۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۶

ایسنا نوشت:

مقام‌های کاخ سفید می‌گویند آمریکا ممکن است این پنجشنبه (فردا) یک حمله نظامی محدود به سوریه داشته باشد و همزمان جامعه اطلاعاتی آمریکا خود را آماده می‌کند تا گزارشی را در توجیه این اقدام منتشر کند و متحدان این کشور در حال تجدید قوا هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام‌های ارشد در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفتند که کاخ سفید در حال بررسی انجام یک حمله محدود به سوریه است و بدون ذکر نامشان اعلام کردند: ما فعالانه در حال بررسی نقطه نظرات قانونی مختلف هستیم که در اتخاذ تصمیم درباره سوریه اثر دارد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، واکنش احتمالی از سوی واشنگتن یک حمله دریایی از دریای مدیترانه است که بیشتر از دو روز طول نمی‌کشد و به سمت اهداف مستقیم، جائی که گمان می‌رود زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه در آنجا باشد، صورت نمی‌گیرد.

اما در حالیکه احتمال یک حمله قریب الوقوع بسیار است و احتمالا از ناوهایی که پیشتر در مدیترانه مستقر شده‌اند صورت می‌گیرد، حمایت مردمی از این روند در آمریکا اخیرا به صفر رسیده است.

در همین حال دولت اوباما می‌گوید اسناد و مدارک غیر قابل انکاری در مورد استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان در حومه دمشق در 21 اوت سال جاری میلادی وجود دارد اما نظرسنجی‌ پنج روزه خبرگزاری رویترز در همان زمان نشان داد که تنها 9 درصد از آمریکایی‌ها علاقه‌مند به مداخله کشورشان در سوریه هستند.

با وجود فقدان حمایت مردم آمریکا و تاکید دولت اسد و متحدانش در سوریه که دولت دمشق در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی گناهکار نیست، جان کری در جریان یک کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت که درک و استنباط در مورد آنچه که پیشتر در سوریه اتفاق افتاده، برپایه حقیقتی است که با عقل سلیم و هوشیاری مطابقت دارد.

وزیر خارجه آمریکا "تلاش مکرر اسد را برای لاپوشانی اتهام استفاده از سلاح شیمیایی خودخواهانه" نامید و گفت: اوباما معتقد است افرادی که از مرگبارترین تسلیحات جهان علیه آسیب پذیرترین مردم جهان استفاده می‌کنند، باید پاسخگو باشند.

یک روز قبل‌تر، وزیر امور خارجه آمریکا تایید کرد که اوباما در حال بررسی گزینه‌هایش با توجه به یک حمله است و قرار است با قانونگذاران آمریکایی در کنگره و رهبران بین‌المللی دیدار کند.

بنا به نوشته واشنگتن پست، اوباما ممکن است از دستیابی به تصویب انجام حمله از جانب کنگره صرف نظر کند و در عوض بر حمله به سوریه براساس "جنایات‌ جنگی غیر قابل انکار" تکیه کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 181
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    من فکرمیکنم دیگه وقتشه که یکی به این بشاراسد بفهمونه این دنیا دارمکافات است و بداند جان برادرهرکس آن درود که کشت.
    • علیرضا A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      تاوان این فهماندن را مردم با کشته شدن عزیزانشان خواهند داد، انقدر ساده در مورد "جنگ" صحبت نکنید.
    • سعید A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      درپاسخ به علیرضا باید بگم فکر میکنی الان عزیزاشون درنازونعمت هستند که بعدا باجنگ به خاک وخون کشیده میشن الان هم جان کندن این بچه ها اشک به چشم آدم میاره ووجدان آدم روبه درد میاره لطفاچشمهاتون رو به روی حقایق نبندید
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      علیرضا جان اب از سر که گذشت چه یک وجب چه صد وجب حکایت ماست. اقا بزارین بزنه سوریه رو داغون کنه اسد خودش خواست اخرش اینجوری تموم بشه.
    • شاهرخ س A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      سارا خانوم..دار مکافات برای شما و کلا ایران هم خیلی دور نیست...پله به پله ...صبر کن...اون موقع ببینم چه طور از یک جنگ علیه ایران دفاع می کنی...هر چند بعید نیست از این طرز تفکر ..اون موقع با این روشنفکر مابی هم هیچ امانی در کار نیست
    • كامران IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      69 43
      اونوقت اين مردمي كه در اثر اين جنگ خواهند مرد انسان نيستند!؟ پروژه جنگ براي صلح خيلي ساله كه دمده شده عزيز براي امريكايي بودن و دوست داشتن غرب نيازي به تحميل جنگ و خوشحالي از شروع آن نيست كافيه بري ويزا اقامت بگيري از بقيه هزينه نكن
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      99 15
      اتفاقا تنها کسی که توی این جنگ هیچ اتفاقی براش نمیفته همین بشار اسد هست بیچاره مردم بی گناه که باید تاوان اشتباهات سیاستمدار ها رو پس بدهند.
    • علی صادقی A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      51 39
      کی قاتل مردم افغانستان وعراق وایران ولبنان وفلسطین رو مکافات کشی میکنه جناب ...؟آیا برای معارضین در بحرین ومص وتونس وآمریکا واروپا هم سلاح فرتاد وبا نیروهای القاعده تقویت کرد تا آزادی رو برای کشورشون به ارمغان بیارن؟!مگه تو جنگ حلوا قسمت میکنن؟!مگه کشته ها فقط از یه طرف بوده؟مگه از آغاز تحولات دولت دعوت به گفتگو و اصلاحات نکرد.جوابشون چی بود بهت میگم:حمله به مقرهای پلیس و ارتش وزنده به گور کردن وقطعه قطعه کردن سربازان ملت سوریه.مگه تظاهرات رو فقط معارضه داشته؟این همه تظاهرات های طرفدارای دولت چی؟بفهم آقا یا خانم تک سلولی...
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      62 2
      فقط عبرت عبرت عبرت
    • شاهرخ A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      بشار!!!! حون من بکش کنار نزار جنگ بشه به خدا دیگه این کشور با وجود تو رنگ آرامش نمیبینه برو ...............برو...........برو...........
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      70 20
      علیرضا. تا همین الان هم حداقل 100 هزار نفر کشته شدن.بالاخره باید بعد 3 سال وضع سوریه مشخص بشه
    • امیر A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      40 12
      ممکن است بیرحمانه به نظر برسد ولی حقایق تاریخ داستانهای رومانتیک نیست که برای گیشه ها و خوشایند من و شما ساخته شود.آن مردم اگر لیاقت داشتند چنین حاکمانی نداشتند..نمونه های این موضوع در خاورمیانه بسیار است..بی جهت از قدیم نگفته اند که : خلایق هر چه لایق.
    • رضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      38 48
      به آمریکا و انگلیس و اسرائیل و عربستان و ... کی باید بفهمونه؟؟ چند میلیون نفر رو تو ژاپن و عراق و افغانستان و فلسطین و ... کشتن؟ اینا باید به اسد بفهمونن؟ به شاه بحرین کی بفهمونه؟ روشنفکر نظرتو واسه خودت نگه دار .. مشکل شماها جای دیگست
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      22 1
      آقای کامران الان 3 ساله که تو سوریه کشتاره شما تازه داری میگی نباید جنگ راه بیافته؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      23 3
      آقای علیرضا یه جوری می گی جنگ انگار که الان توی سوریه صلحه. خیلی وقته که تعداد کشته ها از صدهزار نفر گذشته و تعداد مجروحا و آواره ها چند ملیون نفره.
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      23 13
      روشنفکر عزیز سقوط سوریه به ضرر ایرانه/ همانطور ک به ضر روسیه و داره از مناقع دفاع میکنه/ تو ک کلید کردی و میگی بشار اسد دیکتاتوره ال بله / اصلا کار ندارم زمان جنگ تنها کشوری ک حامی ما بود کی بود!مهم نی! ولی چرا پیش خودت نمسگ امریکا عزیزت به بحرین حمله نمیکنه ،مگه اونا سرکوب نمیکنند،بازم با اینم کار نداریم/فقط بدون امریکا داره ایران محاصره میکنه/امیدوارم فهمیده باشی
    • ایمان IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      19 6
      درصورت حمله در آینده اسنادی مانند آنچه که درمورد ایران و جوانان عزیزمان بوسیله امریکا در جنگ رخ داد برایتان روشن خواهد شد . لعنت بر وهابی ها و سلفی های تروریست. لعنت بر عربستان.
    • احسان IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      19 9
      بله دیگه بشار هم تاوان کارهاشو میده.واحتمالا به طرز وحشتناکی کشته میشه
    • دانشجو IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      16 21
      سارا خانم هنوز به دست تکفیری ها نیفتادی تا قدر اسد را بدانی .ادم خوارها به تو هم رحم نمی کنند بی فکر
    • قاسم IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      13 17
      اتفاقا الان وقتشه که یکی به امریکا بفهمونه که اگه به سوریه حمله بکنه""" باید نگران فرزند نامشروع صهیونیستی خود در منطقه باشد"""درود بر علی لاریجانی به خاطر این جمله تحسین برانگیزش.منم میگم چند موشک کوچولو برای این اسرائيل زپرتی کافیه چون هر آتیشی هست از گور این اسرائيل بلند میشه.
    • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      18 9
      فقط میتونم بگم برات متاسفم
    • علی A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      10 17
      دوستان قبل از اینکه به فکر سوریه باشید بهتره به فکر خودمون باشیم. جهت اطلاع دوستان، سوریه در حال حاضر جزیی از خاک ایرانه، و جنگ با سوریه مساوی جنگ در تهرانه
    • مهدیار A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      15 4
      کاری به بشار اسد و مخالفان موافقان ندارم...ولی.. این بانوان چون هیچ وقت جنگ و سربازی نمی رند همیشه در صدد جنگ افروزی هستند! یه بار برید پادگان، نه اصلا تو حیات خونه تون،6 صبح بیدار شید، پا بکوبید و ناهار و شام هم کنسرو آش رشته بخورید..کلا سه روز این حرکت را انجام بدید بعد می بینید جنگ طلبی و نظامی بازی اینقدر ها هم خوب نیست که هی نسخه برا دیگران می پیچید..
    • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      20 12
      بشار اسد ریس جمهور قانونی سوریه هست. اگر کسی باید تاوان بده آمریکا و سلفی ها هستند وحشی های آدم خور که مردم رو بدبخت کردند طبیعی هست بشار از خودش دفاع کنه
    • محسن ایرانی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      15 1
      وقعا آدم نمیدونه به بعضی ها چی بگه ؟ بابا شما می دونید مردم سوریه امشب چه حالی دارن ؟ یکم درکشون نمی کنید ؟ جنگ داخلیشون واسشون کم نبود حالا جنگ خارجی هم شروع بشه ؟ اگه واسه کشور خودتون بود بازم همینو میگفتین؟ با این حرفاتون دارین از اون تروریست های خام خوار حمایت میکنین. بابا مردم سوریه خودشون حق انتخاب دارن خودشون واسه دولتشون تصمیم میگیرن شما یک لحظه فک کنین رژیم صهیونیستی چرا اینقدر دست و پا میزنه که بشار اسد ساقط بشه ؟ یعنی از این نمیشه فهمید که سقوط اسد به ضرر ما و به نفع اسرائیل و امریکاست. در ضمن جنگ با سوریه میتونه جنگ در کل خاورمیانه رو ایجاد کنه و به گفته سردار سپاه قزوین میتونه استارتی واسه جنگ جهانی سوم باشه.
    • بی نام RS ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      13 1
      بعضی دوستان ضاهرا فراموش کردند که رفتن اسد موقعیت مارو تو منظقه ضعیف میکنه و به نوعی شکست بزرگی برای ماست...میتونی تجسم کنی وقتی ارتش آزاد سوریه کنترل کشورو به دست بگیره با ایرانی طرح دوستی میریزه با وجود اینکه سعی کردیم بکشیمشون !!!
    • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      9 3
      "سوریه تنها کشور در کل منطقه بود که در زمان حمله صدام به ایران، از کشورمون حمایت کرد. در زمانی که همه کشورهای منطقه و امریکا و شوروی و... از حمله شیمیایی به ایران حمایت میکردن." حمایت ایران از سوریه هم منطقیه و هم اخلاقی.
    • مهدی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      15 1
      به خدا دیگه خسته شدم.....آخه خداااا گناه من چیه که دهه شصتی شدم،همش از بچگی تا الان جنگ جنگ جنگ جنگ.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    روز موعد نزدیک است
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      19 13
      اینقدر کیهون بخونید تا از مسیر عادی زندگیتون خارج شید!مطمئن باشید که هیچ وقت امریکا کل منطقه رو درگیر نخواهد کرد و هدفش فقط اسد هست.
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      59 20
      اگر جنگ بشه سوريه به احتمال خيلي زياد اسراييل را ميزنه چون كه خودش داره نابود ميشه پس بهتره انتقام اون حملات موشكي چند وقت پيش اسراييل را بگيره.
  • محسن A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    اسد مهره ای سوخته بود که باید کنار میرفت و سرکوب و کشتار مردم رو مرتکب نمی شد و می دانست از او قویتر هم هست ... و اکنون خدا ظالمی را بر ظالمی مسلط کرده است
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      13 18
      خیلی بچه ای که این طوری فک میکنی
    • امیر IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      7 1
      پسر داییم که تو سوید(کیبوردم همزه نداره) هست میگفت الان اواره های سوری که میان اینجا از سنی و شیعه و مسیحی و سکولار همشون اسد رو قهرمان ملی میدونند اسد اگه کشت اعراب تندرو القاعده رو کشت اگه نمیکرد مملکتش میشد مثل افغانستان که 40 سال رفت تو جنگ داخلی.شما نگاه نکن این 2 سال و 40 سال یعنی سوختن چند نسل.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    دولت اسد و شورشی ها اصلا مهم نیستند. فقط نگران مردم بیگناه هستم. اگر جنگ نشه مردم بیگناه، در حملات داخلی کشته میشن و اگر جنگ بشه با حملات خارجی. عجب وضعیت ناجوری
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      76 20
      بالاتر از سیاهی رنگی نیست. بدتر از الآن نمیشه که مردمش دارند از یکطرف زیر آتش اسد له میشن و از یکطرف زیر آتش افراطیون اسلامی.
    • محمد A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      هرجا گناه کبیره به شدت رواج پیدا کنه خداوند اون گناهان را با خون پاک میکند.این پایان گناه است.
  • احمد IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    فقط خدا کنه ایران قاطی ماجرا نشه...
    • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      27 42
      ايران زرنگه نميشه
    • حسن IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      11 22
      توکه از محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      27 5
      به ما چه ربطی داره که بخواهیم دخالت کنیم .8 سال جنگ بر کشورمان تحمیل شد کافیست دیگر نمی خواهیم با ماجراجویی کشورمان عقب بیفتد و فرصت پیشرفت را از دست بدهد. سرنوشت هر کشوری به مردم خودش ارتباط دارد
    • محمدرضا IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      20 4
      مگه عقلشو از دست داده....داداش اسمش ابر قدرته....جان ما اینو درک کنید
    • قاسم IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      9 19
      اتفاقا ایران چون زرنگه قاطی ماجرا میشه و شده. چرا ایران از تنها کشور عرب (سوریه)که تو جنگ ایران با عراق از ایران حمایت کرد ،حمایت نکنه؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      23 9
      بحث زرنگ بودن نيست. ايستادگي در برابر قدرت نظامي امريكا حماقت مي طلبه
    • رضا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      18 2
      حمله به سوریه خط قرمز ایران است. خیلی دوست دارم بدونم وقتی که حمله شد ایران با این همه هزینه ای که انجام داده چه واکنشی نشون می ده.
    • دانیال IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      11 0
      باید دید منظور تو از قاطی شدن چیه....چون خیلی وقته قاطی این ماجرا ها شدیم.
    • احسان IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      10 7
      آقا احمد من زیاد از مسائل داخلی سردرنمیارم ولی شما گویا یادت رفته که وقتی شهرای ایران رو عراق موشک باران کرد ما با موشکهای سوریه و لیبی(موشکهای اسکاد روسی) تونستیم جوابشون رو بدیم پایه موشکی سپاه ما رو سوریه شروع کرد شهید احمدی مقدم تو سوریه آموزش دید خوب نیست آدم اینقدر فراموش کار باشه دیروز اففانستان و عراق امروز سوریه فردا لبنان و ایران تا کی باید از هرکشوری که خوششون نمیاد با پول عربستان و... از اون سر دنیا پاشن بیان هر کار دوست داشتن کنن بعدش برن؟!
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      1 0
      عزیز این حماقت نیست این یعنی استراتژیک بودن بحث سر اسراییل است مطمئن باش بعداز سوریه نوبت ایران است. هدف امریکا تامین امنیت اسراییله اونا کاری به وضعیت مردم ندارن اگه باور نمیکنی یه نگاه بنداز به شرایط عراق اگه ندیدی....
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    چه روسیه بخواد و چه نخواد آمریکا به سوریه حملع میکنه.
    • سیوندی A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      14 13
      تو چرا اینقدر خوشحالی بد بخت میدونی جنگ یعنی چه؟
  • حامد IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    من قبلا گفته بودم که آمریکا نیازی به حمله به سوریه نداره. ولی مثل اینکه ورق برگشته و آمریکایی ها برخلاف میل مردم خودشون میخوان کار ارتش سوریه رو طوری یکسره کنن که مخالفا برنده جنگ بشن. ولی من یه سوالی دارم: این کشورها که حتی منتظر تحقیقات سازمان ملل هم نمی مونن و به خودشون حق دخالت مستقیم بدون شواهد رو میدن، آیا برای کشورهایی مثل ایران هم این حق رو قائل ان که مثلا اگه تو یه جایی مثل لبنان یا بحرین که منافع خودش رو تو خطر دید هم دخالت مسقیم یا به قول خودشون دخالت محدود کنه!؟ معلومه که نه! این دخالت در صورتی میتونه انجام بشه که شواهد محکم و معتبر وجود داشته باشه و همچنین مطمئن باشیم که این جور حملات منجر به رشد تروریسم نمیشه.
    • بی نام US ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      هر وقت ايران هم تونست ناو هواپيمابر بسازه، يا موشك كروز، يا ... ، اصلاً سپر آر دي... اونوقت چرا كه نه... به هرجا دلش خواست حمله كنه. عزيز ... آمريكا حمله مي كنه چون ميتونه... حالا منتظر باش ببين ايران بعد اينهمه اولدروم قولدوروم بعد حمله مي خواد چيكاركنه؟ چيكار ميتونه كه بكنه؟؟ البته مي تونيم از دور فحش بديم!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      86 42
      آمریکا ابر قدرت جهانه ، ولی ایران کجای داستانه !!!
    • بی طرف EU ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      21 17
      بابا شما دیگه کی هستین؟!! دست هرچی نوکر و کاسه لیس و زبونه از پشت بسین!!!
    • قاسم IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      25 22
      مگه ایران تو جنگ 8 ساله ناو هواپيمابر يا موشك كروز و یا... داشت که تونست از خودش دفاع کنه بی آنکه حتی یک نانومتر از خاک این سرزمین دست عراق بیفته.اتفاقا همون امریکا ناو هواپیمابر و... داشت اما نتونست هیچ غلطی بکنه.
    • حامد IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      10 10
      شما یه لحظه به اون پرچم آمریکای کنار اسمت نگاه کنی میفهمی چرا ایران ما ابر قدرت نیستیم یا به این زودی ها هم نمیشیم. این ماجرای ناوهواپیمابر و ... که اشاره کردین هم درسته. این که آمریکا ابر قدرته هم کسی شک نداره. ولی ایران هم این قدر قدرت داره که اگه یه زمان خواست توی منطقه کاری کنه، بتونه اون رو اجرایی کنه. ولی سوال من در مورد حق دخالت در کشورهای دیگه بود که بعضیا برای خودشون قائل ان. من نه طرفدار غربم نه شرق. ولی خوب یادمه وقتی روسیه تو ماجرای گرجستان و اوستیا دخالت کرد که جار و جنجالی راه افتاد که چرا روسیه داره دخالت نظامی میکنه. البته اون کار هم محکومه ولی این کار غربیها که قبل از تحقیقات سازمان ملل و بدون ارائه دلایل کافی میخوان حمله کنن هم غیرمنطقیه.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      10 1
      صددرصد ایران هم می تواند چنین کاری را انجام بدهد البته اگر قدرتش را داشته باشد کلا هر کشوری که قدرت داشته باشه و منافعش رو در خطر تروریستها ببینه میتونه به نظر من حمله کنه این حق طبیعی هر کشوره به نظر من اگر زمانی هم امریکا حرکتی علیه ایران بکنه که بوی تروریستی بودن داشته باشه ایران در صورتی که قدرت داشته باشه حتما میتونه حمله بکنه
    • بی نام US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      8 7
      تو همون جنگش هم ما داشتيم با اسلحه هايي كه آمريكا قبلاً بهمون داده بود مي جنگيديم. والا تو ٨ سال ما نتونستيم يه سيم چين بسازيم بديم دست ملت كه لازم نباشه بخوابن رو سيم خاردار! در ضمن اگه ما عرضه داشتيم خيلي قبل تر از اينها خود ما بايد به سوريه حمله مي كرديم. تو همسايگيمون بيش از ١٠٠ هزار نفر كشته شدن!! ما ككمون هم نگزيد؟!!! حالام برين بگردين ببينين سوراخ موش ها پر از فرمانده هايي كه تا ديروز زمان صلح كار و زندگيشون اين بود كه مصاحبه كنن ال مي كنيم. بل مي كنيم. اين يه آزمون واقعي كه ببينيد اگر اسرائيل به ايران حمله كنه ما چه كاري از دستمون بر مياد!!
  • رضا A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    بابا ديوونم كرديد با اين خبرا ! " آيا آمريكا امروز حمله خواهد كرد." " حمله به سوريه در دو هفته آينده " " اوباما چه تصميمي ميگيرد" سران عرب و منطقه آماده جنگ با سوريه " و ........... هر وقت حمله كرد تيتر بزنيد " آمريكا به سوريه حمله كرد" هي هر روز ميگيد !
    • اردوان A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      78 26
      اين خبر آنلاين خيلي داره بازار گرمي ميكنه. وگرنه هنوز اتفاقي نيفتاده كه.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    ایران باید هوشیار باشه، اگه حمله نظامی به سوریه با موشک اندازی به اسرائیل از طرف سوریه همراه بشه شک نکنید اولین کشوری که در مظان اتهام قرار میگیره : ایرانه، و ممکننه تبعات و عواقب بدی برای ایران داشته باشه، از مسئولین خواهشمندیم با درایت و هوشیاری با این مساله برخورد کنند.
    • امینس A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      26 34
      خیلی عقب افتاده تحلیل می کنی عزیز...اگر از طرف سوریه موشک بره اسرائیل قطعا اسرائیل جرات نداره یک گلوله به ایران بزنه و فقط همون سوریه رو بمبارون می کنه...چون هیچ ربطی به ایران نداره و سوریه مسئول هست..ایران مطمئن باش از نیروهای نایب به خوبی و فعالانه حمایت می کنه و عرصه رو بر شروع کنندگان جنگ ،تنگ می کنه...اگر اوباما چنگ رو شروع کنه منطقه اتش خواهد گرفت...افراط ها فاجعه امیز افزایش پیدا می کنه...
  • نیما IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    از اینکه توی یک نظر سنجی 9 درصد از دخالت نظامی همایت کردن می شه این جمله رو استنباط کرد: " حمایت مردمی از این روند در آمریکا اخیرا به صفر رسیده است." ؟!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      پروفسور حمایت نه همایت!
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      30 10
      91 درصد بیشتره یا 9 درصد؟ من دیگه حرفی ندارم!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    بزودی جنگ شروع میشه شاید کمتراز 72ساعت باشه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      خوب بشه باور کن خود آمریکا میفهمه اشتباه کرده برمیگرده خونشون
  • ابوالفضل IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    51 95
    وقی این کامنت ها رو می بینم متوجه سطح فکر بسیار پایین بعضی ها می شوم . شاید تبلیغات ماهواره ای این دوستان رو سخت به اشتباه وا داشته . اینکه بشار اسد در مقابل تمام تروریستها و خونخواران عالم ایستادگی می کند چرا که در خط اول مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است یک واقعیت محض است . عزیزان زمان حمله صدام به ایران هم تمام دنیا به ما اتهام زنی می کردند حتی می گفتند ایران از شیمیایی استفاده می کنه واسیران رو مثله می کنه . حرفی نزنید که بعد از روشن شدن حقایق ( همین الان هم روشن است ) از این طرز فکرتان شرمنده شوید
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      11 3
      بهتره بگي خونخوارها در مقابل هم دارن ميجنگند از يه طرف بشار خونخوار ... از يك طرف سلفي ها و تكفيري هاي خونخوار و جگر خوار ... از يك طرف هم آمريكا داره بهشون ملحق ميشه تا از قافله خونخوارها عقب نيفته !!!! پس اين جنگ خون آشام هاي دنيا رو فقط بايد نگاه كرد نبايد در آن دخالت كرد ... بيچاره مردم مظلوم سوريه
    • آلان A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      17 5
      فکر کنم شما هم زیادی صدا و سیما نگاه میکنی برادر!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      15 5
      اولا سطح فکر مردم منهایه شما و هم فکراتون خیلی بیشتر از تحلیل گرهای. بین الملله اما میرسیم به خط مقاومت و رژیم بوق موق به ما چه ما اگه زرنگیم فگری به حال این همه جوان بااستعداد کنیم که تو ایران میپوسن نه فکر این اون به درگ گی به گی حمله میکنه به ما چه
    • مجید A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      9 13
      بلوغ سیاسی ایشون واقعا تاحیر برانگیزه. عزیز دلم بعد سوریه نوبت کشور ماست . میفهمی ؟؟؟ در ضمن هشدار میدهم ظاهرا بعضی کابران ایرانی اسراییلی هستند که طبل جنگ میدن و لایک منفی. شما مسلمونید که براتون مهم نیست مردم بیگناه کشته بشن ؟ نکنید که آه خدا بگیرتون . به حرف هم درست نیست
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    60 5
    مطمئنا اگه جنگی صورت بگیره بر وضعیت اقتصاد کشورمون تاثیر سوء میذاره
  • hussein A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    سلام به نظر من غرب هيچ وقت دست به چنين کاری نميزند مسئله سوريه با افغانستان عراق و بقيه کشور هايی عرب کاملا فرق ميکند امريکا ميداند اقدام نظامی عليه سوريه تنها رو در رويی با دولت سوريه نيست بشار اسد از پشتيبانی مردمی بسيار نيرومند در داخل سوريه برخوردار است اگر غير اين بود تا حالا دوام نمياورد ثانيا سوريه حزب الله و ايران را در کنار خودش داره که با تمام قوا پشت سوريه ايستاده. و مطمئن باشيد اقدام نظامی عليه سوريه مساویست با نابودی اسراييل وپايگاه های نظاميش در سر تا سر منطقه
    • ابوالفضل IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      آفرین منم همین رو میگم . اصلا ارتش سوریه توی کلاسیک خیلی قوی تر از جنگ شهری عمل میکنه . امریکا فقط به کشور های خیلی ضعیف حمله میکنه . اینا فقط جو سازیه تا پیشروی های ارتش رو مختل کنند
    • بهنام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      49 7
      اقا حسين شما درست ميگيد بشار خيلي طرفدار داره الان500هزار تا از طرفداراش تو تركين كلي شون تو عراقن كلي شون تو اردن ولبنانن كلي شون كشته شدن يه عدشونم دارن با هم ميجنگن حالا من نميدونم اين پشتيبانيه نيرومندرو از كجا اوردي؟اقا ابوالفضل همچين ميگي سوريه تو جنگ كلاسيك قويه انگار تا حالا خودت تو 10تاشون شركت كردي.صدام با اون قدرتش بدون دشمن داخلي1هفته جلوي امريكا وايستاد واي به حال اسد كه الان نصف كشورش دست مخالفاست.سوريه هم مثل ليبي كمتر از72ساعت ازهم ميپاشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      46 10
      ببخشید کدوم مردم ؟همونایی که با شیمیایی داره میکشدشون؟شما مارو چی فرض کردی حسین خان
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      90 6
      من که امیدو ارم هرچی به صلاح همه هست اتفاق بیفته ولی اگه قرار هست جنگی بشه انشاا... پای ایران به این مورد باز نشه ما هنوز از جنگمون زیاد نگذشته اون دوستی هم که گفتن امریکا به کشور های ضعیف حمله میکنه یادتون باشه عراق کشوری بود که ما8سال باهاش جنگیدیم واونا توی 3روز تصرفش کردن
    • یک شهروند IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      43 7
      لطف کنید و از طرف کل مردم ایران صحبت نکنید.من اصلاً با بشار اسد موافق نیستم و دوست ندارم سیاست کشورم دوباره 8 سال دیگه به خاطر یک سری مسائل؟؟؟ یه دور باطل را دنبال کنه اگر هم جنگ بشه ایران باید کنار بکشه.من نمیدونم توی 8 سال جنگ ما این کشورها و دولتها کجا بودن حاضرم شرط ببندم اگه اینا قدرت داشته باشن نیم نگاهی هم به ایران که نمیکنند هیچ بلکه در صدد حمله و جنگ دوباره بر علیه ما خواهند بود یادمان نرود که اینها عرب هستن و ما عجم و این تفاوت سالهاست ادامه دارد
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      23 45
      آقا بی نام. ما 8 سال با عراق نجنگیدیم. بلکه با کل دنیا جنگیدیم منهای سوریه (حافظ اسد) از حافظ اسد پرسیدن چرا از ایران حمایت میکنید؟ گفت روزی میرسه که تنها کشوری که از سوریه حمایت میکنه ایرانه (نقل به مظمون)
    • حقیقت گو A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      2 1
      آقای بی نام!!! آنچه را برای خود نمی پستندی برای دیگران هم مپسند
    • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      6 0
      به مضمون نه به مظمون!!
    • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      13 0
      دوستی که گفتن ما با کل دنیا جنگیدیم نه عراق الانم کل دنیا میخوان با سوریه بجنگند غیر ایران و روسیه ایران رو نمیدونم ولی میدونم که روس ها اگه منافعشون تامین نشه جواب سلام کسی رو نمیدن
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    اگر حمله نکنه سال بعد اسلام دنیاراخواهد گرفت انشا الله
    • بی نام GB ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      73 9
      شما تو کدوم سیاره زندگی می کنی ؟!!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      53 5
      کجا با این عجله!!!!1
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      109 8
      تکفیری ها و وهابی ها و القائده هم همینطوری فکر میکنن اتفاقا!!!!!!!!!!!!! بخاطر همین هم اوضاع اینطوریشده
    • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      102 9
      حالت خوبه عمو؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      36 30
      پس خدا کنه هرچه زودتر حمله کنه...
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      8 0
      بیدار شو عزیزم
    • بی طرف EU ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      9 2
      بابا چندتا کامنت را با این اسم بی نام یکجا می گذاری؟ که بگی حرفت را چند نفر می زنن؟ اگر آی پی هات را درنظر نگیریم که هر کسی می فهمه این چندتا کامنت را یک نفر گذاشته! بابا جون سعی کن کم دانشی و عدم مطالعه و شعار زدگی هات را به دیگران تسری ندی. اگر تو نم یدونی دنیا چه خبره ، تقصیر دیگران چیه که حرفای شصت من یه غازت را باید در چند کامنت تحمل کنن؟!!
    • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      10 1
      اسلام الان كجاها رو گرفته ؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    44 1
    هر جنگ در هر نقطه ای از کره زمین برای سایرین بی تاثیر نیست. به امید جهان بدون جنگ...
  • بي نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    34 10
    با سلام تو را به خدا به فكر جواناني كه جنگ دارند بر سر مهريه هاي سنگين هم باشيد يك نفر هم به فكر قيمت سكه هاي سرسام آورباشد به خدا خسته شديم از اين دنيا
  • کوروش A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    23 3
    انسانهای آزاد، کشورهای قدرتمندی را بوجود می آورند و اجازه نمی دهند در خاکشان نابسمانی باشد، پس باید به مردم اجازه اندیشیدن و رشد داد.
  • بی نام GB ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    34 1
    خدا به داد کشور بعدی برسه............
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    53 11
    سوریه خاک ریز خط مقدم ایرانه دوستان باید احساس خطر کرد چون بعد سوریه ایرانه و مسئولین هم متاسفانه کوتاه نمیان همین بلای جنگ نصیب ملت ایران میشه
    • مهدی A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      15 49
      مسئولین باید از چی کوتاه بیان؟؟ نکنه توقع داری اوباما بیاد تو تهران تانگو برقصه مام وایسیم براش کف بزنیم!!
    • محمد A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      17 2
      مگه رقصیدن بده؟ خو بیاد برقصه من خودم میرم دست میزنم
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      8 1
      مهدی مسئولین از این همه دغل بازی کوتاه بیان تا نیازی به رقص امثال جنابعالی تو تهران نشه
    • حسین A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      3 5
      نگران نباشید به این اسانی ها اگر میبود تا حالا مطمئن باش غرب اقدام به حمله نظامی علیه سوریه کرده بود نمیگذاشت جنگ به این درازا کشیده بشه اگر به یاد داشته باشید۲/۳ سال قبل مث این روزها میخاستن به ایران حمله کنند که اخرش دیدیم چه شد
  • ممد A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    32 2
    به نظر شما این آخرین جنگ غرب در خاورمیانه است؟ بعد از سوریه نوبت کجاست؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    23 20
    چرا هر کی رئیس جمهور آمریکا میشه یه جنگی یه جایی به پا می کنه مشکلشون با "خونه"؟ خون چه رنگی؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    24 75
    درود بر بشار اسد آماده ایم
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    45 14
    اوباما دستور حمله رو بده دیگه کشتیمون
  • بی نام SK ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    36 80
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا . انشاا... سال دیگه نابودی اسراییل را جشن میگیریم ( بگو آمین )
    • قاسم IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      14 19
      آمین
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    33 25
    عزیزانی که نظر میدین در حال حاضر مرز ایران سوریه است اگر این اقدام انجام بشه وضعیت معیشتی ما مردم بسیار بسیار بدتر میشه شک نکنید چون ایران منزوی تر میشه
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      8 6
      اینا نمیفهمن فکر میکنن بعدش قراره فرش قرمز پهن بشه براشون تا فرودگاه لاس وگاس!!! بزار حمله اتفاق بیفته قیمت دلار و نفت بزنه بالا میان همینجا آه و ناله میکنن از اقتصاد و قیمت دلار و معیشت و .... بعدش هم که نوبت ما شد دیگه عمری به دنیا ندارند که بخوان جایی آه و ناله کنن!!! آمریکا هرجا رو گرفته جز مرگ و خون چیزی خلق نکرده نمونش همین عراق ! ما ملت هزار و یک قبیله ایم و اوضاعمون به مراتب بدتر از عراق خواهد بود !!!
  • مجید استقلالی 444 IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    61 27
    اینقدر از این تحلیلها بدم میاد . (آمریکا به سوریه حمله نمیکنه چون سوریه با عراق فرق داره) ایشالا هرچه زودتر حمله کنه و اسد رو سرنگون کنه
    • نفس A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      14 4
      اقا مجید شما چند کلاس درس خوندید با این تحلیلتون اسد بده جنایتکاره؟درست ولی ما باید منافع کشورمون رو در نظر بگیریم اگه هموطن نبودی و این حرف ها بد نبود دعا میکردم خودت وخونوادت طعم جنگ رو بچشی تا دیگه واسه مردمی که به خاطر حمایت از ملت تو تو این وضعن جنگ نخوای .یکی به من بگه امریکا حمله کرد قراره کجا رو بزنه ؟همه میدونن این سلفی ها خودشون بمب زدن تا مظلوم نمایی کنن وگرنه چرا اون موقع که بچه ی7 ساله رو به جرم شیعه بودن دار زدنوسربازارو تیکه تیکه کردن امریکا کاری نکرد چرا تو جنگ ایران موقع حمله یشیمیایی امریکا برای کودکان ایرانی گریه نکرد ؟جوابش معلومه چون خودش باعثش بود حالا شما سرتو همچنان توی بف فرو کن
    • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      2 2
      توی تمام عمرم هیچوقت یک استقلالی رو تحسین نکرده بودم غیر از این دفعه .
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    61 20
    حتی اگه هم دولت سوریه واقعا بی گناه باشه این حمله انجام خواهد شد چون اینجا هدف جهان از بین بردن سلاح های شیمیایی هست که در سوریه وجود داره که به دست هیچ یک از طرفین نیفته
    • حقیقت گو A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      5 1
      بله، بالاخره هر جایی با یک هدفی!!! یک جا هدف خلع سلاح، یک جا هم برای صدام، هدف خلع سلاح هایی که خودشون باهاش عراق را تجهیز کردن!!!! یک جا هم حقوق بشر و دموکراسی، یک جای دیگر هم .....
    • قاسم IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      5 0
      بی نام عزیز با این تحلیل جالب و عجیب شما ،به اولین جا که باید حمله کرد اسرائيله چون بیشترین سلاح شیمیایی و اتمی تو خود اسرائيله نه سوریه.
  • جمیل IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    46 23
    عروسک خیمه شب بازی صهیونها بازم نمایش برگزار خواهد کرد امیدوارم ایران تو این نمایش آلت دست نشه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    18 4
    موافقم
  • ناشناس A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    86 50
    یکی به این گردن کلفت بگه .اسد ومیخوای برداری.کدوم یک از تکفیریهای شپشی رو جاش میخوای بزاری...هان
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      13 23
      جوش نزن بابا یکی پیدا میکنه
    • حامی A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      31 28
      تکفیریها رو نمیخواد بذاره از خودتون حرف در نکنید. ارتش آزاد که از دل مردمه میخواد به قدرت برسه.
  • حمیدرضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    27 9
    چرا اینهمه حرص میخورید؟ مهمحفظ منافع ملی ماست.منافع ملی یعنی تعامل سازنده با جهان
  • am A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    26 4
    کاری ندارم کی میخواد حمله کنه,اصلا به ایناش کار ندارم,ولی خدایی جنگ خیلی بده.بیچاره مردم که همیشه دود باید تو چشمشون بره.آمریکا که حتما حمله میکنه ولی اسد برو نیست ,چسبیده به صندلیش ....
  • كوروش A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    16 63
    ما بايد سريعا به رژيم منحوس صهيونيستي حمله كنيم اينها منظورشون ايران و حزب الله است حمله محدود فريبي بيش نيست
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    47 12
    این هشدار برای حکومتهای دیکتاتور هست که به رای مردم اهمیت بدهند. اگر اسد تن به انتخابت میداد حالا سوریه این وضعیتش نبود.. اسد میخواست مادام العمر رییس جمهور باشه
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    51 15
    از جنگ متنفرم. از اسد هم همین طور.
    • حجت IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      6 8
      به نظر شما این یک فریبکاری بسیار کودکانه نیست وقتی که ارتش سوریه درنقطه ضعف خود بود از صلاح شیمیایی استفاده نکرد حالا که در نقطه قوت خودش هست استفاده کرده واقعا آمریکا شیطان بزرگ است
  • حسين IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    83 14
    بلاخره توي ايران كي قيمتها بر ميگرده به يكسال پيش؟؟؟ (نگفتم 35 سال پيش ، يكسال پيش؟؟) بابا به درد ملت و كشور خودمون برسيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      10 30
      بی مزه
    • محمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      1 6
      به نظرم هیچ وقت !
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      6 2
      اونایی که به طبل جنگ می کوبند برای بازگشت قیمت ها به سال قبل یه 35 سال دیگه باید صبر کنند ... چه خوشمون بیاد یا نه متاسفانه در خوشبینانه ترین حالت این جنگ برای ایران تبعات اقتصادی سنگین خواهد داشت به خاطر تاثیرش بر قیمت نفت و دلار ... و اینکه ایرانی که به سمت مذاکره بود و پایان دادن تحریم ها با این جنگ دیگه بعید به نظر میرسه پای میز مذاکره بره...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    29 3
    بيشتر سهام بازار بورس به خون كشيده شده تو اين دو روز با اين اخبار
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    28 15
    همچین نظر میدید که انگار ما طرفدار شخصی اسد هستیم بابا مسئله شخص نیست ما هم مثل اسد مخالف تغییر سوریه از علوی به سلفی هستیم
    • مسعود IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      11 7
      حدود ۷۴٪ جمعیت سوریه را مسلمانان سنی، ۱۳٪ علویان، شیعیان دوازده‌امامی و اسماعیلیان، ... ارامنه، ترک‌ها، چرکس‌ها و یهودیان مجموعا کمتر از ۱٪ جمعیت سوریه را تشکیل می دهند. فکر میکنم روشنه چرا جناب اسد و پدرشون هرگز تن به انتخابات ندادند.
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 2
    نميدونم چرا به دلم افتاده آمريكا به سوريه حمله ميكنه... ايرانم قاطي ماجرا ميشه....كه ان شاالله نميشه...
  • ايمان IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 1
    حيف كشور زيبا و تاريخي سوريه كه بر سر نزاع قومي و مذهبي بطور كلي تخريب شد و حمله نظامي پاياني بر پيش از 3000 تمدن اين تكه سرزمين مصيبت زده خاور ميانه است... روز واقعه نزديك است...
  • *** IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 4
    درسه عبرتی باشد برای سایرین
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 3
    خبر آمد ، خبری در راه است...
  • majid A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 7
    مرگ بر آمریکای خونخوار ..
  • حسین خبیری A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 26
    جنگی رخ نخواهدداد،جنگ رسانه هادرجریان است
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    38 29
    مرگ بر روباه پیر
  • علی صادقی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 3
    انا قادم قادم انا قادم
  • شیرازی A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 1
    جهانی رو تصور کن بدون جنگ و درگیری...
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    11 0
    ای خدا چرا همش باید از منطقه ما صدای طبل جنگ و کشتن به گوش برسه
  • سید IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 5
    این اوضاع کنونی سوریه اصلاً به نفع ما نیست زیرا دامی است که گسترده شده جهت تضعیف تدریجی ایران و حزب الله و هر چه سریعتر ایران و حزب الله از این معرکه باید فاصله بگیرند و سیاست ایران در افغانستان و عراق را باید در مورد سوریه بکار گرفته شود .
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 2
    متاسفانه دیکتاتور ها خیلی دیر از خواب پا میشن . فرض کنید اسد یه جوری حکومت میکرد که مردم سوریه الان حامیش بودن دیگه کسی میتونست بهش بگه بالای چشمت ابروئه امیدوارم دولتی ها به فکر مردم خودمون باشن تا حس نکنن میتونن بیان سراغمون برای چنگ داخلی تو یه کشور فقط 30درصد جمعیت کافیه
  • محمد DE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 0
    سرنوشت سوریه پس از اسد هم مثل سرنوشت مصر بعد از مبارکه .. هم اسد صالح نیست هم مبارک...اما دوره آینده سوریه اصلا دوران روشنی نیست...در کل تا 5 سال آینده هیچ آرامشی در سوریه وجود نخواهد داشت، حتی اگر آمریکا حمله کنه که بنظرم خیلی بعیده..
  • shomali A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    4 6
    آقای ابوالفضل میشه بگید کدوم خط مقدم ؟ از مرزهای سوریه بیش از 35 ساله یک ساچمه تفنگ بادی هم به طرف اسراییل شلیک نشده فقط منبع خبر تون رو ض م در نظر نگیرید.
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 2
    همش زیر سر روسیه است ....باور کنید....سوریه قربانی جاه طلبیهای روسیه شد.
  • هومن IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 1
    بیشتر جنگ روانیه
  • محسن A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 3
    عزیزان خداوند دین خودش را هدایت میکنه این دنیای 2روزه ارزشی نداره پس ازاده باشید واز مظلوم دفاع کنید اینرا بدانید امریکا وسگانش نابود شدنی هستند........
  • پرسپولیسی A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    7 5
    من نگران کشور خودمون هستم که بعد از جنگ سوریه ملت ایران باید جور سوریه رو بکشه
  • عليرضا نصر اصفهانى A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    21 40
    به خدا اگه همين الان سران سپاه يك راهى را فراهم كنن تا بشه افرادى كه ميخوان برن برا اعتقادشون ،برا انسانيت بجنگن بتوانند برن من جوون ٢٥ ساله و صدها هزار نفر مثل من ميريم سوريه و مى جنگيم ،نه اينكه دست رو دست بزاريم تا مردم بى گناه رو سلاخى كنند ،اول كار مزدورا تو سوريه رو تموم ميكنيم،بعدم ميريم عربستان مكه رو از دست منافقين اسلامى در مياريم،بعدشم به اميد خدا بيت المقدس نماز جماعت ميخونيم.قدرت ايمان رو دست كم نگيرين.از هارت و پورت غربم نترسين.اگر با اخلاص پيش بريم پيروزيم .
    • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      16 6
      یه لطفی بکن حالا که داری میری مصرم بگیر! خوبه قدرت دست امریکاس درست شما بود دنیا رو به اتیش میکشیدید
    • محمد حسین IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      18 4
      خدا شفا بده...
    • بهروز A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      20 7
      مگه call of duty بازی میکنی؟
    • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      12 4
      شما برو منم برات دعا میکنم !
    • مهدی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      14 5
      لطفا دم از جوانها نزن ... ما بیکاری و بدبختی و گرانی که باعث فلج شدن زندگیمون شده برامون بسه
  • حسین علی پور IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 23
    متاسفم برای مردم کشورم که با این همه وقایع تاریخی توی این صد سال اخیر از سیاستهای امریکا در دنیا و خاورمیامنه باز هم دارند تو زمین امریکا بازی می کنند و برای خودشون پشیزی ارزش قائل نیستند. کوتای 28مرداد سال 1332چیزیه که خودشون به صراحت اعلام کردند و الان هم دارند همین کار رو در هر جایی که با منافعشون در تعارض پیاده می کنند.
    • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      8 2
      برادر عزیز موافقم باهاهت که قدرت های بزرگ هرجا که منافعشون تامین بشه همون طرفند حالا به نظرت منافع روسیه در کجا تامین میشه؟پس یا شرقی یا غربی
  • سوری A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    11 22
    درود بر بشار اسد این شیر مرد جهان عرب
    • بی نام A1 ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      0 0
      واقعا فهمت در این حده یا داری مسخره بازی در میاری!!!!!؟؟؟
  • ایمان A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 0
    این چه شوری است که در دور قمر میبینم . همه افاق پر از فتنه و شر میبینم . هرکسی روز بهی میطلبد از ایام . علت ان است که هر روز را بدتر میبینم
  • چگوارا A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    21 6
    بعضیا یجوری از جنگ حرف میزنن آدم یاد کری های قبل دربی میفته! جون آدما چه راحت سر مسائل سیاسی به بازی گرفته میشه. آره اونا کشته بشن مهم نیس اما ما یه لقمه کمتر بخوریم فاجعس. ما اگه شیعه ایم که فاطمه زهرا(س) میگه الجار، ثم الدار. اگرم دین نداریم دسته کم "آزاده" باشیم. به امید نابودی تروریستهای جگرخوار و "کدخدا"شون.
  • eryeye IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    21 8
    وقتي اينا دم از انسانيت ميزنن من موهام سيخ ميشه بابا ول كنيد اين سياه نمايي هارو تا چند روز پيش كه مصر حمام خون بود جيكتون در نيومد شما به فكر منافع اسرائيل هستين نه سوريه
  • سقز IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    7 11
    حیف از اون موشکهایی که برای بشاراسد حرام بشه!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      3 1
      میتونی از طریق بنگاههای صهیونیستی علاوه بر کمک معنوی به امریکا کمک مالی هم بکنی
  • ف A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 3
    دوستهايي كه نظر ميدين، چقدر ساده درباره ي جنگ حرف ميزنين. اگه ايران به جاي آمريكا يا سوريه بود(اگه قرار بود ايران حمله كنه يا به ايران حمله بشه) بازهم همينقدر راحت اين حرفها رو ميزديد؟
  • محسن ایرانی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 4
    واقعا آدم نمیدونه به بعضی ها چی بگه ؟ بابا یعنی شما الان نمی تونید درک کنید مردم سوریه امشب چه حالی دارن ؟ جنگ داخلی کم بود واسشون حالا جنگ خارجی هم شروع بشه ؟ یعنی اگه واسه کشور خودتون بود بازم اینجور از حمله حمایت میکردین ؟ یعنی اینجوری دارین از اون تروریست های خام خوار حمایت میکنین دیگه! بابا مردم سوریه خودشون میخوان واسه دولتشون تصمیم بگیرن نه یه عده تروریست اجیر شده و اسرائیل و امریکا اسرائیل چرا دست و پا میزنه برای سرنگونی اسد ؟ یعنی از این نمیشه فهمید که سقوط اسد 100% به ضرر ما و به نفع اسرائیل و امریکاست و مخصوصا اسرائیل ؟؟ در ضمن حمله سوریه میتونه به جنگ کل خاورمیانه منجر میشه و فرتموش نکنید که ایران قلب خاورمیانه و به گفته سردار سپاه قزوین میتونه استارتی باشه برای جنگ جهانی سوم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 3
    قطعا آمریکا نمیخواد ایران و روسیه و چین رو درگیر کنه پس خیلی کشش نمیده خدا لعنتشون کنه دیگه خسته شدیم از بچه گی همش جنگ جنگ جنگ
  • فاطمه A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    7 4
    امریکا و اروپا کارشونو خوب بلدن. دارن کم کم به خواسته هاشون میرسن اول افغانستان بعد پاکستان بعد عراق الان هم سوریه بقیه کشورهای همسایه ایران هم که نوکر و پابوس امریکا هستن نیاز به جنگ ندارن. حالا که ایران تنها مونده خدا به ما رحم کنه. مرگ بر هر چی ادم کش و قاتله. خدایا پس چرا ساکت نشستی حق مظلومو از ظالم بگیر
    • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      9 0
      فقط مونده برای خدا هم تعیین تکلیف کنید و مظلومو ظالمو مشخص کنین هر چیزی که در دنیا اتفاق بیفته به اذن خدای یکتاست شما جوش خودتو بزن
    • amir IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      4 2
      به ازن خداست همون طوری که هزاران نفر حسین را با 70 نفر یارش در کربلا کشتن
  • الی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 4
    فقط خدا کنه ایران خودشو درگیر نکنه
  • بی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    2 2
    خبرها و نظراتش را کوتاهتر و مفیدتر بنویسید تا همه خبر را بشود خواند تا نتیجه گیری درستی شود گور پدر غیر ایرانی ما کلاه خودمان را باید سفت بچسبیم تا باد نبره پولهایی خارج کشور خرج شده باید داخل کشور خرج می شد و همه جوانان را کاملل آموزش جنگی قوی می دادند که اندازه ده کشور کارایی دفاعی داشته باشیم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 3
    دوستان نظرات جالبی دارند. یکی خودشو نعوذبالله خدا میدونه و مشخص میکنه کی ظالمه و کی حقه. یکی علامه تشریف داره و موضوع رو برای بقیه میشکافه. یکی حس وطن پرستیش گل کرده. یکی.... . انگار نمیدونین جنگ یعنی چی؟ مگه ما هشت سال جنگ رو ندیدیم؟ از چی میترسین؟ هشت سال زیر شدیدترین حملات دشمن بودیم کشته ها دادیم مجروح ها دادیم رنج ها کشیدیم ولی از هدفمون که همون نظام اسلامی بود دست نکشیدیم و پیروز شدیم. امروز جنگ جنگ بشار و باراک نیست. جنگ اعتقاداته. خاک برای هیچکس باقی نمیمونه. باید اعتقاداتمونو نبازیم. یا حق
  • مجید حویزی A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 3
    توجه توجه !!!!!!! به نام خدای تمام بشر و صلوات بر پیغمبر رحمت و عطوفت .بشار اسد برعکس تمام حکام عرب .یک پزشک معالج بوده و بعد از مرگ برادرش به جای پدر رهبر سوریه میشه و به رغم بی میلی قبول میکنه همین سوریه در هشت سال جنگ تحمیلی چقدر به ایران در امور موشکی و غیره بر عکس دیگر کشورها به ما کمک کرده به قول مولا علی جواب خوبی را با خوبی دهید دیگه وقتشه جواب این کفار رو بدیم باید جواب این .هم جنس بازا .و این یهودیهای وحشی رو بدیم به خداااااا تا ازادی مکه از دست وهابیها افراطی که مسلمونها رو دسته دسته کردن راهی نیست به قول امام خمینی در روز شروع انقلاب .یا علی گفتیم و عشق اغاز شد.دیگه برای ما پیامبری معبوس نمیشه که ما رو دوباره به فطرت خودمون برگردونه پس با شیطان عالم یعنی امریکا باید جنگید
  • مهدیار A1 ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 0
    همه این حرفها به کنار رفقا..موافق و مخالف.. یک لحظه خودمون را جای مردم سوریه بزاریم...چی میکشن این بندگان خدا امشب..باورکنید من امروز از فکر خوابم نبرده تا الان که ساعت سه و نیم نیمه شبه..یاد بچگی خودمون افتادم .وقتی خیلی کوچیک بودیم..آژیر قرمز، بمباران هوایی..هنوز تصاویر مبهمی از اون روزهای لعنتی تو ذهنم هست.. من هم مثل خیلی از دوستان دیگه از عملکرد این دولتی ها راضی نیستم، ولی خداییش قبول کنیم که آمریکا و اسرائیل برای ما دموکراسی نمیارند.همونجور که چین و روسیه فقط به فکر منافع خودشون هستند..کاش بخاطر وطن یه کمی بیشتر با هم متحد باشیم رفقا
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    2 0
    جنگ بد چيزيه..كشتار دسته جمعي بد چيزيه..داغ جوون بد چيزيه..مرگ پدر و برادر بد چيزيه..تعرض به ناموس بد چيزيه.. جاي اينكه حمله آمريكا رو تحليل كنين ... دعا كنين حمله نكنه... آره داداش تو رؤيا سير نكنين..خودتونو بذارين جاي اونا...
  • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    جنگ در میگره ولی فقط 15 میلیون تلفات میگیره/ اگه آمار قوای شرکت کننده در جنگ رو بریزین رو میز و طبق جنگهای اخیر افغانستان عراق خلیج فارس و جنگهایی شبه نظامیان آفریقایی بخوان سربازا کشته بشن میشه حدود همین 15 میلون
  • ارین IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    1 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    1 2
    خدا کنه که جنگ نشه و امریکا از خر شیطون پائین بیاد.