار نکرد... مگر افتخار داره که بکنیم... این طرز تفکر خودِ شما هاست.
    • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      8 4
      به بی نام همین شما و امثال شما هستید که همش به تهران مهاجرت کردید دیگه. پس حرفتو قبول داریم کلی شهرستانی ریخته تهران!! بخاطر مهاجرت شماها ما تهرانی ها داریم زجر میکشیم توی ترافیک، توی کلی چیزای دیگه. همش بخاطر وجود شماهاست که تا میخواییم یه چیز بخریم میبینیم تموم شده. ای ننت خوب بابات خوب چرا این جنس تموم شده؟! آخه مگه جمعیت چند نفره؟! با نظر "متولد تهران" کاملا موافقم. باید واسه ورود به تهران اصلا پاسپورت گرفته بشه، تا بهتون ثابت بشه چقدر شهرستانی کارشونو از دست خواهند داد! اگه شما شهرستانیهای عزیز باور ندارید، کافیه یه روز چهارشنبه (یا یه روز قبل از یه روز تعطیل) بعد از ظهر برید اتوبان تهران به سمت کرج، میبینید که چقدر شهرستانی توی تهران کار میکنن و دارن برمیگردن کرج و شهرستانهای اطراف.
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    21 4
    اگه شهردار، شهردار خوبي باشه بر روي پروژه هاي كوچك هم قطعا به واسطه مديران مياني خود اشراف دارد يا كساني را انتخاب مي كند كه با توجه به شرايط پروژه مسئوليت پذير هم باشند. تورو خدا خبر انلاين يه سر بيا بلوار كتابخانه ملي و ببين كه بعد از گذشت 5 ماه كار كردن در بلوار چه نا امني هايي كه ايجاد نشده و چقدر كار طول كشيده است كتابخانه ملي هم كه پاسخگو نيست اين وسط دانشجويان دختر هستند كه بيشترين صدمه را ديده اند توسط ناامني كه كارگران به واسطه طولاني شدن كارشان ايجاد كرده اند.
  • sh A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    14 73
    "مگه تهرونی هم داریم" یا اینکه "الان همه تهرونی هستن".
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    26 68
    از مثبت و منفی ها اینطور پیداست که کاربران خبر آن لاین عمدتا از روی احساس تصمیم میگیرن.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    9 2
    وقتي شهردار بورلي هيلز آمريكا يك ايروني ميتونه باشه كه كارشو خوب بلده چه اشكالي داره شهردار تهران. يك ايراني اصيل وكاربلد باشه ؟ تا كي بايد دنبال صف كشيهاي مختلف و مخالف هم باشيم؟؟؟!!!!!
  • رضا A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    48 2
    شهردار خوب بايد اين مشخصات اصلي را داشته باشد: 1- داراي مدرك حداقل ليسانس مهندسي شهرسازي باشد. 2- به تمام ابعاد استاندارد شهر سازي توجه مي كند (و نه يك بعد آن) مثلا آنهايي كه همش حرف تونل و بزرگراه مي زنند نمي دانند كه از همه اينها مهمتر شبكه فاضلاب مدرن است (كه نداريمش). امروزه به شهري كه شبكه فاضلاب ندارد نمي توان عنوان شهر را اطلاق نمود. 3- كلا از نظر اينجانب ساختمان سازي بيش از 3 طبقه به صورت به هم چسبيده( وضعيت فعلي خانه سازي ايران) يك كار غير قانوني و غير انساني و خانه خراب كن است. فعلا از بيان بقيه نظراتم معذورم.
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    16 3
    متاسفانه به دليل طولاني شدن عمليات عمراني بلوار كتابخانه ملي ،شاهد ناامني هاي فراوان هستيم . خبر انلاين محترم چه كسي پاسخگوست: كتابخانه ملي؟ شهرداري؟ نوسازي عباس آباد؟
  • حسین A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    13 17
    این هایی که منفی میدن یا دم از شهردار اصیل تهرونی میزنن ،احتمالا هموم هایی هستمند که تو انتخابات شوراها به امثال رضازاده و جدیدی رای دادند!احتمالا تهرونی اصیل تر از این دو تا پیدا نکردند!!!
  • مهندس A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    9 0
    به نظرمن هر کس که واقعا صلاحیت و شایستگی این سمت رو داره باید انتخاب بشه، اما اگه ازتهرونی باشه بهتره
  • کیوان A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    8 0
    شهردار باید بچه شمرون باشه.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین