۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

ایرنا نوشت:

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از تولید آ‌زمایشی سومین خودروی ملی ایران خودرو به نام دنا از نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: ‌این خودرو تا پایان سال جاری تجاری سازی و به بازار عرضه خواهد شد.
میر جواد سلیمانی افزود: این خودرو با تکیه بر توان مهندسی شرکت ایران خودرو و بر پایه پلاتفرم ملی طراحی شده و بدون اتکا به منابع خارجی تولید می شود. 
وی با اشاره به این ‌که، تولید دنا حاصل نیم قرن تجربه خودروسازی ایران و همکاری های بین المللی با برندهای معتبر است، خاطر نشان کرد: خودروی دنا دارای ویژگی های فنی مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و موتور این خودرو از نوع موتور ملی با مصرف سوخت پایین و تمامی استانداردهای ایمنی روز اروپا در این خودرو پیش بینی شده است. 
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو اظهار داشت: با وجود فشارها و محدودیت های تحمیلی، ایران خودرو در سال جاری، پروژه طراحی یکی از پلاتفرم های جدیدی که پیشتر تعریف شده است به اجرا در می آورد. 
وی یادآور شد: با همکاری مرکز تحقیقات و کارشناسان گروه صنعتی ایران خودرو و با استفاده از پلاتفرم های موجود، در سال جاری یکی از پلاتفرم ها با روش باز مهندسی، اجرا خواهد شد. 
سلیمانی از مهم‌ترین برنامه های کلان شرکت ایران خودرو بعد از سال ۹۲ را تولید و معرفی محصولات جدید، ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های خانوادگی ایران خودرو در سال ۹۴ و ارایه و تولید محصول از پلاتفرم های کوچک ایران خودرو در سال ۹۵ عنوان کرد. 

3131



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    64 2
    سواری رانا هم حاصل همین کوششها و پژوهشهاست؟! والا ما هم خیلی دوس داریم صنعت کشورمون به جایی برسه ولی نه به این شکل که شما بطور انحصاری و بدون رقیب بازارو قبضه کنید و مشتری هم هیچ حقی نداره!!!!!
  • بی نام EU ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    36 2
    قرار بود نیمه دوم سال 90 به بازار عرضه شود
  • نریمان A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    48 2
    دروغ محض می فرمایید!!لطفا بفرمایید اگر خود رو ملی مثل سمند ، رانا ، دنا دارید چرا با وجود مشتری دست به نقد و ثبت نامی نمی توانید خود رو مورد نظر مردم را تامین کنید ؟
  • اسکندر A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    42 2
    عجب خودروی ملی ای که اگر قطعاتش از هم تفکیک شوند الکترونیکی ها به فرانسه روند و سایر قطعات ره چین در پیش گیرند!! آقایان اگر خودروی ملی دارند چه منت کشورهای غربی و شرقی باشد که با تحریمها تا آستانه ورشکستگی روند...
  • اینانلو A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    14 44
    با سلام اینجانب از علاقه مندان به خودرو دنا هستم و منتظر نوع ثبت نام و تحویل آن هستم که در صورت امکان قیمت آن نیز مشخص باشد تا انشاالله قبلا توان خرید آن را در خودمان داشته باشیم خیلی تشکر میکنم اگر حدود قیمت و ثبت نام دنا را اعلام بفرمائید به هر حال با حقوق کارمندی باید شرائط خرید را مهیا کنیم التماس دعا ی فراوان
    • حمید IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      36 0
      میخوای پول بدی بخری یا میخوای مجانی بگیری که اینقدر التماس دعای فراوان داری اینانلو جان؟!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    25 3
    پلت فرم ملی یعنی همون 405 !؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    25 3
    خيلي با سمند فرقي نداره
  • سعید IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    18 3
    بعد چند ماه صداش در میاد که موتورشو المان طراحی کرده بدنشم که عینه سمنده بعد میگن خودرو ملی
  • علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    23 2
    نهایت تلاش ایرانخودرو اینه که چراغ ماشینارو عوض میکنه میشه یه مدل دیگه من 26 میلیون دادم به پژو ای که وقتی 13 میلیون بود میگفتیم گرونه. مایشن صفر کیلومتر موتورش ترک داره روغن میده. متاسفم واسه مسئولین. پیکان وانت مگه جز آهن پاره چی داره که 12 میلیون قیمتشه؟؟؟؟؟ چرا باید بهمون زور بگین
  • ناشناس IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    16 3
    این همه دروغ به مردم تحویل ندهید شما نمیخواهد خودرو ملی به دروغی اعلام کنید حداقل ماشینهای مردمی که ثبت نام کرده اند ویکسال از موعد تحویل آنها میگذرد اقدام کنید حرفهای شما مثل کشاورزی در شب های برره میشه پول از مردم میگیرد ولی خبری از ماشین نیست به نظرم بهتر ه درشرکت ایران خودرو را تخنه کنید برید
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    16 2
    موتورش المانیه........اتومبیل ملی دروغ بزرگ به این ملت بود......
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    23 2
    میشه ایران خودرو توضیح بده تکلیف کارخانه ای که تو سوریه زدید چی میشه
  • بی نام A1 ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    14 1
    8 سال از آخرين توليد پيکان سواري گذاشت اما هنوز پيکان وانت داره توليد ميشه ،‌خوب يه وانت آبرومند توليد کنين
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    17 1
    هی چراغ و سپر عوض کنید تا مردم هم خودروهای ملی رو سوار بشوند البته اگه 5-6 وام باهم بگیرند.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    7 1
    دورغی بیش نیست چطور ما موشک میسازیم پهباد کنترل میکنیم - اما نمینونیم خودرو بسازیم؟ قصه اینه که ما میخایم بدون هزینه از مردم پول در بیاریم -وگرنه پراید کجاش تکنولوژِ ی بیشرفته داره که قیمتش دو برابر شده؟ کجاش ارز بری داره؟
  • رحمت IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    8 1
    lمملکتی که کیف مدرسه را عکس ملی دارا و سارا میزنه و به بچه های معصوم میفروشه اما تولید کشور چین است بعید میدانم بتونه خودرو ملی تولید کنه. اکه بتونه مایه افتخاره.
  • دروغ سنج A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    3 0
    من نمیدونم چرا وقتی شما دروغ میگین چرا مثل پینوکیو نمیشین؟ اتومبیلهای ملی تون رو هم که دیدیم. بجز باد لاستیکاشون که از اروپا وارد میکنن همه چیزشون ایرانی الاصله. آفرین به این همه تلاش و پشتکار. هرچی ماشین یک میلیاردیه خودشون سوار میشن. اونوقت ما هم که با عرق و زحمت پول در میاریم باید سرمایه زندگیمونو بدیم پشمک 17 میلیونی سوار شیم. متاسفم....
  • آرش IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    4 1
    باسلام به کلیه دوستان نظر تکمیلی شمارو بنه میدهم البته با اجازه اگه ایران خودرو بجای تولیدملیش که سالیان درازی رو به این کارمشغول شده بخدا اگه از اول تولید خط خر رو شروع کرده بود الان میلیاردر که هیچ ترلیاردر شده بود. هم ارز مملکت تو جیب فرانسویها و چنیها و... نمیرفت و هم تاالان تومنطقه تنهاصادرکننده خر شده بودو کی پول و جیب میزدو اینهمه خرج هم نداشت فقط کمی کاه یونجه ؟؟؟؟؟ غیر از اینه ؟؟؟؟