خانه ملت نوشت:

محمدرضاخباز عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص استخدام های مصوبه مهرآفرین در روزهای آخر کاری دولت دهم گفت: غیر قانونی بودن مصوبات مهرآفرین در حدود 6 صفحه به دولت ابلاغ شده و ملغی الاثر است یعنی در حقیقت از اساس قانون نیست کسی آن را اجرا کند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس هشتم افزود: اگر مسئولی از مسئولان کشور این مصوبه را بعد از ابلاغ رییس مجلس مبنی بر غیر قانونی بودن آن اجرا کند، تحت تعقیب قرار می گیرد. تصور شخص من بر این است که مسئولان اجرایی برای خوشی دل احمدی نژاد مقدمات اجرا را فراهم می کنند اما به سراغ اجرا نمی روند چرا که به محض این که به مرحله اجرا برسند، دستگاه های نظارتی به سراغ آنها می روند.

دیگر اظهارات عضو هیات تطبیق قوانین به شرح زیر است:

* یک مدیر چه طور حاضر است افرادی را استخدام کند و بعد برای خود گرفتاری ایجاد کند چرا که دیوان محاسبات به طور رسمی اعلام کرده مجریان این طرح مورد مواخذه قرار می گیرند و طبیعی است که دستگاه های نظارتی دیگر نیز به سراغ مجریان این طرح می روند.
* چرا دولت احمدی نژاد تا این اندازه بر اعمال یک کار غیر قانونی پافشاری دارد و چه سودی از اجرای طرح های غیر قانونی در روزهای آخر است؟
* طبیعی است که مقامات عالیه دولت یعنی مصوبان و ابلاغ کنندگان آن بعد از اعلام خلاف قانون بودن طرح های غیر قانونی ، مسئولیتشان به پایان رسیده اما این مجری است که در دولت، معاونت اجرایی دولت ، استانداری ها در استان ها و مجریان در برابر اجرای این کار خلاف قانون مسئول هستند.
*مسئولیت اجرا با کسی است که بعد از ابلاغ رییس مجلس مبنی بر خلاف قانون بودن مصوبه ای ، آن مصوبه را اجرا کند.
*هر دولتی حق دارد اگر کار خلافی در دولت سابق اتفاق افتاده است، مانع آن شود و جلوی ضرر بیشتر را بگیرد.
*این اقدامات بار مالی بسیار سنگینی دارد که دولت بعد اگر بخواهد آن را اجرا کند، باید آن را بپردازد و از اساس نباید مدیر دوراندیش در پی اجرای چنین طرح هایی باشد.
* دولت بعدی خلاف های دولت دهم را لغو کند و بدون شک لغو آنها نیز آثار نامناسبی دارد و این آثار نامناسب دامن دولت یازدهم را می گیرد.
* اصل تصویب بسیاری از مصوبات غیر قانونی هم چون مصوبه مهرآفرین مربوط به پیش از انتخاب حسن روحانی از جانب ملت بوده است اما با اعلام قطعی ریاست جمهوری ایشان، به نظر می رسد اراده دولت دهم بر اجرای مصوبات غیر قانونی بیش از پیش شده است.
*این مسئله از یک طرف به ناآگاهی مدیران فعلی نسبت دارد و از طرف دیگر به اصرار و لجبازی دولت بر می گردد و دولت دهم از ابتدای کار نیز همین رفتار را داشت و زمانی که مصوبه ای غیر قانونی از هیئت دولت بیرون می آمد باید با فشار قانون جلوی اجرای آن گرفته می شد.
* روحیه سرکشی دولت دهم برای همه شناخته شده و اظهر من الشمس است.این روحیه از دولت دهم شناخته شده است و البته پسندیده نیست چرا که کسی که قرار است حافظ قانون اساسی و منافع کشور باشد نباید تا این اندازه بر نظرات شخصی خود پافشاری کند و باید بر محور قانون قدم بر دارد.
*هر دولتی که بر سر کار می آید طبیعی است که می خواهد با مسیر همواری رو به رو باشد و این خواسته، خواسته به حقی است کما این که دولت فعلی یعنی آقای احمدی نژاد در زمانی که قرار بود دولت را از سید محمد خاتمی تحویل بگیرد، در نامه ای از آنها خواسته بود که در روزهای پایانی دولت اصلاحات از عقد قرارداد جدید یا تصویب مصوبه جدید خودداری شود اما امروز حاضر به اجرای درخواست ۸ سال پیش خود نیست.
*دولت جدید به دنبال تحقق شعارهای انتخاباتی خود است و طبیعی است که هر مانعی را در این مسیر از سر راه بر دارد.
* نباید در روزهای آخر دولت از بیت المال تا این اندازه حاتم بخشی می شد به طور مثال دادن زمین نمایشگاه به سازمان صدا و سیما سوال برانگیز است و انسان را یاد شعر معروف خال هندو و بخشیدن سمرقند و بخارا می اندازد چرا که رییس دولت دهم به سنت پادشاهان گذشته در برابر تعریف حاتمی بخشی می کند.
*این اتفاقات ناپسند است و علاوه بر این که برای دولت بعدی زحمت ایجاد می کند زمینه بروز و ظهور اعتراضات را فراهم می کند.
* دولت بعدی اجازه این اقدامات را نمی دهد و نمی گذارد بیت المال مسلمین با این رفتارها به یغما برده شود.
* آثارمنفی اجرای این مصوبات غیر قانونی در روزهای آخر دولت دهم و لغو آن توسط دولت یازدهم در روزهای آغازین کار، دامن ملت را می گیرد.
/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    29 8
    خباز افتخار خطه ی ترشیز کهن...
  • مهرداد A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    11 36
    تکلیف این جوانهایی که با دل خوش آزمون استخدامی دادند و هزینه کردند، استرس تحمل کردند و خون دل خوردند چه میشود؟!
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    3 6
    با احترام به آقای خباز مرد شریفی هست لکن حاتم بودن که خوب است همه از عمل خاتم تعریف می کنند و میگن خاتم طایی باشید اگر از اول این کار می کرد خیلی بهتر بود الان همه راحت بودیم