۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

امروز مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری، مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه عدالت مهم‌ترین جزء یک حکومت است، گفت: من به وزارت دادگستری نیامده‌ام تا جایگاه وزارت ارتقا یابد بلکه آمده‌ام تا عدالت محقق شود.
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام مصطفی‌پورمحمدی وزیر جدید دادگستری در مراسم معارفه خود ضمن تشکر از خدمات بختیاری به عنوان وزیر دادگستری، گفت: از افرادیکه امروز در اینجا برای تشکر از بختیاری گرد هم آمده‌اند تشکر می‌کنم چرا که وی و عملکرد او ارزش این تشکر را دارد.
پورمحمدی ادامه داد: آقای بختیاری از جمله افرادی است که صداقتش را به همگان اثبات کرده است.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی سالم بماند باید عدالت در آن اجرا شود، گفت: اگر دولت‌ها می‌خواهند از خود دفاع کنند با عدالت می‌توانند این کار را انجام دهند.
رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: من به وزارت دادگستری نیامده‌ام که جایگاه وزارت را ارتقاء دهم، آمده‌ام تا عدالت محقق شود.
وی اظهار امیدواری کرد که بتواند دو خواسته قوه قضائیه که همانا همکاری با دیوان عدالت اداری و همکاری با سازمان بازرسی کل کشور است را محقق سازد.


احیای ظرفیت ها
در ادامه وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه با اشاره به بحث احیای ظرفیت‌های وزارت دادگستری در دولت جدید، گفت: با شناختی که از آقای پورمحمدی دارم، مطمئنم ایشان در بحث احیای ظرفیت‌ها موفق خواهد بود.
وی گفت: ظرفیت‌های دادگستری باید مورد بررسی قرار گیرد و انشاالله آقای پورمحمدی می‌تواند این کار را به سرانجام برساند.
وی افزود: افزایش ظرفیت‌ها می‌تواند کمک بسیاری به دادگستری و قوه قضائیه بکند که از این جمله می‌توان به تدوین لوایح، تدوین قانون پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد.
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: تدوین قانون پیشگیری از جرم می‌تواند نقش بسیاری در کمک به دولت و قوه قضائیه ایفا کند.
وی افزود: در بحث بین‌المللی نیز دادگستری می‌تواند کمک‌حال قوه قضائیه و دولت باشد بنابراین نقش وزارت دادگستری در کمک به قوه قضائیه نقش با اهمیتی است.


گله از نمایندگان مجلس
همچنین وزیر سابق دادگستری با اشاره به سابقه پورمحمدی در دستگاه‌های مختلف نسبت به پذیرش مسئولیت وزارت دادگستری از سوی وی اظهارخوشحالی کرد و گفت: از این پس هر جا رئیس قوه قضاییه تعیین کند خدمت می‌کنم.
مرتضی بختیاری با اشاره به شناختی که از دوران جوانی نسبت به مصطفی پور محمدی داشت، گفت: وقتی که بحث وزارت ایشان مطرح شد دعا کردم که این اتفاق بیفتد چرا که ایشان مورد وثوق سه قوه هستند.
وی تاکید کرد: آقای پورمحمدی در پذیرش این مسئولیت ایثار کردند و امیدوارم آنچه که در مورد ظرفیت‌های وزارت دادگستری در قانون اساسی آمده را بتوانند اجرا کند.
وزیر سابق دادگستری ادامه داد: من در این 4 سال که تجربه وزارت داشته‌ام متوجه ظرفیت‌های بالای وزارت دادگستری شدم و اگر همین موضوعاتی که امروز بعنوان افزایش اختیارات وزارت دادگستری مطرح و به وقوع بپیوندد در واقع جایگاه دادگستری به طرز شایانی افزایش پیدا می‌کند.
وی ضمن گلایه از یکی دو نماینده مجلس که در مراسم رأی اعتماد علیه پورمحمدی صحبت کرده بودند، گفت: من از این نمایندگان ناراحتم چرا که عملکرد آقای پورمحمدی مشخص است و خوشحالم که سایر نمایندگان با رأی اعتماد خود به سرعت به این اظهارات پاسخ دادند.
بختیاری در پایان گفت: اگر موفقیتی هم در این 4 سال داشته‌ام به مدد همکارانم بود و آماده‌ام تا در هر کجا که رئیس قوه قضائیه تعیین می‌کنند خدمت کنم.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =